Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik lees dat je onbeperkt dat hebt in Nederland en dat je 50 GB EXTRA hebt in de EU….

Normaliter verdeel ik altijd MB’s onder mijn andere abonnementen, deze maand wordt het krap want iedereen gaat op hetzelfde moment naar het buitenland en ik heb als enigste een unlimited abonnement.

Ik dacht mijn kinderen ieder 25 MB te geven, dan staan de te verdelen MB’s op 0 en dan heb ik nog 50GB in het buitenland.

 

 

 


 

 

Maar wat is dan nu je vraag?  O wacht, ik zie je topic titel 😉

Als ik met Unlimited data deel, heb ik dan zelf nog 50GB voor EU over?

Ja, het is dus  …. en .… en .… !

  1. Met een KPN unlimited data abonnement heb je onbeperkte data in Nederland.
     
  2. Daarnaast heb je een maandbundel van 50 GB om (buiten NL) te gebruiken in de EU.
     
  3. Tot slot kan je ook nog 50 GB per maand delen met abonnementen geregistreerd op hetzelfde adres. De ontvangers van deze data kunnen die gebruiken in NL én de EU.
     

 


Helaas is dit niet zo volgens KPN……

een bundel is 50GB, of je het nu in NL of de EU verbruikt….

 


Wie zegt dat? Een medewerker? Dan weet die 🤡 niet hoe het werkt …..


Helaas is dit niet zo volgens KPN……

een bundel is 50GB, of je het nu in NL of de EU verbruikt….

 

Dat klopt niet, de informatie die @RBxx heeft gedeeld is 100% juist.


Hier een schermafbeelding van de MijnKPN app.
Ik heb 10 GB gedeeld, maar mijn 50 GB bundel voor de EU is nog volledig aanwezig.

 


Dank jullie wel, ik zie het bij mij ook staan.

Dus in augustus geef ik gewoon de 50GB aan de kinderen en heb ik 50GB voor mijn vakantie.

 


Dat klopt helemaal. Samen hebben jullie dus bij elkaar 100 GB.

Prettige vakantie !!


Oké, nu weer iemand aan de lijn die aangeeft dat de NL bundel alleen verdeeld kan worden en niet de EU bundel, = prima…..maar dat de NL bundel niet opgemaakt kan worden door de kinderen in het buitenland….

heb aangegeven dat het niet waar is want mijn kinderen hebben nog nooit een extra bundel moeten kopen voor vakantie met verdeelde MB’s ….na verder zoeken door de medewerker is het duidelijk dat weggegeven MB’s uit een NL bundel gewoon in het buitenland opgemaakt mogen worden……

 

 


Ja, ze snappen het nog steeds niet. Bij het unlimited data abonnement is het gewoon anders.

Maar uiteindelijk is het zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf.

Unlimited in NL  plus  50GB in de EU  plus  50GB om te delen.