Skip to main content
ik dacht dat als je in het buitenland ben dat je beschermt wordt voor extra kosten

maar toen ik in turkije was kreeg ik een hoge rekening
Hallo @vakantie in turkije , daar word je ook tegen beschermd, als het goed is zullen de kosten per mobiel nummer nooit hoger zijn dan ongeveer 60 euro, krijg je een hogere rekening, dan heb je daar expliciet toestemming voor gegeven.

Turkije is géén EU-land zoals velen onterecht denken en valt dus niet binnen de bundel.
Hi, welkom op het forum.



Dit klopt, wij geven je een seintje als je € 60,50 hebt bereikt. Zie hieronder, het rechter vakje. Ook ontvang je altijd een sms met de tarieven die gelden in het land waar je bent. Of is er bij jou toch iets anders aan de hand?




Dit klopt, wij geven je een seintje als je € 60,50 hebt bereikt.

Maar als ik de titel van dit topic lees dan gaat het helemaal niet om data maar om bellen.


Dit klopt, wij geven je een seintje als je € 60,50 hebt bereikt.Maar als ik de titel van dit topic lees dan gaat het helemaal niet om data maar om bellen.




Klopt, ik heb dat er ook bij vermeld omdat er op de factuur ook kosten voor data staan van € 60,50. Wat bellen betreft wordt er gewaarschuwd met een sms, hieronder het sms'je.



"Beste klant, u bevindt zich in Turkije. Met de Voordeellanden buiten EU bundel 100 krijgt u 100 MB, minuten of sms'jes voor EUR 9,99. Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266 of bestel via de MijnKPN app. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. Meer info op kpn.com/buitenland . De tarieven in Turkije: bellen EUR 1,- p/m, gebeld worden EUR 0,50 p/m, sms sturen EUR 0,30. Data EUR 2,50/MB. Meer tariefinfo? Bel gratis +31612001330. Goede reis, KPN. Geen tariefberichten meer? SMS INFO UIT naar 1330"

Gelukkig heb ik Vodafone als uitwijk nummer. Turkije valt bij hen wel in de EU. Misschien T Mobile ook, dat heb ik geen ervaring mee. 

Voor de rest vind ik KPN heel prettig, maar niet wat betreft TurkijeÂ