Skip to main content

Heb een paar maanden geleden een Apple Watch Ultra gekocht via KPN. Alles werkt, behalve dan dat ik niet buitenshuis (zonder mijn iPhone) kan bellen met de Watch. Dat zou wel moeten kunnen. Ik kan wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. In de algemene instellingen van de Watch wordt bij het ICCID weergegeven dat er geen sim wordt gedetecteerd (‘geen simkaart’). Volgens Apple Support moet er iets mis zijn gegaan met de configuratie of is iets mis in het eSim account. Niemand van KPN kan mij helpen en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Echt ergerlijk. Wie heeft de bevrijdende tip?

Is ook al gebeurd. De analyse van Apple: 

Goedenavond, Hierbij zoals beloofd onze bevindingen na ons contact. Zoals word aangegeven in de algemene instellingen van uw apple watch wordt bij het ICCID weergegeven dat er geen sim word gedetecteerd door het apparaat zijnde. Dit betekend dat de eSIM geen juiste verbinding maakt en dat er iets met de configuratie mis is gegaan of mis in het eSIM account. Hopelijk kan uw mobiele aanbieder u hiermee verder helpen in uw account.

@Proservatius dan zijn wij aan de beurt om er een blik op te werpen. Wel gaat het nu dus via 2 kanalen. Ik snap met de situatie dat je hier via het forum om hulp vraagt. Maar als ik aansturing doe terwijl er ook via de telefonische klantenservice iets loopt gaan er dingen door elkaar. 

Wil je voor ik aansturing doe nog bevestigen dat het proces telefonisch volledig is afgesloten? 


Ja, bij deze de bevestiging dat het telefonisch proces is afgesloten. Maar betekent dit nu ook dat ik maandag via de KPN winkel de Watch (gekocht via KPN) en iPhone dien op te sturen? Prima hoor, hopelijk wordt het probleem dan verholpen. 


En als klap op de vuurpijl is er vanavond tussen de Watch en de iPhone helemaal geen connectie meer, een connectie die er vanaf juni (ontvangst van de Watch) gewoon wel altijd geweest is. Ik stuur maandag alles op. Dank voor het meedenken allemaal. 


Dit laatste probleem heb ik overigens zonet weer opgelost. Dus dat is niet meer actueel. 


Ik ben net (voor de derde keer) in de fysieke KPN winkel aan de Muntstraat in Maastricht geweest om mijn iPhone en Apple Watch te laten inspecteren en evt repareren (zie hierboven), overeenkomstig de afspraak die ik daarover had gemaakt met de reparatie afdeling. Tot mijn stomme verbazing werd daar gezegd dat men geen horloges / Apple Watches terugstuurt! Ik ben nu al drie weken verder en nog geen steek verder gekomen! Hoe abominabel slecht kan service überhaupt zijn? Slechter dan dit bestaat toch niet? Geef mij nog één reden om bij KPN te blijven (waar ik al 25 jaar bij zit)? Ik kan er geen meer verzinnen….


Voor alle duidelijkheid: ik was in de winkel om mijn spullen door KPN te laten opsturen, zoals geadviseerd. 


Ik heb de laatste twee termijnbetalingen (ongeveer €25) teruggeboekt/gestorneerd naar m’n eigen rekening en toekomstige verplichtingen geblokkeerd. Als KPN toerekenbaar tekortschiet, maak ik gebruik van mijn opschortingsrecht. Misschien dat er nu eens écht actie wordt ondernomen?


Ik heb de laatste twee termijnbetalingen (ongeveer €25) teruggeboekt/gestorneerd naar m’n eigen rekening en toekomstige verplichtingen geblokkeerd. 

Dan zal je binnenkort een een betalingsherinnering krijgen met het verzoek direct te betalen. Doe je dat niet dan zal je afgesloten worden en zullen er incassokosten in rekening gebracht gaan worden. Het is nooit verstandig om de betalingen te blokkeren, daarmee maak je de problemen alleen maar groter.


Als een partij haar verplichtingen niet nakomt, heb je als wederpartij een opschortingsrecht. Door af te sluiten (etc) maakt KPN (niet ik) haar wanprestatie alleen maar erger. 
Maar wat vind jij, wjb, los van dit verhaal, van deze waardeloze service van KPN, waarbij ik kennelijk ervoor moet waken niet afgesloten te worden! Zou daar niet de aandacht naar moeten gaan ipv dat ik de twee laatste facturen heb gestorneerd? Dat is toch de omgekeerde wereld? 


Maar wat vind jij, wjb, los van dit verhaal, van deze waardeloze service van KPN, ...

Daar heb ik geen goed woord voor over, afspraak is immers afspraak en die hoor je dan ook na te komen.

Laat onverlet dat met het blokkeren van de betaling ook jij jouw verplichtingen niet nakomt en dan weet ik wel wie er uiteindelijk aan het langste eind gaat trekken en dat is veelal niet de consument.


Het opschortingsrecht is bedoeld om de wederpartij (KPN in dit geval) te dwingen haar verplichtingen alsnog na te komen. Art. 6:52 BW. Het is dus niet zo dat ik dan mijn verplichtingen niet nakom (ik ben, volledigheidshalve, jurist). 

Maar wel fijn dat je vindt dat je er geen goed woord voor over hebt, over de gang van zaken. Dat waardeer ik, en ik zou willen dat meer mensen van KPN dat zouden vinden. 


Het opschortingsrecht is bedoeld om de wederpartij (KPN in dit geval) te dwingen haar verplichtingen alsnog na te komen. 

Dat snap ik, maar het kost je uiteindelijk veel meer dan dat het je oplevert. En dan bedoel ik in jouw geval niet zozeer in financiële zin, maar in de benodigde tijdsinspanning. Het is het gewoon niet waard.

Daarnaast zal KPN niet echt wakker liggen van een abonnee die zich beroept op het opschortingsrecht.

Ik ben er van overtuigd dat jouw abonnement eerder geblokkeerd wordt dan dat zij iets gedaan hebben met jouw beroep.

 

Maar wel fijn dat je vindt dat je er geen goed woord voor over hebt, over de gang van zaken. Dat waardeer ik, en ik zou willen dat meer mensen van KPN dat zouden vinden. 

Ik ben dan ook niet van KPN. Ik ben, net als jij, een klant van KPN en medelid van dit forum.


@Proservatius toevallig net op het forum. Iemand met soortgelijke ervaring en hier is het opgelost. 
 

Link naar betreffende topic