Skip to main content

Het gebeurt steeds vaker dat ik buiten geen bereik.heb. telefoon ut en aan gezet, simkaart eruit en met zachte doek schoongemaakt. En als ik nu jnlog zegt de app dat mijn nummer niet wordt herkend. Wat is dat voor een onzin, ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van kan maken? Ik heb ook voldoende MB's. Als dit niet voor einde van de week gefixt is stap ik over. Klaar mee!!

Net 20min in de wacht gestaan en boem niets,  muziek weg en gewoon niets, WTF???

Doe je simkaart eens in een ander toestel.  Het kan ook aan je toestel liggen he!


@Joep1965  ik alle stappen gevolgd volgens de probleemoplosser. Geen resultaat


Welk type telefoon heb je?


@PeterG ik heb een Samsung A71, maar begrijp niet wat dat ermee te maken heeft. WiFi zou het op elke toestel moeten doen toch? Denk jij van niet?


Tuurlijk, totdat je buiten het bereik van je netwerk bent. Wifi heeft vaak een bereik tot ongeveer 30 meter. 


Wifi? 

Mobiel bereik doet het toch niet? Of dat wel?

Voor mobiel bereik denk is dat de telefoon gewoon defect is. Het best loop je even een telefoon winkel binnen waar ze je toestel kunnen testen. Het lijkt me niet dan het omschreven probleem in/door het netwerk komt.

 

Wifi heeft vaak een bereik tot ongeveer 30 meter. 

Nog niet eens. Hier houdt het met 20 meter van het modem wel op.

 

ik heb een Samsung A71

Ik was even benieuwd of het niet 'toevallig’ een oudere iPhone 11 was. Daarbij is geen 4G een bekend probleem.


@PeterG  dan heb ik het fout opgeschreven. Ik heb geen internet zodra ik uit huis ga. En dat hoort geen probleem te zijn. En dat was ook nooit een probleem maar sinds deze maand is het al vaker voorgekomen en nu doet het ondanks alle probleemoplossende stappen nog steeds niet.  

Zou fijn zijn als KPN ook zou reageren daar ik na 20 min in de wacht eruit ben gegooid. Dit toestel gebruik ik ook zakelijk dus zit wel in een pikkel hierdoor.


Heb je wel mobiele data aanstaan?

Als ik thuis ben surf ik het wereldwijde internet over via wi-fi, als ik het huis verlaat dan neemt de mobiele dataverbinding het over.


Dit toestel gebruik ik ook zakelijk dus zit wel in een pikkel hierdoor.

Lastig. Ik acht de kans echter zeer groot dat er een defect in het toestel is ontstaan. Anders zou het toch regenen met klachten dat men buiten de deur vaak geen ontvangst heeft. (al weet ik je regio niet, maar toch)

Ik wijs echt eerst naar het toestel en pas veel later naar kpn in dit geval….

Wat geven anderen met kpn in jouw (werk)omgeving aan? Als je naast elkaar staat bij de koffie-automaat bijvoorbeeld.

Als je nog een (oud) toestel hebt liggen doe de simkaart daar dan eens in. Ik verwed er een virtuele fles wijn op dat het dan wel werkt.


@AriënC  dat was het!!! Dank je  wel voor je reactie.

@PeterG @Joep1965 jullie ook bedankt voor het meedenken. Jullie zijn kanjers  @AriënC 💐


Graag gedaan, en veel succes!


Dank😃