Skip to main content

Ben 4 dagen naar Turkije geweest, ze zijn al kandidaat sinds 1999 van de Europese gemeenschap en zijn kennelijk geen onderdeel van Europa, heel verwarrend! Voor het gebruik van SLECHTS 24 MB en 3 minuitjes bellen krijg in nu een rekening van 63,58. Ja, het klopt ik heb NADAT ik die MB,s had gebruikt een SMS je gekregen, maar achteraf heb ik daar natuurlijk niets aan want het leed is al geleden. Als ik dan op de site zie dat 100MB/SMS/ Bellen in Turkije slecht 9,99 kost, dan voel ik me toch nogal besodemieterd! Ik stel voor dat KPN die rekening van 63,58 wijzigt naar 9,99. Graag uw reactie?

Hallo @Tommie12345 je had je voordat je naar Turkije ging, kunnen laten informeren over de kosten buiten de EU en voor die tijd een speciale buitenlandbundel aan kunnen schaffen.

KPN gaat dat niet vergoeden vrees ik.

 

 


Ik ging ervan uit dat Turkije, ze zijn al kandidaat sinds 1999 van de Europese gemeenschap, in Europa ligt, dus dan is er geen buiten Europa bundel nodig.

Note: Ik heb gisteren aan 10 mensen gevraagd of Turkije binnen of buiten Europa ligt en iedereen zegt binnen Europa.

Dus zal de meerderheid van de mensen voor Turkije geen extra bundel aanschaffen. Ik denk dat ik wel wat coulance mag verwachten van Kpn. 

En waarom stuurt Kpn niet meteen een SMS je als ik buiten mijn internet bundel aan het internetten ben? Kpn wacht totdat ik al 63,58 heb uitgegeven. 

 


Turkije maakt bij KPN geen onderdeel uit van de EU.

 


Ik ging ervan uit dat Turkije, ze zijn al kandidaat sinds 1999 van de Europese gemeenschap, in Europa ligt, dus dan is er geen buiten Europa bundel nodig.

Dat is dus gewoon uw fout.

Note: Ik heb gisteren aan 10 mensen gevraagd of Turkije binnen of buiten Europa ligt en iedereen zegt binnen Europa.

Dus zal de meerderheid van de mensen voor Turkije geen extra bundel aanschaffen. Ik denk dat ik wel wat coulance mag verwachten van Kpn. 

Dat kunt u echt wel vergeten. 

En waarom stuurt Kpn niet meteen een SMS je als ik buiten mijn internet bundel aan het internetten ben? Kpn wacht totdat ik al 63,58 heb uitgegeven. 

Omdat KPN het niet altijd meteen ziet dat u data of belminuten gebruikt in het buitengebied. 

Zijn deze kosten overigens wel echt voor gebruik in Turkije? Niet voor op een veerpont ofzo? Daar word wel eens mobiele telefonie via de satelliet aangeboden. Dat kost ook altijd veel geld.


Dat geld komt uiteraard ook niet terecht bij KPN, maar bij een Turkse provider, dan weet je waar je moet klagen.  En over aannames: “assumptions are the mother of all fuck ups” 


Ik ging ervan uit dat Turkije, ze zijn al kandidaat sinds 1999 van de Europese gemeenschap, in Europa ligt, dus dan is er geen buiten Europa bundel nodig.

Dat is dus gewoon uw fout.

 

Niet helemaal... ongeveer 5% van Turkije behoort daadwerkelijk bij Europa. De overige 95% van het land niet. Turkije is een van de weinige landen wat tot 2 werelddelen behoort. Vandaar ook de verwarring bij veel mensen mede ook omdat ze kandidaat lid zijn voor de Europese unie.


Wat mij telkens weer opvalt op dit Forum is dat de reacties zo Pro KPN zijn.

