Skip to main content
Beantwoord

Bellen of gebeld worden op iPhone 12 is de beller opeens niet meer te horen

• April 28, 2025
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

Geraldine41
Deelnemer

Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen hoor ik tijdens het bellen of gebeld worden niemand meer, ik moet m op de speaker zetten en dan hoor ik degene wel.
Mijn volume staat niet zacht dus aan die instelling ligt het niet.
Kan iemand mij helpen de oplossing te vinden?

Alvast vriendelijk bedankt.

afz Geraldine

Beste antwoord door PeterG

@Denise van KPN nee helaas niet, de speaker is niet kapot daar ben ik wel achter gekomen maar om het op te lossen is niet gelukt.

Het kan zijn dat het vanuit de 'gewone’ bel app niet meer wordt aangestuurd.

Maar dat de oor-speaker weer wel werkt vanuit andere app als (bellen met) Whatsapp.

Dan is er iets mis met de app voor gewoon (4G/5G) bellen.

Mischien toch even bij een Apple Store langsgaan lijkt me.

Oh ja, via de handsfree speaker werkt het wel had je geconstateerd. Werkt het via de bijgeleverde (draad)headset ook?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• April 28, 2025

Hallo ​@Geraldine41 

Ik heb dat ook weleens gehad (geen iPhone overigens), er zitten 2 speakers in een mobiel en de speaker voor niet handsfree bellen (bovenaan) was defect, de handsfree speaker (onderaan) werkte nog wel goed.

Afhankelijk van of je een toestelverzekering hebt of nog normale garantie hebt kan je op de volgende pagina kijken hoe je jouw toestel kan laten repareren: https://www.kpn.com/service/ugs/schade-mobiel

Misschien heeft het te maken met dit probleem: https://support.apple.com/nl-nl/iphone-12-and-iphone-12-pro-service-program-for-no-sound-issues

Geraldine41
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

@GeSp dank voor uw reactie ik ga even kijken naar de link die u heeft gestuurd

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ben je er met de tips van ​@GeSp uitgekomen, ​@Geraldine41?

Geraldine41
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

@Denise van KPN nee helaas niet, de speaker is niet kapot daar ben ik wel achter gekomen maar om het op te lossen is niet gelukt.

• May 2, 2025

@Geraldine41 Hoe ben je daar achter gekomen?

Als de speaker wel werkt lijkt het mij een software probleem, als je een complete backup hebt zou je het toestel een keer een reset naar fabrieksinstellingen kunnen geven om te kijken of dat het probleem oplost.
Dan eerst testen of hij zonder de backup terug te zetten wel doet, als je de backup teruggezet hebt en dan weer hetzelfde probleem hebt dan wordt het lastig te achterhalen waar het probleem zit.

Andere optie is langs een Apple Store gaan en zo'n Apple Genius er naar laten kijken: https://support.apple.com/nl-nl/repair

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Het kan zijn dat het vanuit de 'gewone’ bel app niet meer wordt aangestuurd.

Maar dat de oor-speaker weer wel werkt vanuit andere app als (bellen met) Whatsapp.

Dan is er iets mis met de app voor gewoon (4G/5G) bellen.

Mischien toch even bij een Apple Store langsgaan lijkt me.

Oh ja, via de handsfree speaker werkt het wel had je geconstateerd. Werkt het via de bijgeleverde (draad)headset ook?

Geraldine41
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

@PeterG hartelijk dank voor uw reactie, ja de headset werkt wel. Ik ga wwel even langs bij een apple store.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Is je telefoon weer gerepareerd ​@Geraldine41 ?

Geraldine41
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

@PeterG nee ik moet sparen voor een nieuwe helaas.

@Denise van KPN je kan mijn vraag sluiten hoor, iedereen bedankt voor het mee denken.