Skip to main content
Beantwoord

Bellen via wifi (VoWifi) werkt niet op het werk, maar wel thuis

• April 9, 2025
  • 9 reacties
  • 176 keer bekeken

Bellen via wifi werkt niet op het werk, maar wel thuis.

Doordat het thuis wel werkt weet ik zeker dat de instellingen op mijn telefoon juist zijn.
Na het zoeken binnen de community kom ik meerdere vergelijkbare vragen tegen zoals dezeĀ 

Er blijkt dus een kans te zijn dat het IP adres niet op de whitelist staat. Dat zou ik graag eerst uitsluiten.
Zou nagekeken kunnen worden of dat het probleem is? De benodigde gegevens staan in mijn profiel.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@m-a-r-k-e, het kan inderdaad zijn dat het IP adres (reeks) van je werk nog niet toegevoegd is aan onze databases. Hier kan ik mijn collega's voor aansturen.

Ik kijk graag even met je mee! Kun je jouwĀ gegevens invullen in jeĀ profielĀ en hier een seintje geven als dat is gebeurd?Ā 

Zou je bij het veld ā€œpersoonlijke opmerkingenā€ het IP adres/reeksĀ van je werk kunnen vermelden? Hou er wel rekening mee dat de moderators niet altijd direct reageren.Ā 

Via de telefonische klantenservice kan dit ook worden geregeld. Medewerkers kunnen dezelfde dingen als moderators. MaakĀ een belafspraak en alles wordt direct telefonischĀ geregeld.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 9, 2025

​@m-a-r-k-eĀ Het kan zijn dat jouw werkgever VoWifi blokkeert (onbewust). VoWifi gebruikt dezelfde porten als VPN (IPSec), UDP 500 en 4500. Als deze porten geblokkeerd door firewall, is VoWifi niet mogelijk.

• Auteur
  • April 10, 2025

​@TDNĀ dank voor de snelle reactie. Dit ga ik parallel ookĀ  navragen. Maar aangezien dit een gescheiden netwerk is en bellen via wifi voor een andere provider wel werkt leek mij de kans groot dat het wel eens dit probleem kan zijn. Dus als een moderator dit leest zou het fijn zijn als dit uitgesloten kan worden.

Ik zie trouwens dat ik in de titelĀ VoLTE heb staan, dit moet natuurlijk VoWifi zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 11, 2025

Hallo ​@m-a-r-k-e, het kan inderdaad zijn dat het IP adres (reeks) van je werk nog niet toegevoegd is aan onze databases. Hier kan ik mijn collega's voor aansturen.

Ik kijk graag even met je mee! Kun je jouwĀ gegevens invullen in jeĀ profielĀ en hier een seintje geven als dat is gebeurd?Ā 

Zou je bij het veld ā€œpersoonlijke opmerkingenā€ het IP adres/reeksĀ van je werk kunnen vermelden? Hou er wel rekening mee dat de moderators niet altijd direct reageren.Ā 

Via de telefonische klantenservice kan dit ook worden geregeld. Medewerkers kunnen dezelfde dingen als moderators. MaakĀ een belafspraak en alles wordt direct telefonischĀ geregeld.Ā 

• Auteur
  • April 11, 2025

Hallo ​@Jeroen van KPNĀ dank voor de snelle reactie. Ik had naar aanleiding van de andere topics de benodigde gegevens al in mijn profiel gezet.

Voordat ik deze vraag hier heb geplaatst heb ik, via een belafspraak, telefonisch contact gehad. Maar de mederwerker daar kwam niet verder dan dat hij niet wist wat hij er mee moest en de moderators hier mogelijk meer kennis hadden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De melding voor de Technsiche Dienst van KPN mobiel is aangemaakt ​@m-a-r-k-e. Zij zullen dit verder afhandelen.Ā 

• Auteur
  • April 22, 2025

​@Jeroen van KPNĀ Hartelijk dank. Krijg ik nog een terugkoppeling als de Technisch Dienst dit heeft opgepakt?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ja jij mag zeker een terugkoppeling verwachten.Ā 

• Auteur
  • May 31, 2025

Het probleem is opgelost.Ā DeĀ doorlooptijd was wat langer dan gebruikelijk, maar na het whitelisten van het IP adres (en daar kreeg ik netjes terugkoppelling van)Ā kan voice over wifi gebruikt worden.Ā 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor de terugkoppeling ​@m-a-r-k-eĀ