Skip to main content
Beantwoord

Andere apps gebruiken op 2e duo sim telefoon (van iPhone naar Android)

• May 31, 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil een duosim-kaart in mijn iPhone en een Android telefoon doen. 

Vervolgens wil ik veel apps die ik nu gebruik op mijn iPhone  alleen maar op mijn Android zetten (en dus verwijderen van mijn Iphone,omdat mijn iPhone veel te weinig opslag heeft ).

Maar ik weet niet of het ‘alleen maar gebeld kunnen worden op 1 telefoon’ ook invloed heeft op apps die er op je telefoon staan. M.a.w. je hoeft de 2e telefoon toch niet te ‘klonen’ (ik weet dat Android andere apps heeft…. ) en kan die een andere inrichting hebben dan de 1e?

Beste antwoord door Marlon92

Maar ik weet niet of het ‘alleen maar gebeld kunnen worden op 1 telefoon’ ook invloed heeft op apps die er op je telefoon staan. 

Nee. Dat heeft geen enkele invloed. Ik heb 2 oude toestellen liggen waar überhaupt helemaal geen simkaart in zit. Daar kan ik alle apps op installeren die ik wil. Ik ben nog nooit een app tegen gekomen die mekkerde dat er geen sim in het toestel zat of dat ik niet gebeld zou kunnen worden. Zelfs whatsapp werkt gewoon. 

https://faq.whatsapp.com/378279804439436/?cms_platform=android

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • May 31, 2025

Maar ik weet niet of het ‘alleen maar gebeld kunnen worden op 1 telefoon’ ook invloed heeft op apps die er op je telefoon staan. 

Nee. Dat heeft geen enkele invloed. Ik heb 2 oude toestellen liggen waar überhaupt helemaal geen simkaart in zit. Daar kan ik alle apps op installeren die ik wil. Ik ben nog nooit een app tegen gekomen die mekkerde dat er geen sim in het toestel zat of dat ik niet gebeld zou kunnen worden. Zelfs whatsapp werkt gewoon. 

https://faq.whatsapp.com/378279804439436/?cms_platform=android

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Zonder simkaart werkt het internet op een telefoon prima via een wifi verbinding. Dat kan thuis zijn of de Hotspot van je iPhone. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Yvojan, apps op een 2de telefoon zetten kan zonder probleem. Zoals enkele community leden al aangeven is het noodzakelijk om een simkaart in de telefoon te hebben om gebruik te maken van deze telefoon. 
Je kunt kortom beide telefoons precies zo inrichten zoals jij zelf wenst. 

Mocht je nog vragen hebben? Stel ze gerust.