Skip to main content

Hallo,

 

Ik woon in Hengevelde. Dicht naast de zendmast is er prima bereik maar eigenlijk in 60% van ons dorp hebben we slechts "e" bereik. Is hier wat aan te doen? Zeer vervelend. 

Hallo @Justin12345 ,

Je kunt in het menu van jouw telefoon teruggaan naar 4G (of desnoods 2G). Want volgens de dekkingskaart is de 5G-dekking in jouw dorp inderdaad nog niet optimaal. 
 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

KPN is bezig om in het hele land 5G te verzorgen, maar het kan niet overal tegelijk geregeld worden. 

 


Het gaat niet specifiek om 5g. Maar uberhaubt internet bereik. Dat is heel maar dan ook echt heel slecht hier. Kan ik hier op een manier persoonlijk een toelichting op geven? Tevens is het niet mijn toestel waar het aan ligt maar het bereik bij iedereen met kpn.


Ik heb nog even de dekkingskaart bekeken. Als ik die op 4g zet is het het donkergroene gebied waar het bereik slecht is en slechts "e" 


Ha @Justin12345, welkom! Als ik de dekkingskaart zo bekijk dan is het inderdaad écht afhankelijk van waar in Hengevelde je precies woont. Ervaar jij deze problemen met je mobiele internet ook buitenshuis of alleen binnenshuis?

 

We maken hier onderscheid tussen bereik binnens- en buitenshuis. Als jij binnen slecht bereik ervaart, kunnen we daar vaak niet zoveel aan doen. Advies is dan bijvoorbeeld om ‘Bellen via wifi’ aan te zetten. Als je, of meerdere mensen in het dorp, echter ook buitenshuis slecht bereik hebt, dan kunnen we hier zeker een melding voor aanmaken. In dat geval geldt ook: des te meer meldingen, des te groter de kans dat er daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden. Dat is natuurlijk ook weer van verschillende factoren afhankelijk.

 

In dat geval zou je via 0800-0402 contact op kunnen nemen met mijn collega's. Zij maken dan een ticket voor je aan richting de technische dienst, die op hun beurt weer voor je aan de slag gaat. Mocht je willen dat ik dit voor je doe, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Als er meerdere mensen met KPN in jouw huishouden zijn, vul hun namen dan ook even in onder de ‘persoonlijke opmerkingen’.


Allereerst nog even herhalend, ik heb in het meeste gebied van het dorp slechts “E” bereik. En anderen met mij, ook heb ik contact gehad met kpn zelf. Graag zou ik nog een keer aanstippen dat dit echt noodzaak is in een groeiend dorp.

Ook is er een nieuwe mast geplaatst welke van kpn zou zijn? Maar het bereik is zeker niet verbeterd hierdoor.  https://wegdamnieuws.nl/stroatproat/hengevelde-is-een-mast-rijker-dekking-weer-toereikeind/

De nieuwssite heeft er ook even aandacht aan besteedt. 

https://wegdamnieuws.nl/algemeen/oorzaak-slechte-bereikbaarheid-kpn-hengevelde-in-beeld/

Ik zou graag wat toelichting krijgen over de huidige stand en toekomst @Kpn @Marcia_ @Noordzee 

 

zie ook: 

 


Heel vervelend dat het niet beter is geworden! Ik zou dat zeker opnieuw bij mijn collega's van 0800-0402 aangeven. Zelf heb ik geen inzicht in de huidige stand en toekomst, helaas.