Skip to main content

Helaas zoals zovelen geen internet meer. Ik ben overgestapt van het T-Mobile netwerk en dan is dit toch wel teleurstellend. Het werkt overigens niet met 2G, 3G, 4G en 5G.

Ook het wisselgesprek werkt niet, maar dat is nog te overkomen.

Het gaat om een Mi 10 pro met originele up to date software.

 

Hopelijk kan iemand me helpen hier. Alvast bedankt,

William

Het gaat voor de duidelijkheid om een internet als ik aan het bellen ben. Dit valt meteen volledig weg, bij alle gekozen netwerkvarianten. 2t/m5G


Het lijkt er op dat jouw Xiaomi telefoon niet werkt met “Bellen via 4G” bij KPN. Dan schakelt het toestel terug naar 2G voor bellen, waardoor internet uitgeschakeld wordt. De software in het toestel is kennelijk niet (goed) aangepast op de KPN instellingen.

Een moderator gaf dit als volgt aan in een eerder topic.

Ik snap je punt je wilt graag bellen over LTE en wifi. VoLTE en VoWifi genaamd. Helaas is het niet zo simpel en het is geen carrier probleem.

Het is namelijk zo dat elke provider hier andere instellingen voor heeft. Die van ons zijn naar alle fabrikanten gestuurd. Zij zijn dus op de hoogte. Het is nu aan de fabrikant om ze goed te verwerken in de toestellen om er goed gebruik van te kunnen maken. 

bron


Dankjewel, RBxx. Het gebeurt echter ook als het netwerk op 3G staat. Heeft dat dan ook dezelfde oorzaak?


Hoi @Equilator .

Het 3G netwerk van KPN is begin 2022 uitgeschakeld. Sindsdien is er alleen 2G, 4G en 5G in de lucht. Als jouw toestel op 3G staat heeft het toestel alleen de keus van 2G en doet internet het ook niet.

bron → KPN gaat van 3G naar 4G in maart 2022, wat betekent dit voor jou? | KPN Community


Hoi Ruud,  dankjewel. Duidelijk.. Jammer dat het niet werkt voor mij.  Dan wordt het of een custom rom proberen of terug naar T-Mobile. Fijne avond verder, William