Skip to main content

Sinds gisteren zijn nummers die bij mij binnen komen onbekend, ookal staan deze in mijn adreslijst. Ook een nummer dat niet in mijn lijst staat en zelf herkenbaar belt komt als onbekende beller bij mij binnen. Vanmorgen geruime tijd in de KPN winkel geweest, nwe sim kaart erin, de nieuwste update geïnstalleerd, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Wie heeft de oplossing. Heeft dit iets te maken met het toestel of is het iets in de KPN aansluiting?? #hellup

Heb je de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen om te kijken of de nummerherkenning dan wel werkt?


nee helaas


Dit komt vaker voor helaas.

Snelst is even bellen  en dan bijvoorbeeld aan het VRS melden “alle bellers komen met anoniem nummer”. Dan zou het wel moeten lukken om een medewerker aan de lijn te krijgen. Deze zou het weer aan moeten kunnen zetten.

Een kpn moderator, die het ook kan, heeft een wachtrij van momenteel 4 dagen. Telefoon is ca. 15 minuten.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Zonet geruime tijd met Apple support gechat, allerlei instelling gecheckt en hij zegt; Als het bij alle telefoongesprekken voorkomt, lijkt het bij de telefoonprovider te liggen, Brenda. Mogelijk dien je hiervoor hun technische ondersteuning te contacteren zodat zij dit voor je kunnen escaleren of het telefoonaccount opnieuw kunnen provisioneren


Herhaling

Dit komt vaker voor helaas.

Snelst is even bellen  en dan bijvoorbeeld aan het VRS melden “alle bellers komen met anoniem nummer”. Dan zou het wel moeten lukken om een medewerker aan de lijn te krijgen. Deze zou het weer aan moeten kunnen zetten.

Een kpn moderator, die het ook kan, heeft een wachtrij van momenteel 4 dagen. Telefoon is ca. 15 minuten.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Vul je profiel hier in inclusief je mobiele nummer. Dan kan een moderator direct naar de instellingen kijken en dit in orde maken 😉.


Ik heb gebeld met het 0800 nummer… wederom van alles gecheckt, de medewerker zou terug bellen om zijn wijziging in het systeem te checken, om te vernemen of het probleem verholpen is. Helaas nog niet terug gebeld en ook het probleem is nog aanwezig. Ik zal zo nog eens bellen met KPN!


De kpn moderators (forum) hebben dit vaker bij de hand. Zodra zij aan je vraag toe zijn is het zo opgelost. 


Oké Peter, ik ga het afwachten!


Als je vast je profiel invult kunnen ze het meteen doen zodra ze bij je vraag komen. 


Goedemorgen @BWecker en welkom hier op ons forum :)

Bedankt ook dat je meteen je forumprofiel hebt ingevuld, daardoor heb ik meteen het een en ander na kunnen kijken. De instellingen staan aan deze kant goed, inclusief nummerweergave. Wat voor type toestel gebruik je precies? Ik vermoed dat het wel eens een instelling zou kunnen zijn in je toestel die niet goed staat, die optie kan ik niet uitsluiten. Mocht dat toch niet de oorzaak zijn dan zal ik een ticket aanmaken voor onze technische dienst die hier dan dieper in kunnen duiken. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet!


Hallo @BWecker 

Maak je gebruik van Bellen via 4G? in sommige gevallen speelt dat een rol.
In het volgende topic hielp het om deze optie uit te schakelen:

Als het bij jou dan ook werkt, moet KPN dat toch eens verder uitzoeken.
Dan zit daar wat fout @JanZ_ ?


Ticket is vorige week al aangemaakt, ik heb een iPhone 12 maar via IPhone zijn de instellingen al gecheckt en ook in een andere telefoon (wanneer ik mijn sim jaar daarin zet) is dit probleem er! Gedoe is het!!


Ticket is vorige week al aangemaakt, ik heb een iPhone 12 maar via IPhone zijn de instellingen al gecheckt en ook in een andere telefoon (wanneer ik mijn sim jaar daarin zet) is dit probleem er! Gedoe is het!!

Klopt, ik zie nu inderdaad dat hier al een ticket voor is aangemaakt @BWecker. Je krijgt hier altijd terugkoppeling op dus wacht dit nog eventjes af!


Net SIM kaart ontvangen, geplaatst en kan deze NIET online activeren, dus nu helemaal geen telefoon meer…..

Geeft een technische fout op KPN.com aan.

Na bellen en meerdere nummers ingeklikt te hebben wordt ik weer naar de website verwezen :-(


Hoi, @Bateau . Wat vervelend. 

Een beheerder zal je afsplitsen en een eigen topic van maken (verwacht ik).

Voor nu:

Snelst is langs een winkel. Dat kan een kpn winkel zijn of een partner die (ook) kpn abonnementen verkoopt.

Of bellen:

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Oh, ik zie al activiteit op deze vraag in een ander topic. Daarom is één keer posten/vragen wel handig natuurlijk.


