Skip to main content

Mobiel bellen, gebeld worden en internet (niet via de WiFi maar via het mobielabonnement) werkt minutenlang helemaal niet en dan ineens weer wel. Dit gebeurt al dagen en heel vaak, zowel thuis als buiten op diverse plekken in de stad. Anderen hebben wel bereik en internet. Als ik wel bereik heb dan staat er LTE of H+ bovenop het netwerkicoontje op het startscherm.

 

Mobiel uit- en aanzetten, sim-kaart eruit en erin helpt niet, de netwerkinstellingen lijken goed. Netwerk zoeken staat op automatisch.

Mobiel bellen, gebeld worden en internet (niet via de WiFi maar via het mobielabonnement) werkt soms urenlang helemaal niet en dan ineens weer wel. Dit gebeurt al dagen en heel vaak, zowel thuis als buiten op diverse plekken in de stad. Anderen hebben wel bereik en internet. Als ik wel bereik heb dan staat er LTE of H+ bovenop het netwerkicoontje op het startscherm.

 

Mobiel uit- en aanzetten, sim-kaart eruit en erin helpt niet, de netwerkinstellingen lijken goed. Netwerk zoeken staat op automatisch.

 

De volgende melding verschijnt regekmatig:

Phone Services

No service

Selected network unavailable

admin: topics samengevoegd 


Is het een nieuwe telefoon of zijn deze problemen later gekomen en komen ze nu regelmatig voor?

 

Het klinkt alsof er iets mis is met de ontvanger (antenne) van uw telefoon.


Deze telefoon heb ik al langer dan 3 jaar. Dit probleem kwam later en doet zich regelmatig voor.

 

Het zou inderdaad aan de antenne van de telefoon kunnen liggen. Kan het toevallig ook aan de simkaart liggen of niet?


Kan iemand van KPN mij hiermee helpen?


Hoi @MLR, welkom. 

Volgens mij zit @Maurice85 helemaal in de juiste richting. Om te controleren of het jouw toestel is, of toch misschien de simkaart kan je het beste een kruistest doen. Bij een kruistest stop je jouw simkaart in een ander toestel (bijvoorbeeld van een partner of van een vriend), waar mogelijk stop je een andere simkaart in jouw toestel. Verhuist het probleem mee met de simkaart, dan kan KPN jou een nieuwe simkaart toe sturen. Blijft het probleem enkel bij jouw toestel, dan kan je jouw toestel laten repareren of een nieuw toestel aanschaffen. 


Dank voor de reactie. Dit ga ik proberen.


De snelle reactie van @Maurice85 waardeer ik zeker. Ik wilde alleen ook een reactie van KPN lezen ☺️.