Skip to main content

Beste,

Toevalligerwijs had ik precies hetzelfde probleem met mijn AppleWatch series 6 staal. Ik weet niet of het er iets mee te maken had, maar na een overstap van een iPhone 13 mini naar mijn nieuwe iPhone 14 pro, werkte mijn eSim op mijn AppleWatch niet meer. Ik heb KPN gebeld en zij hebben een nieuwe simkaart toegestuurd. Na succesvolle activatie van mijn eSim op mijn iPhone 14 pro, kreeg ik wederom de melding dat mijn eSim op mijn AppleWatch al gekoppeld was aan een andere AppleWatch en dat is die eerst moest opzeggen….

Zojuist wederom gebeld met KPN waar helpdeskmedewerker Maurits voor mij de eSim had stopgezet. Ik kreeg hiervan een sms met bevestiging vanuit KPN. Want ik wilde immers niet betalen voor een product dat ik niet kan gebruiken. Maar nieuwsgierig als ik ben heb ik na de sms bevestiging meteen weer geprobeerd om de eSim op mijn AppleWatch te activeren. Hierbij kom ik wel door de KPN schermen en krijg ik de opmerking dat het succesvol is verlopen. Echter binnen de AppleWatch app op mijn iPhone blijf ik zien dat KPN NL mijn provider is maar de status blijft voor nu hangen op “Activeren” met daarachter een spinnende “wieltje”. Ik hoop dat de activatie even duurt en dat het goed komt. Misschien heeft iemand hier iets aan. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

OP basis van dit Forum item:

Ben ik nu in dezelfde situatie gekomen. Mijn Multisim succesvol kunnen aanvragen, maar hij blijft nu op activeren hangen. Hopelijk werkt het volgende week wel…….

Vergeet niet te genieten van de zon allemaal!!!

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Hoe heb je t getest?


Hi @Koolenboer1980, welkom op het forum. 

Werkt het inmiddels bij jou? Indien niet, bel dan even met ons, het nummer is 0800 0402. Dat gaat net iets sneller dan via het forum, maar hier helpen we je anders ook graag. 


Inmiddels werkt mijn multisim weer. Sinds gisteren 12:00. Toevallig werkt mijn achterbuurman bij KPN in het IT team. Hij dacht dat de multisim activatie binnen een uur automatisch zou moeten verlopen, echter blijkt dit in de praktijk dus niet het geval….

 

dus als je multisim niet meer werkt zijn de stappen:

  1. laten inactiveren door kpn support en wachten op sms met bevestiging. 
  2. Via de Apple Watch app je multisim weer aanzetten (de andere dag)
  3. na sms met bevestiging door kpn zal het mobiele abonnement zichtbaar en geactiveerd zijn binnen de Watch app op je iPhone. 
     

Inmiddels werkt mijn multisim weer. Sinds gisteren 12:00. Toevallig werkt mijn achterbuurman bij KPN in het IT team. Hij dacht dat de multisim activatie binnen een uur automatisch zou moeten verlopen, echter blijkt dit in de praktijk dus niet het geval….

 

dus als je multisim niet meer werkt zijn de stappen:

  1. laten inactiveren door kpn support en wachten op sms met bevestiging. 
  2. Via de Apple Watch app je multisim weer aanzetten (de andere dag)
  3. na sms met bevestiging door kpn zal het mobiele abonnement zichtbaar en geactiveerd zijn binnen de Watch app op je iPhone. 
     

Dit klopt inderdaad, en zou hier ook de volgende stap zijn. Fijn om te lezen dat alles nu goed werkt. 🙂