Skip to main content

Ik wil met mijn mobiel bellen naar een mobiel met een Spaans nummer. We verblijven beiden in Nederland. Wat zijn de kosten?

Hallo, @Ietje Schippers . Allereerst welkom op het forum.

Het hangt van je abonnement af. Of je nog een oud abonnement hebt waar bellen naar niet-Nederlandse nummers ook nog niet binnen de bundel valt.

Met de nieuwe Hussel abonnementen en iets ouder (v.a. september 2016 afgesloten) valt bellen van uit Nederland (dus van af het KPN netwerk) naar andere E.U. nummers binnen de bundel.

Buiten de bundel kost het 23 cent per minuut. Laatste minuut wordt per seconde berekend.


Dank je wel Peter, dan is het me duidelijk. Mijn abonnement is na september 2016 afgesloten, dus het valt in dat geval binnen mijn bundel. 

 

Nogmaals bedankt voor je antwoord en een fijne dag. 


Pas op @Ietje Schippers 

Er is een verschil tussen bepaalde abonnementen ná sept 2016 maar voor 3 feb 2019

Abonnement met onbeperkt bellen afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019

Jij belt en sms't onbeperkt in de hele EU naar ieder nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

Abonnement Budget of Basis afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019

Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

Heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm