Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,

 

Ik ben bezig de laatste stappen van mijn hypotheek rond te krijgen echter staat er nog een BKR registratie van de KPN. Voor zover ik heb begrepen gaat dit nog maar om 44 EU. Een bedrag van niks dus. Helaas wordt mij medegedeeld dat mijn aanvraag is afgewezen, zonder een reden te geven. Ik heb gebeld met klantenservice wie mij verzocht het gewoonweg nog een keer te proberen. Ik heb hier weinig vertouwen in vandaar dit bericht op het forum. 

 

Nu is het zo dat ik tevens overstap naar een nieuwe provider. 

  • Indien je overstapt naar een andere provider of jouw abonnement wordt beëindigd, dan kan de aflossing niet versneld worden, dit gebeurt automatisch op je laatste factuur.

Zie bovenstaande van de KPN website. Betekent dit dat ik de BKR-registratie niet op een of andere manier kan aflossen en zo mijn hypotheekfinanciering rond kan krijgen. Het zou toch enorm onrealistisch zijn dat een openstaand bedrag van 44 voor zoveel ophef kan zorgen!?

 

Met vriendlijke groet,

Berend

Welkom op het forum @BerendR. Het is inderdaad zo dat het niet mogelijk is een bestelling voor overstappen te hebben openstaan en daarbij ook een bestelling voor het afbetalen van je toestel. Ik kan dus in dit geval niet direct iets voor je veranderen. Je zou kunnen kijken of het sneller is voor je om de overstap tijdelijk stop te zetten en eerst een aanvraag te doen voor het afbetalen van je toestel. 


Hoi Bram,

 

Bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik er nog niet veel aan. Graag deel ik mijn situatie met het idee dit niet meer mensen indezelfde problemen komen.

 

Eerst de feitjes: 

  • Contract bij KPN loopt af eind april
  • nieuw vodaphone contract besteld met nummerbehoud via mobiel.nl in Januari.

De laatste openstaande 38 euro zorgt voor een BKR-registratie. Door een aanvraag van nummerovername door Vodaphone kan KPN dit niet eerder eindigen dan de laatste factuurdatum. De oplossing is de nummerovername-opdracht van vodaphone annuleren.

 

Echter, Vodaphone kan niks voor mij beteken. Het contract is via een derde partij aangekocht en dus kunnen zij er niks aan veranderen. Aldus de klantenservice….

 

Mobiel.nl gebeld, ik zat al buiten de twee weken bedenktermijn en zij kunnen dus ook niks meer voor mij betekenen / wijzigen. Met andere woorden: Niemand bij KPN, Vodaphone, Mobiel.nl kan blijkbaar iets aan de huidige situatie aanpassen. Het is te bizar voor woorden.

 

Ondertussen heb ik het resterende kredietbedrag overgemaakt naar KPN, dit is in goede handen ontvangen, maar wederom geen mogelijkheid tot het opzeggen van de BKR-registratie terwijl ik op dit moment dus alles heb afbetaald. Het is krankzinnig, dat we een zo een situatie leven dat je  binnen 1 minuut een abbonement inclusief mobiel hebt afgesloten en gekocht ter waarde van ruim duizend(en) euro. Maar een al volledig afbetaalde kredietlening kan niet als “afbetaald” worden doorgegeven aan de BKR omdat het systeem dit simpwelweg niet toelaat.

 

De aankoop van mijn huis gebied mij de financiering rond te hebben eind Maart, de laatste factuur van KPN is eind april. Op dit moment zou ik dus door een incapabel systeem van KPN en Vodaphone geen huis kunnen kopen terwijl alles al afbetaald is…..

 

Wellicht heeft iemand hier nog een nuttige reactie op waar ik wat aan heb, ik zit ondertussen met mijn handen in het haar

 

 


Volgende keer het toestel gewoon kopen. En niet lenen 😉