Skip to main content

BEDONDERD door KPN. KPN

KPN biedt zogenaamd een "overstap service" aan, als je met mobiele telefoon abonnement over wilt komen naar KPN.

Tijdens het traject van opzegging door KPN bij mijn huidige provider TMobile, blijkt dat mijn contract bij T-mobile loopt tot 6-6-2024.

KPN heeft dit telefonisch met mij besproken. Ik ben 3 maal door KPN gebeld en ik heb aangegeven dat ik geen kosten wil maken om bij T- mobile weg te gaan. Dat het contract niet in kan gaan en dat we per overstap datum in 2024 opnieuw contact hebben.

Wat blijkt het contract bij KPN is opgestart.

Ondanks dat ik al een contract heb.

Er staat kennelijk niet in KPN systemen dat ik telefonisch overleg heb gehad.

Ik heb gisteren 49 min met KPN gebeld. Mw aldaar gaf aan ik zie er zijn fouten gemaakt.

Advies: Ik kon via de site vragen om vernietiging. Het zou dan worden opgelost.

Vandaag wilde ik officieel schriftijk een vernietiging vragen, dit is niet mogelijk op KPN website.

Derhalve heb ik geprobeerd een klacht in te dienen.

Dit is eveneens niet mogelijk op de site over dit onderwerp. Opnieuw gebeld. De mw van de afdeling klachtendienst mocht het abonnement niet annuleren of op de juiste ingangsdatum in laten gaan.

Ik heb nu GEEN dienst of product wat ik afneem bij KPN en moet 24 maanden betalen. Tja, ik dacht KPN is een gerenomeerd bedrijf is. HELAAS.... dit klopt echt niet.

Er blijft niets over dan een een advocaat in te schakelen tegen onterechte verkooppraatjes over overstap service en het onterecht in laten gaan van een contract bij KPN.

KPN is niet gericht op het bieden van service aan klanten.

U kunt binnen 14 dagen annuleren.  Heeft u dat gedaan?


https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelling-annuleren.htm


KPN heeft het contract gesprek telefonisch met mij doorlopen. KPN heeft mij gebeld dat de overstap  niet mogelijk was. in drie gesprekken hebben we besproken dat overstap geen haalbare zaak was. he t contract zou niet ingaan vanwege dat het contract bij T-Mobile niet opgezegd kon worden voor 6-6-2023.  In het contract wat meteen door KPN werd opgestuurd staat geen ingangsdatum. toen door medewerkers van KPN werd aan gegeven dat overstap niet mogelijk was ben ik er eerlijk van uitgegaan dat zij geen contract meer op zouden maken. Dit was telefonisch afgesproken. als ik geweten had dat ik niet kan vertrouwen op een medewerker van KPN had ik dit schriftelijk gedaan.  


Binnen 2 weken annuleren.  KPN zou in het systeem wel een belmoment terug moeten kunnen vinden,  ook als de medewerker geen juiste notitie heeft gemaakt. En tenslotte kun je ook nog klacht indienen via het klachtenformulier op de site van kpn. 


Hoi en welkom op ons forum @gertie Kepser. Wat rot dat het zo gelopen is, toen je gesprekken hebt  gehad over overstappen naar ons. Ik weet dat het een open deur is, maar toch: dat is de bedoeling natuurlijk niet.

Ik zie dat je al informatie en tips van verschillende behulpzame forumgebruikers hebt gekregen. Wat zij aangeven klopt. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, dus tijd om te annuleren. We hebben deze optie hier op het forum helaas niet, anders had ik je graag zelf geholpen. Daarom raad ik je, als je dat intussen nog niet gedaan hebt, toch aan om te bellen met onze klantenservice. Je bereikt ze op het gratis nummer 0800-0402. Onze afdeling die over opzeggen gaat, kan je dan verder helpen om deze onjuiste aanvraag te annuleren.


Die 2024 in het eerste bericht was een foutje neem ik aan? Later zie ik 2023 staan.