Skip to main content
Beantwoord

Apps openen traag en heb eigenlijk alleen 4G

• May 31, 2025
  • 9 reacties
  • 98 keer bekeken

Ik heb al weken last van slecht internet. Denk aan 5 minuten wachten tot een app opent. Als dat niet lukt weer afsluiten, opnieuw openen, soms 10 keer voordat hij opent.

Ik betaal voor 5g internet en heb eigenlijk alleen 4g. Hapert dus heel vaak.

Soms een dag geen internet, wel bereik. Laatst nog.. Dagje naar de andere kant van het land, via maps die verbind naar de auto. Had ik op de terugweg geen internet meer. 

Vind ik erg vervelend.

Kpn geeft aan prima 5g te hebben bij mij in de buurt, maar zo slecht heb ik nog nooit gehad. Ik heb unlimited en nog heb 1tb op mijn telefoon aan geheugen die nog geen kwart vol is, dus dat is het niet. Dit heb ik ook pas sinds ik overgestapt ben van tele2/odido naar kpn.

Graag hulp !

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Kimstulen, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@PeterG aangeeft hebben we de afgelopen 2 weekenden een storing met het mobiele netwerk gehad. Maar dit zou inderdaad weer goed moeten werken.

Hoe dan ook zou het met 4G eigenlijk net zo goed moeten werken als met 5G, al is 5G iets sneller. Maar of je 5G kunt halen, is afhankelijk van de locatie en of je binnen of buiten bent.

Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Vaak wil dit helpen, omdat het toestel daarmee opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Als dit niet werkt, dan raad ik je aan om dit stappenplan te doorlopen: Storing met mobiel, zo los je het op.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

@Kimstulen 

Is er bepaald patroon ? Bijv. alleen 's ochtends of alleen op bepaalde tijdstippen ? Het zou kunnen dat op bepaalde tijdstippen er wel veel mensen / KPN klanten online zijn en als die allemaal tegelijkertijd 5G gaan gebruiken ………………...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Vorig weekend was er storing met 4G en 5G. 

Vandaag was er tussen 11:30 en 12:45 ook weer storing. Daardoor was er alleen E internet. Dat is slechts 64 kb/s. Inmiddels zou het weer goed moeten werken.

Verchil tussen 4G++ en 5G mag je niet merken. Die zijn allebei 500 Mb/s momenteel. Zelf 4G+ (300) en 4G (100) zijn nog poepsnel.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Kimstulen, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Zoals ​@PeterG aangeeft hebben we de afgelopen 2 weekenden een storing met het mobiele netwerk gehad. Maar dit zou inderdaad weer goed moeten werken.

Hoe dan ook zou het met 4G eigenlijk net zo goed moeten werken als met 5G, al is 5G iets sneller. Maar of je 5G kunt halen, is afhankelijk van de locatie en of je binnen of buiten bent.

Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Vaak wil dit helpen, omdat het toestel daarmee opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Als dit niet werkt, dan raad ik je aan om dit stappenplan te doorlopen: Storing met mobiel, zo los je het op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Bij mij gebeurt het onregelmatig. Niet bepaalde tijsen, maar bepaalde dagen. Veel vaker dan zou mogen als je zo belachelijk veel geld betaald per maand.

Inderdaad weer storing gehad gisteren. En zondag ook gemerkt.. 

En over het ritje naar echt was op donderdag 8 mei, dus niet afgelopen weekenden.

Dit komt regelmatig voor dat heel de 4/5 G niet werkt, MAAR OOK dat ik niet kan bellen/sms'en.

En dat nog naast de afgelopen 2 weekenden, Omdat dit nu wel zo vaak voorkomt ben ik toch benieuwd wat hier een oplossing van is. Neem aan dat KPN hier een vergoeding voor heeft ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

Gisteren, maandag, was er geen storing in het netwerk. 

Als je dit vaker hebt laat dan je toestel eens nakijken. Deze melding is er buiten de storingen in de laatste 2 weekenden ook niet. Ik lees het tenminste nu alleen van jou.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Ligt niet aan mijn toestel. Gelukkig. Al na laten kijken en is ook nog geen jaar oud.

Mijn partner had op hetzelfde moment storing,

Als ik, ook bij kpn. Ander toestel, half jaar oud.

Het ligt echt bij kpn.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Vaak wil dit helpen, omdat het toestel daarmee opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Als dit niet werkt, dan raad ik je aan om dit stappenplan te doorlopen: Storing met mobiel, zo los je het op. Ik wil je vragen alle stappen te doorlopen. Als je er ook met de mobiele probleem oplosser niet uitkomt, dan krijg je de mogelijkheid een belafspraak te maken. Een collega kan dan met je meekijken en eventuele verdere acties uitzetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Zeker, Helaas deed dat ook niks. Ik heb dit nooit met odido gehad, dus dit is ook echt sinds ik KPN heb. Gisteravond weer geen 4g.

Ik kijk het nog even aan en hoop dat KPN nu geen storingen meer gaat hebben (na gisteren)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit vreemd vindt, omdat je dit eerder niet had. Nu zijn Odido en KPN natuurlijk 2 verschillende providers, met elk hun eigen netwerk en dekking. Er kan verschil inzitten. Er kan ook sprake zijn van een verstoring. Lastig te zeggen zo op afstand. Mocht het toch nog vaker voorkomen, dan kan ik je echt aanraden een belafspraak te maken. Mijn collega kan dan met je meekijken. Dat is tijdens direct contact makkelijk dan via een forum.