Skip to main content
Vraag

Beltoon Samsung A56 stopt na 3-4 keer overgaan terwijl beller nog niet heeft opgehangen

• August 25, 2026
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Mijn Samsung a56 gaat soms maar 3 of 4 keer over en dan stopt de beltoon.

Ik kan dan wel via de groene knop het gesprek aannemen.

Hoe kan het dat hij dan na 3 of 4 keer overgaan stoppen?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2026

Geen idee.

Had het een paar dagen geleden. Hij ging maar 1 keer over. Maar kon wel gewoon het gesprek nog seconden later aannemen. 

Verder. Heb je voicemail aan? Dat komt na 20 seconden. 5 keer overgaan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2026

Dank voor je reactie.

De voice mail staat uit, ik heb de cache ook al geleegd.

Het rare is is dat hij het de ene keer wel en de andere keer niet doet......

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@K.G en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al reactie hebt gehad. Inderdaad gek dat dit willekeurig lijkt te gebeuren. 

Gebeurt dit met allerlei nummers als je gebeld wordt, of bij één specifiek nummer? 
Heb je het toestel al eens herstart sinds dit gebeurt? Misschien loopt er iets in het toestel zelf niet goed wat hopelijk met een herstart opgelost is. 

Mocht dat niet werken, heb je dan voor alle nummers dezelfde ringtone? Is het bijvoorbeeld niet zo dat één bepaalde ringtone eerder stopt dan de anderen? 
Zo ja, dan zou je kunnen kijken naar de geluidsinstellingen? Je kunt de instellingen voor alle gerelateerde onderwerpen configureren via het menu door een veegbeweging naar boven > Instellingen > Geluiden en trillen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2026

Hoi Sanne,

Ik gebruik maar één beltoon en heb de telefoon al verschillende keren herstart.

Overigens is de beltoon ooit eens gedownload dus nu heb ik een originele samsung beltoon in gebruik, maar weet nog niet of dit iets uitmaakt

Ik heb gecontroleerd of de voice mail uitstaat.

Het rare is dat het heel random gebeurd, dwz het gaat afwisselend goed of fout bij diverse telefoonnummers, dus het gaat verschillende keren bij een nummer goed en dan ineens weer niet...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, als het voor alles dezelfde ringtone is en het willekeurig gebeurt dan denk ik niet dat het hem daar in zit. 

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is een fabrieksreset van je Samsung telefoon. Let wel, alles wordt dan gewist, dus maak een back-up van alles dat je wilt bewaren voordat je dit doet. Anders kun je bijvoorbeeld belangrijke foto's kwijtraken. 
We hebben ook stappen voor het maken van een back-up, mocht je die handig vinden. 

Een andere optie is om met je toestel naar een KPN winkel bij jou in de buurt te gaan. Maak ook dan een back-up van alles dat je wilt bewaren voordat je dit doet. 
Dan kan mijn collega het toestel met je doorlopen en eventueel ook resetten met jouw toestemming. 

Hopelijk gaat het daarna wel goed met hoe vaak het toestel overgaat voor het geen geluid meer geeft. Laat je het hier weten? 🙂