Skip to main content

Ik heb gisteren een nieuw abonnement afgesloten bij KPN voor 2 jaar met nummerbehoud. Nu krijg ik een sms van KPN waarin ik mijn nummerbehoud moet bevestigen met een JA via bericht naar 6688. Mijn huidige provider Vodafone ondersteunt geen mms-berichten meer en ik kan nummerbehoud dus niet bevestigen.

Wat kan ik doen om dit toch te bevestigen?

NB: Ik heb wel een serie mails ontvangen van KPN ter bevestiging van mijn bestellingen met uiteraard veel dank!

 

Hoezo MMS? Het is gewoon een SMS naar een ‘speciaal’ nummer. Dat lukte mij gewoon toen ik vorig jaar van VF naar KPN verhuisde. Maar als het echt niet lukt, dan kan je ook bellen met 0800-0402 klantenservice. Daar kan je het ook bevestigen. Houd jouw klantnummer van Vodafone bij de hand.


Dag Ruud,

Mijn oude iPhone 6s wil via SMS geen reactie versturen. “Dit bericht kan alleen worden verstuurd als mms-berichten zijn ingeschakeld”, zegt de mededeling nadat ik heb getracht mijn bevestiging te sturen. Na enig zoeken op internet zie ik dat Vodafone mms-berichten heeft uitgeschakeld in 2019.

De nieuwe telefoon heeft nog een levertijd, dus geen haast nu, maar je kunt maar beter alles nu goed geregeld hebben. Ik zal klantenservice contacten.

Dank!


Je kan inderdaad beter alles meteen goed regelen. Je kan vandaag nog bellen tot 17 uur.


Dank Ruud!

Ik ben zojuist keurig geholpen door de klantenservice en daar is mijn nummerbehoud vast gelegd.

Blijft nog één vraag open staan die ik ook had gesteld aan de vriendelijke dame van klantenservice: Ik heb bij de koop van een nieuw toestel aangegeven dat overgang direct plaats vindt en niet per einde contractdatum bij Vodafone. De nieuwe telefoon besteld met e-sim. Krijg ik nu eerst een tijdelijke sim-kaart voor mijn huidige oude beestje en later de nieuwe telefoon met e-sim? Of wacht KPN met activeren van het abonnement als de nieuwe telefoon er is en de e-sim door KPN zal worden geactiveerd? De dame van klantenservice kon dit niet bevestigen. Zij heeft overigens mijn vraaag inzake nummerbehoud keurig opgenomen in mijn dossier, zodat andere KPN-medewerkers dit later kunnen raadplegen.

Tot zover tevreden!


Heb je dan iets geregeld met Vodafone?
Overstappen met nummerbehoud gaat normaal alleen aan het eind van het contract.


Heb je bij Vodafone je contract afgekocht? (resterende maanden dus in 1 x betalen)

NB als je bij kpn een contract met telefoon hebt afgesloten, dan kun je die telefoon meteen gebruiken. Stop er dan eerst nu de Vodafone simkaart in. Bewaar die van kpn goed.


Ik voel een nieuwe uitdaging aankomen!

Ik zit binnen 4 maanden van einde contract bij Vodafone en ging ervan uit dat (evenals verlengen) beëindigen van het contract dan mogelijk zou zijn. Mogelijk met betaling van een boete.

Ik heb de medewerkster van klantenservice van KPN mijn klantnummer bij Vodafone doorgegeven.



Standaard gaat je nieuwe abo bij KPN in bij einde contractdatum Vodafone, tenzij je bij Vodafone je abo afgekocht hebt voor de nog niet-verstreken maanden en die moet je dan in 1 keder even afrekenen met Vodafone.

 


Wat is de uitdaging @Milowitsch ? Je krijgt het nieuwe toestel direct (zodra leverbaar). Voor de resterende tijd van de 4 maanden stop je de Vodafone simkaart in dit nieuwe toestel en gebruik je het VF abonnement. Op de overnamedatum switch je van de VF simkaart naar de KPN E-sim en dan begint jouw KPN abonnement.

Het proces forceren door voortijdig afkopen geeft alleen maar stress en extra kosten.


