Skip to main content
Beantwoord

Als ik een mobiel sim only neem, kan ik dan een static ip aanvragen?

• April 27, 2025
  • 13 reacties
  • 86 keer bekeken

Als ik een mobiel sim only neem.  Kan ik dan een static ip aanvragen? En kan ik dan ook die sim kaart op een Router met een Sim Slot gebruiken?

Beste antwoord door TDN

Als ik een mobiel sim only neem.  Kan ik dan een static ip aanvragen?

Dat kan alleen met zakelijk MKB mobiel.

En kan ik dan ook die sim kaart op een Router met een Sim Slot gebruiken?

Ja, dat kan ook met een MKB mobiel data only

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 27, 2025

En kan ik dan ook die sim kaart op een Router met een Sim Slot gebruiken?

Ja, dat kan ook met een MKB mobiel data only

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 27, 2025

Beste ​@JBBBB , je hebt dan wel een datasim met een 097 nummer nodig, een 06 nummer mag daar niet voor gebruikt worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Thanks

• April 27, 2025

Dat is niet online aan te vragen zeker? Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat dat zou kosten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Dat is niet online aan te vragen zeker? Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat dat zou kosten.

Dat kan je zelfs instellen in MijnKPN zakelijk. Een MKB mobiel kost hetzelfde als particulier mobiel, maar je heeft een MKB internet nodig om daar een mobile abonnement te toevoegen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 27, 2025

Uit nieuwsgierigheid. Welke apn krijg je dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Op mijn werktelefoon staat portalmmm.nl, de idee achter vaste IP voor bedrijven is dat deze telefoons vaak vanaf afstand moesten beheerd worden.

Hier is de tarieven van MKB mobiel, maar standaard zijn zakelijke abonnementen voor de duur van 3 jaren en niet voor 2 jaren zoals bij particulieren

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 27, 2025

Op mijn werktelefoon staat portalmmm.nl, de idee achter vaste IP voor bedrijven is dat deze telefoons vaak vanaf afstand moesten beheerd worden.

Hier is de tarieven van MKB mobiel, maar standaard zijn zakelijke abonnementen voor de duur van 3 jaren en niet voor 2 jaren zoals bij particulieren

Vraag mij af of je met apn portalmmm.nl een vast IP adres kunt krijgen als je daarom vraagt. Heb jij een vast IP adres via portalmmm.nl?

Hoe zit dit dan met de CGNAT? Zover ik weet krijg je met portalmmm.nl een private IPv4 adres. Dus niet bereikbaar vanaf het internet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Vraag mij af of je met apn portalmmm.nl een vast IP adres kunt krijgen als je daarom vraagt. Heb jij een vast IP adres via portalmmm.nl?

Ja

Hoe zit dit dan met de CGNAT? Zover ik weet krijg je met portalmmm.nl een private IPv4 adres. Dus niet bereikbaar vanaf het internet.

Nee, bij vaste mobiele IP adressen zit je niet achter een CGNAT

• April 27, 2025

Dat kan je zelfs instellen in MijnKPN zakelijk. 

Het lijkt me dat je daar dan extra voor moet betalen toch?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

Het lijkt me dat je daar dan extra voor moet betalen toch?

Ja, het kost 5,5€/maand

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 27, 2025

Ja

Nee, bij vaste mobiele IP adressen zit je niet achter een CGNAT

Ik dacht eigenlijk altijd dat je met apn advancedinternet een publiek IPv4 adres dynamische of bij extra betaling een vaste publiek IPv4 adres kon krijgen bij een zakelijk abonnement. Omdat deze apn direct aan het internet zit en daardoor op afstand het publieke IPv4 bereikbaar is. Daarom nieuwsgierig welke apn je gebruikt. Blijkbaar kan dit dus ook met apn portalmmm.nl. Verrassend nooit geweten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2025

Goedemorgen ​@JBBBB , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Fijn om te zien dat je zoveel goede reacties op je vraag hebt ontvangen en zo te zien is je vraag inmiddels ook beantwoord! Ik kan er eigenlijk niks meer aan toevoegen en hoop dat jij weet waar je aan toe bent.