Skip to main content

Beste,

 

Ik ervaar hetzelfde probleem als hier boven beschreven. Verschil is dat ik in een buitengebied woon waarbij wij in huis geen mobiel bereik hebben en om die reden bellen via Wifi. 
 

Om een of andere reden werkt het bellen via wifi met kpn mobiele abonnementen niet meer sinds circa een week of 5/6, in huis zijn geen aanpassingen geweest op het netwerk. Via Odido worden er geen problemen ervaren. 
 

Ik ben benieuwd naar suggesties voor eventuele oplossingen 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

Hi @Jorr0, welkom op het forum. 

Even voor mijn duidelijkheid, heb jij thuis KPN voor zowel vaste verbinding als je mobiel? Of zit je bij een andere provider met de vaste internetverbinding. 

Ik hoor graag van je. 


Hi @Alex van KPN

Mijn huisaansluiting is van Caiway, glasvezel. Helaas kan kpn hier geen glas leveren. 
 

Mijn mobiele aansluiting is van kpn. 
 

Groet,

 

Jor


Duidelijk, zou je in je profiel nog je 06-nummer willen invullen en je IP-adres van je vaste verbinding van Caiway? Dan ga ik dit in orde maken. 


Hi @Alex van KPN ,

Super, ik heb de gegevens toegevoegd. Mijn ip adres in het veld “opmerkingen”. 
 

Het speelt overigens ook bij andere kpn telefoonnummers op dit adres, ik snap zelf niet het verband dus als je wat kan delen met betrekking tot de oplossing dan graag. 
 

Als je meer gegevens nodig hebt dan hoor ik het. 
 

Alvast dank,

 

groet Jor


@Jorr0 

Het kan zijn dat het IP adres van je modem veranderd is. Doordat bijvoorbeeld je provider een nieuw IP reeks is gaan gebruiken wat niet bekend is bij KPN. Door je IP adres te geven kan KPN controleren of dit het geval is. De oplossing is dan om deze nieuwe IP reeks in het KPN netwerk toe te voegen waardoor het weer zou moeten werken. 


@Neville , helder. 
 

Dan hoop ik dat het zo gaat lukken door @Alex van KPN en dan hoor ik ook graag waar ik een bedankje naartoe kan sturen:)!


@Neville , helder. 
 

Dan hoop ik dat het zo gaat lukken door @Alex van KPN en dan hoor ik ook graag waar ik een bedankje naartoe kan sturen:)!

Hi Jorro, dit wordt opgepakt en zal binnen enkele dagen aangepast worden!


@Jorr0 Jouw IP-adres stond bij ons al op de white list. Zou je het nogmaals willen proberen? En eventueel ook je modem een wille herstarten?