Zorg er wel voor dat je eerst een fysieke KPN SIM in je toestel doet, zodra nummerbehoud is doorgevoerd. De procedure voor een E-SIM is bij KPN vrij omslachtig en je hebt ALTIJD een fysieke SIM nodig om je E-SIM te activeren


Inderdaad RBxx!

Ik heb het te moeilijk gemaakt, vermoed ik, door overgang aan te geven als direct.

Ik ga proberen het abonnement over te laten gaan bij beëindiging van lopende contract bij Vodafone. Hopelijk kan ik dat nog wijzigen. Ik zal vanmiddag, als we toch de stad in moeten, eens langs gaan bij een KPN-winkel en daar te rade gaan of het nog te wijzigen is.

Iets te snel geweest met het aangaan van een nieuwe overeenkomst bij KPN en het proces niet helemaal begrepen.

Zo wordt ik wel een lastige klant voor KPN😥

Dank voor de reacties!


Abonnement aanpassen was niet mogelijk. Laatste bestelling inclusief nieuwe toestel nu geheel gennuleerd en opnieuw besteld met ingang nieuwe contractsdatum, na beëindiging contractsdatum bij Vodafone en nummerbehoud. Datum levering nieuwe toestel is hiermede vertraagd, maar dat is geen probleem zo lang de oude iPhone het nog blijft volhouden.

Zoals Speedmaster al adviseerde ook geen e-sim meer besteld, was volgens KPN medewerker teveel gedoe als je niet zakelijk ook een abonnement op de telefoon wilt hebben. Wel nuttig als je eventueel in het buitenland een pre-paid simkaart wilt gaan gebruiken, maar dan is het tegen die tijd altijd nog mogelijk om e-sim te laten activeren. Als nieuwe toestel arriveert Vodafone-sim van huidige toestel overzetten en bij ingang contract van KPN deze sim vervangen door KPN sim (zoals al door RBxx geadviseerd).

Dank voor de hulp en adviezen!


Het verhaal gaat nog even door!😓

Ik kreeg een e-mail van Vodafone dat mijn contract direct zou worden beëindigd. Meteen actie genomen en Vodafone gebeld. Vriendelijke heer heeft alles gedaan om uit te zoeken of de eerste annulering bij Vodafone was aangekomen. Niet te vinden in de brij van berichten en codes die worden uitgewisseld tussen Vodafone en KPN. Vervolgens KPN gebeld en daar bleek dat de order die ik in de KPN winkel had geplaatst door KPN achteraf om duistere reden wederom was geanulleerd. Ook het bewuste SMS naar 6688 werd niet ontvangen door mij, en dus ook geen bevestiging naar Vodafone voor portering van nummerbehoud per einde contract. Wederom telefonisch bestelling gedaan bij KPN van nieuw toestel en overgang naar KPN per einde contractsdatum van Vodafone. In dit bestelproces werd mij duidelijk dat alle velden in één keer goed moeten worden ingevuld; bij één foutje of verkeerde keuze moet alles eerst weer worden geanulleerd en opnieuw worden ingevuld door de KPN-medewerker. Dit moet voor de KPN-medewerker een zeer frustrerend bestelproces zijn en dat de bewuste KPN man niet knettergek werd tijdens dit gesprek is bewonderigenswaardig! Het bewuste bevestigingsbericht per sms voor portering nummerbehoud kwam nu wel binnen. Hierop direct antwoorden gaat alsnog fout! Je moet een nieuw sms naar 6688 sturen met alleen “JA” antwoorden en vooral geen tekst invoeren in het ‘Onderwerpveld’.

Je moet het allemaal maar weten! Uiteindelijk heb ik het nieuwe toestel nu drie keer besteld! Ik heb bewondering voor de klantenservice van zowel KPN als Vodafone die rustig en beleefd blijven, ondanks de zeer inefficiënte software en gereedschappen waarmee zij moeten werken in een tijd van hausse van nieuwe bestellingen, nadat nieuwe producten door leverenciers zijn aangekondigd. Althans, dat is de indruk die dit recent op mij heeft gemaakt. Kennelijk is het niet alleen de Belastingdienst die last heeft van gebrekkige IT-systemen.