Mijn aanname dat Turkije onderdeel is van Europa, ze zijn immers al sinds 1999 kandidaat voor de Europese Unie/ gemeenschap, is echt niet vreemd, eerder logisch.

Ik wacht nog even op een reactie van KPN.

 


Mijn aanname dat Turkije onderdeel is van Europa, ze zijn immers al sinds 1999 kandidaat voor de Europese Unie/ gemeenschap, is echt niet vreemd, eerder logisch.

Het maakt niet uit of Turkije onderdeel is van Europa, het feit is dat Turkije geen onderdeel is van de EU.

Helaas is het nog altijd zo dat, als dataroaming aan staat, de telefoon ook buiten de EU gewoon een dataverbinding opbouwt en dus data kan verbruiken. 

Vroeger stond dataroaming standaard uit op mobiele telefoons en speelde dit probleem niet maar sinds dat binnen de EU "roam like home" geldt staat dataroaming standaard aan en daarmee is deze ellende begonnen immers mensen vergeten dit uit te zetten als ze naar een land buiten de EU reizen.

 

Ik pleit er al jaren voor dat de abonnee zelf dataroaming buiten de EU aan of uit kan zetten en dat deze standaard uit staat. Helaas heeft KPN dit nog altijd niet geïmplementeerd terwijl zelfs bedrijven als Simpel dit gewoon ondersteunen.

 


Dank je wel WJB voor je reactie.

Je hebt gelijk waarom zet KPN die roaming niet standaard uit? Dan zijn dit soort problemen meteen opgelost. Ik denk wel dat ik weet waarom KPN dit niet standaard uit zet, namelijk omdat het veel geld oplevert. Het is mij al heel vaak opgevallen dat KPN er graag voor kiest om maximaal te verdienen aan hun klanten. Elk bedrijf gaat voor het maximaliseren van zijn winst, maar er is ook nog zoiets als hoever kun je gaan. KPN gaat echt te ver.


Je had beter moeten weten. Weet je dat gedoe met die veerboot een tijdje geleden? Zo'n zelfde geval.


Ja JOEP 1965, ik had misschien beter moeten weten, maar toen was het midden op zee in internationale wateren en nu, dacht ik, in Europa. 

Blijft overeind dat Kpn die roaming gewoon standaard uit moet zetten buiten Europa. Maar het is duidelijk waarom KPN dat niet doet. 


 Maar het is duidelijk waarom KPN dat niet doet. 

Leg eens uit @Tommie12345 , ik ben benieuwd.


Dank je wel WJB voor je reactie.

Je hebt gelijk waarom zet KPN die roaming niet standaard uit? Dan zijn dit soort problemen meteen opgelost. Ik denk wel dat ik weet waarom KPN dit niet standaard uit zet, namelijk omdat het veel geld oplevert. Het is mij al heel vaak opgevallen dat KPN er graag voor kiest om maximaal te verdienen aan hun klanten. Elk bedrijf gaat voor het maximaliseren van zijn winst, maar er is ook nog zoiets als hoever kun je gaan. KPN gaat echt te ver.

KPN krijgt daar niet veel van, het geld gaat naar de provider waaraan je hangt in het buitenland. Daarom snap ik het niet. 


Hoi JanD,

Heb ik uitgelegd in mijn voorlaatste bericht, 4 berichten terug.

Ook het bericht daarvoor van WJB legt dat uit.


Ook het bericht daarvoor van WJB legt dat uit.

Ik leg in dat bericht niet uit waarom KPN dat niet doet, enkel wat KPN (nog) niet doet.

Het is overigens niet KPN die daar aan verdient maar die buitenlandse providers.

Ik denk dat KPN beter af is deze functionaliteit wel te bieden dan niet te bieden.