SIM kaart gisteren na tweede telefoontje wel door KPN geactiveerd,

 

Probleem ‘onbekende beller’ (is wat anders dan ‘anoniem’ is er nog steeds. Ik heb net dit nog op o G gezet (ook ergens gelezen), straks even testen en dan meld ik het weer hier.

 


Hmm balen, ‘onbekende beller’ is nu ‘anoniem’ geworden, dus nog steeds niet goed :-(

Ben ondertussen bij elkaar een dag aan het bellen en mailen, maar krijg nergens antwoorden.

Apple zegt: Ligt niet aan ons (alle tests doorlopen).

KPN zegt: Ligt niet aan ons, heeft niets met KPN te maken, maar met de iPhone (raar dat meer merken hetzelfde probleem als mij hebben).

 

@KPN: HELP!


Hmm balen, ‘onbekende beller’ is nu ‘anoniem’ geworden, dus nog steeds niet goed :-(

Ben ondertussen bij elkaar een dag aan het bellen en mailen, maar krijg nergens antwoorden.

Apple zegt: Ligt niet aan ons (alle tests doorlopen).

KPN zegt: Ligt niet aan ons, heeft niets met KPN te maken, maar met de iPhone (raar dat meer merken hetzelfde probleem als mij hebben).

 

@KPN: HELP!

Wat bedoel je precies met je laatste zin waarin je aangeeft dat meer merken hetzelfde probleem hebben @Bateau? Heb jij je simkaart in een ander toestel getest en loop je dan tegen hetzelfde probleem aan? Ik heb voor de zekerheid de instellingen aan onze kant doorlopen maar 'nummervermelding' is wel gewoon actief. Door de simkaart in een ander toestel te testen (wat je wellicht dus al hebt gedaan) hoop ik te kunnen achterhalen in welke hoek we dit moeten zoeken, 


Ik lees dat meer merken telefoons hetzelfde probleem als mij hebben,

Dat laatste moet ik nog doen, maar wat als die op een ander toestel wel doet?

Ik heb gisteren wel de iPhone 14 Pro helemaal in fabrieksinstellingen gezet, maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik meld me snel weer.


Ik heb nu de SIM in een (oudere) iPhone 6 gestoken en ook hier zijn alle inkomende berichten anoniem.

Wat kan ik nog proberen?

  • Probleem is vorig weekend automatisch gekomen, geen update o.i.d. gehad
  • SIM kaart reeds door KPN vervangen: geen resultaat.
  • Telefoon terug gezet naar fabrieksinstelling: geen resultaat.
  • SIM kaar in een andere telefoon geprobeerd: geen resultaat.

 

Dit is echt irritant en zakelijk slecht.

Veel mensen bellen en gaan er vanuit dat ik terug bel (omdat ze met nummer bellen en dat van me gewend zijn).

Nu weet ik nooit wie me gebeld heeft.

 

Ik hoop dat jullie mij probleem snappen.

Als ik een nieuwe SIM moet kopen of zelfs een nieuwe telefoon om dit probleem op te lossen, dan doe ik dat direct (al heb ik een hagelnieuwe iPhone 14 Pro), dat kost me uiteindelijk minder dan de gemiste oproepen.

Ik zal hier online geen mensen commercieel mogen benaderen, maar mocht iemand hier de oplossing voor mijn probleem aandragen, dan staat er een bakkie bier hier voor je klaar,

In ieder geval allemaal leuke kerstdagen gewenst!


Ik lees op fora van andere telecom providers dat het aan hun ligt.

Ik lees dat ze vanuit Vodafone/Ben en meer het volgende doen vanaf jullie kant: contacten de- en blokkeren en netwerkreset (vanaf jullie kant, ook dat heb ik op de iPhone al gedaan).

 

@Kpn , please help 


Bij jouw zit het duidelijk aan de kant van kpn, @Bateau .

Daar zal meer onderzoek moeten (gaan) plaatsvinden naar oorzaak en oplossing.

Er zijn overigens nog wat meldingen dat oproepen ineens anoniem zijn.


Vanmiddag weer een uur met KPN aan de telefoon gezeten, nu is er wel een 'ticket’ uitgezet.

Ik hoop zo dat het snel opgelost wordt.


Vanmiddag weer een uur met KPN aan de telefoon gezeten, nu is er wel een 'ticket’ uitgezet.

Ik hoop zo dat het snel opgelost wordt.

Er zijn (helaas) meer mensen die soortgelijke problemen ervaren @Bateau :(

Goed om te lezen dat er wel alvast een ticket is aangemaakt. Zodra ik meer weet over dit probleem (en de oplossing) dan laat ik je dat z.s.m. weten!


Poe, eindelijk een bericht en ik ben blij dat ik niet de enige ben 🙂 , dankjewel!

Ik blijf regelmatig hier kijken en hopen op een oplossing (en de reden dat dit is gebeurd).