Skip to main content
Antwoord

App Atlas Earth werkt niet meer met 5G, wel via de wifi

• November 23, 2025
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Via mijn telefoon open ik de app Atlas earth.

Deze kan echter met mijn mobiele gegevens geen verbinding maken met hun server. Wel met wifi of via vpn.

Waarom werkt dat niet via mobiele gegevens. Voor andere gebruikers van de app werkt het wel via 5G. 

Mijn mobiele gegevens werkt met andere apps ook normaal.

Beste antwoord door Wilco189

Je kan ook het volgende eens proberen: Wijzig op je telefoon de APN instellingen voor ‘mobielenetwerk’ van internet naar portalmmm.nl. 

Zo werkt het af en toe wel. Maar is vrij langzaam. Maar dat ligt misschien aan de app.

Betekend dit dan dat deze app niet met ipv6 overweg kan of kan het een andere oorzaak zijn?

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 23, 2025

Beste ​@Wilco189 misschien de app even compleet verwijderen en opnieuw installeren?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2025

Beste ​@Wilco189 misschien de app even compleet verwijderen en opnieuw installeren?

Dat heb ik al een paar keer geprobeerd. Cache geleegd. Werkt beide niet.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Wellicht staat deze app ‘uit’ bij de instellingen apps voor gebruik op het mobiele netwerk? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2025

Wellicht staat deze app ‘uit’ bij de instellingen apps voor gebruik op het mobiele netwerk? 

Nee, dat is het ook niet

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Je kan ook het volgende eens proberen: Wijzig op je telefoon de APN instellingen voor ‘mobielenetwerk’ van internet naar portalmmm.nl. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 23, 2025

Zo werkt het af en toe wel. Maar is vrij langzaam. Maar dat ligt misschien aan de app.

Betekend dit dan dat deze app niet met ipv6 overweg kan of kan het een andere oorzaak zijn?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Dat zou zo maar kunnen. Persoonlijk ken ik deze app niet, dus dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wilco189 . Welkom hier

Dank voor je terugkoppeling en ook dank aan de andere reageerders voor het meedenken.

Ik kan zelf niet inhoudelijk spreken voor deze specifieke app. Wat je beschrijft, dat het soms wel werkt en soms alleen via wifi of via een andere APN, wijst er meestal op dat de oorzaak in de app zelf ligt. Zeker als andere apps probleemloos werken op mobiel internet. De standaard APN van KPN ondersteunt zowel IPv4 als IPv6. Als de app daar moeite mee heeft of niet goed omgaat met bepaalde netwerkprotocollen, kan dat dit soort grillig gedrag verklaren.

Meer kunnen we vanuit KPN-kant helaas niet aanpassen. Als het met alternatieve instellingen soms wel werkt, ligt het waarschijnlijk aan de manier waarop de app verbindingen opbouwt. Misschien iets om bij de ontwikkelaars van de app neer te leggen mochten ze daar benaderbaar voor zijn.