Skip to main content
Beantwoord

Behoud ik mijn extra data bij het verlengen van mijn abonnement?

• July 23, 2026
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb 2 jaar terug via mobiel.nl een KPN abonnement afgesloten met 12 GB data, een tijdje terug is dit door KPN verhoogd met 30 GB extra data. Maar nu moet ik mijn abonnement verlengen. Als ik hetzelfde abonnement verleng, blijft deze extra data erbij?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@guuslimonard 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen hoef je jouw mobiele abonnement helemaal niet te verlengen, maar wordt deze na de vaste contractperiode omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement.
Dus moeten is er helemaal niet bij, het is een optie (verlengen) waar je gebruik van kunt maken.

Als je tevreden bent met je huidig mobiel abonnement, kun je het dus zo laten en hoef je dus verder geen actie te ondernemen.

Ga je wel verlengen dan gaan de voorwaarden gelden van het mobiel abonnement waar je jouw abonnement met gaat verlengen, en vervalt dus die 30 GB aan extra data.

Heb je ook vast internet thuis van KPN, dan zou je jouw mobiele abonnement wel kunnen verlengen met de 20 GB data bundel, aangezien die dan wordt verdubbeld naar 40 GB aan data per maand.
Dat is gelijkwaardig aan het abonnement wat je nu hebt, en kan mogelijk zelfs goedkoper zijn dan het mobiele abonnement wat je nu hebt bij KPN.

Het is dus wat jezelf prettig vindt.
Je huidige abonnement behouden (met die 30 GB aan data extra), of je abonnement verlengen met het mobiele abonnement met 20 GB aan data, wat verdubbeld wordt als je ook vast internet thuis hebt.

Heb je géén vast internet van KPN, dan zou ik niets veranderen.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@guuslimonard 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen hoef je jouw mobiele abonnement helemaal niet te verlengen, maar wordt deze na de vaste contractperiode omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement.
Dus moeten is er helemaal niet bij, het is een optie (verlengen) waar je gebruik van kunt maken.

Als je tevreden bent met je huidig mobiel abonnement, kun je het dus zo laten en hoef je dus verder geen actie te ondernemen.

Ga je wel verlengen dan gaan de voorwaarden gelden van het mobiel abonnement waar je jouw abonnement met gaat verlengen, en vervalt dus die 30 GB aan extra data.

Heb je ook vast internet thuis van KPN, dan zou je jouw mobiele abonnement wel kunnen verlengen met de 20 GB data bundel, aangezien die dan wordt verdubbeld naar 40 GB aan data per maand.
Dat is gelijkwaardig aan het abonnement wat je nu hebt, en kan mogelijk zelfs goedkoper zijn dan het mobiele abonnement wat je nu hebt bij KPN.

Het is dus wat jezelf prettig vindt.
Je huidige abonnement behouden (met die 30 GB aan data extra), of je abonnement verlengen met het mobiele abonnement met 20 GB aan data, wat verdubbeld wordt als je ook vast internet thuis hebt.

Heb je géén vast internet van KPN, dan zou ik niets veranderen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je antwoord, Michel.uit.Arnhem! Wat je hierboven schrijft, klopt inderdaad. De extra 30 GB data is gekoppeld aan het huidige abonnement en gaat niet automatisch mee als je een nieuw abonnement afsluit.

​@guuslimonard Je hoeft je abonnement natuurlijk niet per se te verlengen. Je kunt ook je huidige abonnement door laten lopen.