Skip to main content

alles gespekken komen als onbekend binnen

Hallo @Ivo Hagedoorn 

Welke telefoon (merk/type) heb jij?

Mogelijk staat nummermelding bij jou in de KPN systemen uit. Dit kan nagekeken worden door een KPN moderator. Zet je gegevens (privé) in jouw forumprofiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Sommige telefoons vertonen dit verschijnsel als VoLTE (4G Bellen) aan staat. Kan jij deze optie in de telefoon even tijdelijk uitzetten om te kijken of nummermelding dan wel werkt? Dat probleem is in onderzoek bij KPN.


Hi @Ivo Hagedoorn, welkom op het forum.

Wil je nog laten weten wat het antwoord is op de vragen van @RBxx? Dan kunnen we je helpen dit op te lossen. 🙂


VoLTE stond aan, dit uitgezet en het probleem is opgelost, bedankt 


Dag Ivo,

Het uitschakelen van VoLTE is zeker niet bedoeld als definitieve oplossing. Ook als het aan staat moet nummermelding werken. Daarom vroeg ik of je het tijdelijk wilde uitzetten. Het heeft nl. het nadeel dat je teruggaat naar 2G bellen met mindere geluidskwaliteit.
Er zijn meer klachten en KPN is dit probleem aan het onderzoeken. Het treedt op bij sommige merken en daarom nogmaals mijn vraag: welk merk/type telefoon heb jij?

Zet je gegevens (privé) in jouw forumprofiel, dan kan KPN ook jouw klacht onderzoeken.


HTC Desire 22 pro,

 

Ik heb mijn prive gegevens toe gevoegd


Ok, dat is duidelijk Ivo. Er zijn al meer meldingen over datzelfde toestel.
KPN moderator @Bram_ kan dan jouw gegevens delen met de afdeling die dit probleem onderzoekt.


@RBxx thanks voor je goede reacties!

@Ivo Hagedoorn ik heb het voor je doorgezet. Je wordt geüpdate zodra er in het ticket verder iets te vermelden is. Goed dat je een tijdelijke oplossing hebt in ieder geval! 


Hi @Ivo Hagedoorn! Ik zie dat het ticket gesloten is omdat het in dit geval aan het toestel lag. 

Daarom sluit ik het topic. Als je toch verdere vragen hebt, laat het dan hier weten!


Even uit nieuwsgierigheid @Bram_ , was de HTC Desire 22 pro hier dus de boosdoener? Geldt dat in z'n algemeenheid of alleen dit exemplaar? Er zijn eerdere gevallen gemeld met de HTC Desire 22 pro.


@RBxx het lag inderdaad aan het toestel. En verder specifiek aan de serie HTC Desire 22 Pro. 

Ons netwerk geeft het nummer wel mee naar de telefoon. Maar deze laat het niet zien. HTC zelf kan dit oplossen. Het probleem is dat het toestel niet geaccrediteerd is. Voor andere gevallen geldt dit ook. 

Ik zal zelf ook nog even zoeken naar topics waarbij dit probleem is gemeld en zien of het nodig is daar dit nog te laten weten. Eventuele volgende gevallen mag je ook aangeven contact met HTC op te nemen. 


Ik kan nog wel een aantal topics opnoemen. Hier plaatsen of via PB of ...? Ik had ze eerder al gemeld in Ontmoet.


@RBxx doe maar even via PB. Neem ik ze via daar in behandeling. En bedankt dat je dat wilt doen!


Graag gedaan @Bram_ , er staat een lijstje bij jou in een PB.