Ik denk ook dat er een zeer eenvoudige oplossing is en dat is dat de dataroaminglimiet door de abonnee op €0,00 ingesteld kan worden. Wellicht doet Simpel dat op de achtergrond ook wel als je die instelling "Internetgebruik buiten de EU toestaan" op uit zet. Technisch lijkt me dat niet zo lastig te implementeren en dat dataroaming geblokkeerd wordt als de limiet bereikt wordt is bestaande functionaliteit, dat gebeurt nu immers ook al als de limiet van €60,50 bereikt wordt.

Ik zou zeggen: "KPN ga de uitdaging aan en realiseer dit voor de komende zomervakantie".

 

Edit: Overigens zijn telecom providers verplicht de mogelijkheid te bieden om de limiet naar beneden bij te stellen. Ik vraag me af hoe dit bij KPN geregeld is.

Bron


Al dat gedoe ieder keer weer met KPN, veel onverwachte kosten (150) bij aansluiting, gedoe met korting als je Mobiel en Internet thuis hebt, waarbij je de korting toch niet krijgt vanwege een of andere uitzonderingsregeltje en nu weer Roaming die je zelf moet uitzetten. Ik stap over op Vodaphone PUNT


Ook met KPN internet thuis hebben we telkens weer stilstaande, haperende beelden op Tv en een WIFI die telkens wegvalt. En dan ook nog dat gedoe met die WIFI manager die niet werkt en dat moet je dan oplossen door een nieuw account aan te maken. GGGRRR!

Ook hier gaan we overstappen PUNT


Ik heb naar aanleiding van dit topic opnieuw een vraag bij de ACM neergelegd.

 


Beste @Tommie12345, wat ontzettend rot dit! Zoals hierboven wordt aangegeven zijn deze kosten inderdaad niet iets wat we vergoeden. Ook al kan ik me goed voorstellen dat je dat graag ziet. Wat wjb hieronder zegt, is waar. Wij hebben vanuit het forum ook een verzoek ingediend om dit aan te passen, omdat er meer vragen vanuit de klanten komen. Jouw topic hebben we hier als voorbeeld bijgevoegd. Je hebt daar voor nu weinig aan, maar wellicht voor de toekomst! 

Mijn aanname dat Turkije onderdeel is van Europa, ze zijn immers al sinds 1999 kandidaat voor de Europese Unie/ gemeenschap, is echt niet vreemd, eerder logisch.

...

Vroeger stond dataroaming standaard uit op mobiele telefoons en speelde dit probleem niet maar sinds dat binnen de EU "roam like home" geldt staat dataroaming standaard aan en daarmee is deze ellende begonnen immers mensen vergeten dit uit te zetten als ze naar een land buiten de EU reizen.

….

 


Dank je Marcia voor je reactie.

Maar ik ga toch overstappen naar een andere provider, want heb eigenlijk al teveel gedoe gehad met Kpn

  1. Bij aanmelding 150 euro extra aansluitkosten
  2. Wegvallen WIFI
  3. Toch uiteindelijk geen korting op Mobiel bij alles in 1 omdat mijn mobiel zogenaamd ex Telfort was
  4. Altijd weer die onduidelijke uitzonderingsregeltjes.
  5. En dan nu die roaming toestanden

 


@Marcia_, Ik hoop echt dat er eindelijk beweging komt in de realisatie van de functionaliteit om de dataroaminglimiet aanpasbaar te maken of dataroaming buiten de EU uit te kunnen zetten. Ik hoop oprecht dat KPN dit voor de komende zomervakantieperiode zal uitrollen.


Hallo @Tommie12345 

  1. Toch uiteindelijk geen korting op Mobiel bij alles in 1 omdat mijn mobiel zogenaamd ex Telfort was

Dan ben je voor KPN een ‘bestaande’ klant en geen ‘nieuwe’. Maar dat wist je natuurlijk al.

 

 


Na 11 keer gedoe (in slechts1 jaar) met KPN en hun weinig klantvriendelijke houding die vooral uit is op maximalisering van hun winst, ben ik overgestapt naar een andere provider voor KPN compleet inclusief KPN mobiel.