Skip to main content
Beantwoord

Beperkt mobiel internet in het buitenland, zowel Duitsland als Belgiƫ

• June 23, 2025
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik heb slecht internet in het buitenland. Sommige sites werken wel, maar sommige niet. Vorige week in Duitsland problemen gehad en dit weekend in Belgie op Graspop. Mijn ticket in de ticketmaster app kwam niet tevoorschijn, ik kon mijn saldo muntjes niet opladen. Dat kon alleen als ik iemand anders haar hotspot gebruikte. Het lijkt op het probleem hieronder. Daarbij had KPN beperkt roaming aanstaan. Dat kunnen wij zelf niet instellen. Svp nakijken. Ik heb alle andere tips (opnieuw opstarten, APN instellingen etc) gisteren alĀ uitgeprobeerd. Zonder resultaat.

Ā 

Ā 

Ā 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Wal65Ā en bedankt voor het invullen van je profiel :)
Ben meteen voor je gaan kijken en alle instellingen staan gewoon correct, die kunnen we uitsluiten als mogelijke boosdoener. Hoe lang heb je deze simkaart al in gebruik? Het kan voorkomen dat een wat oudere simkaart op een bepaald moment problemen geeft. Denk niet meteen dat dit de oorzaak is maar kan het ook niet helemaal uitsluiten. Is het gebruiken van je mobiele internet in het verleden wel goed gegaan wanneer je in het buitenland was?

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 25, 2025

Goedemiddag ​@Wal65Ā , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat is inderdaad erg lastig, helemaal wanneer je je op een Festival bevindt! Natuurlijk kan ik dit even voor je controleren maar daar heb ik wel wat gegevens voor nodig. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 25, 2025

Dank je wel! Ik heb mijn profiel ingevuld

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Goedemorgen ​@Wal65Ā en bedankt voor het invullen van je profiel :)
Ben meteen voor je gaan kijken en alle instellingen staan gewoon correct, die kunnen we uitsluiten als mogelijke boosdoener. Hoe lang heb je deze simkaart al in gebruik? Het kan voorkomen dat een wat oudere simkaart op een bepaald moment problemen geeft. Denk niet meteen dat dit de oorzaak is maar kan het ook niet helemaal uitsluiten. Is het gebruiken van je mobiele internet in het verleden wel goed gegaan wanneer je in het buitenland was?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2025

​@Jan van KPNĀ Bedankt voor het nakijken van de instellingen en fijn dat deze goed staan. Mijn huidige SIM kaart heb ik al lang. In het verleden heb ik nooit problemen gehad met Internet in het buiteland.

Ik heb via de KPN app mijn oude SIM kaart nu vervangen door een e-sim. Binnenkort zit ik weer een paar dagen in het buitenland. Ik zal in deze melding vermelden of mijn Internet dan weer goed is. Dank je wel voor de ondersteuning!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 1, 2025

Goedemorgen ​@Wal65Ā en dank voor de terugkoppeling :)
Ik heb goede hoop dat het probleem hiermee is verholpen maar de praktijk zal moeten aantonen of dit ook daadwerkelijk het geval is. Zie je bevindingen in ieder geval met belangstelling tegemoet!Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Zojuist geland in Praag en mijn internet werkt perfect :-) nogmaals bedankt ​@Jan van KPNĀ !

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 3, 2025

Zojuist geland in Praag en mijn internet werkt perfect :-) nogmaals bedankt ​@Jan van KPNĀ !

Heel goed om te horen ​@Wal65Ā en ook bedankt voor het terugkoppelen! Geniet vooral van je tijd in Praag/TsjechiĆ« en mocht je onverhoopt toch nog iets van problemen ervaren, laat het dan vooral via deze weg weten!Ā