Skip to main content

Hallo,

Wij hebben erg beperkt mobiel bereik in huis. De instellingen in mijn mobiel staan goed, en bellen via Wifi is geactiveerd. Toch is het zo dat deze optie niet benut wordt door mijn mobiel. Vandaag staar boven in mijn mobiel scherm KPN WiFicall, maar valt mijn bereik toch weg na ongeveer 30 seconde telefoneren. meestal duurt dat ook 20 tot 30 seconden en kan ik het gesprek voortzetten.

Wat kan ik verbeteren?

 

Welkom op het Forum van KPN @Sierd Visser !

Uitermate vervelend dat het mobiel netwerk van KPN, op jouw woonadres ondermaats is.

Zou je mij een tweetal postcodes (dus GEEN adres!) kunnen geven van het dorp of stad waar je woonachtig bent?

Dan kan ik even met je meekijken, en ook zien in hoeverre de dichtstbijzijnde zendmast van KPN van je woonadres af staat.

In elk geval goed en verstandig dat je nu gebruik maakt van bellen via Wifi in je eigen woning, maar dan moet het uiteraard wel goed werken, anders heb je er nog weinig aan.
Ik verzoek je daarom ook om het modem eens te resetten!

Heb je een modem van KPN zelf in gebruik, dan zit er aan de achterzijde een klein gaatje waar je een naald of een uiteinde van een paperclip in kunt steken.

  • Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp
  • Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar. (zie de afbeelding).
  • Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.
  • De box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

Kijk daarna of je het probleem met “bellen via Wifi” hiermee hebt kunnen oplossen.
Heb je een eigen modem in gebruik, kijk dan in de handleiding om te zien hoe je het modem reset.

Ik hoor graag of het je is gelukt.