Skip to main content

Beste allen,

Ik, en enkele KPN klantenservice medewerkers, zijn ten einde raad. Ik zal het e.e.a. even "kort" toelichten.

 

Als internationaal vrachtwagenchauffeur kom ik (uiteraard) vaak in 't buitenland. Ik ben al langer dan 10jaar klant bij Vodafone en qua bereik heb ik bij Vodafone niets te klagen. Uiteraard is het mij bekend dat er landen zijn met mindere kwaliteit dekking dan dat wij in Nederland gewend zijn, maar dat ligt niet aan de provider. Om te voorkomen dat ik nou onbereikbaar zal zijn op 't moment dat er een storing zou zijn bij Vodafone besloot ik er een KPN abonnement bij te nemen. Plus dat ik dan meer GB in t buitenland tot mijn beschikking heb (40gb bij Vodafone en 50gb bij KPN). Circa. een week geleden mijn SIM kaart ontvangen en in een DUO SIM opstelling in mijn Samsung S21 Ultra gedaan. In Nederland werkt dit top, geen enkel probleem. Tot ik de grens met Duitsland over ga…

 

Ik ben nu circa. 3 dagen in Duitsland en het bereik met KPN is serieus slecht en het maakt hierbij niet uit of ik ergens in een buitengebied ben of in grote steden als Hannover, Hamburg of Berlijn...continu valt de complete verbinding (dus melding: "Alleen noodoproep") weg, daar waar Vodafone wel zijn verbinding behoudt. En uiteraard heb ik mijn toestel al meerdere malen opnieuw opgestart en handmatig de verschillende netwerken geprobeerd (o2, Duitsland Telekom & Vodafone.de).

 

Opvallend is dat als zowel mijn Vodafone SIM als de KPN sim beide zijn verbonden met vodafone.de, dat Vodafone prima de verbinding in stand houdt, terwijl ik met KPN maar enkele minuten een verbinding heb, en daarna weer compleet uitvalt..en dit gaat continu zo door. Ook als beide SIM kaarten zijn verboden met het voorkeursnetwerk van KPN (o2), houdt Vodafone stand..daar waar KPN maar geen verbinding kan maken, of in iedergeval niet lang kan stand houden. Ik ben er van overtuigd dat KPN niet zo slecht is..en dat er dus ergens iets aan de hand moet zijn. De afgelopen 3 dagen 3x toe KPN aan de telefoon gehad en ondanks dat ik 3x toe een lieftallige dame aan de telefoon krijgt die niets anders kan doen dan het standaard lijstje afgaan...kunnen zij mij ook niet verder helpen.

 

Herkent iemand zich hierin? En waar ik benieuwd naar ben...als beide SIM kaarten zijn verbonden met Vodafone.de...heeft Vodafone dan voorrang t.o.v. KPN (omdat het vodafone.de netwerk is)? 

 

Ik ben benieuwd...want als dit zo doorgaat heeft het voor mij totaal geen meerwaarde om KPN erbij te hebben.

 

Groet, Rico

Hmm, ik moet bekennen dat ik niet vind dat dit normaal klinkt @Rico1337, iets minder bereik in Duitsland is te verwachten, maar dat de verbinding helemaal wegvalt klinkt alsof er echt iets mis gaat. Wat gebeurt er als je de simkaarten van plek verwisselt in je toestel? Maakt dat een verschil of blijft het ook via de andere simpoort zo slecht via de KPN simkaart?


Bedankt voor je reactie.

Ik denk inmiddels dat het wellicht al opgelost is. Ik heb samen met een maat die ook gebruik maakt van KPN de instellingen vergeleken en er kwam 1 verschil naar voren, namelijk "Namen toeganspunten". Die stond bij hem op "KPN Internet" en bij mij op "KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet", zie ook afbeelding. 

 

Ik heb dat circa. een kwartier kunnen testen in Duitsland aangezien ik daarna Nederland weer in kwam..maar dat ging in 't kwartier al beter dan de afgelopen 3 dagen. Nu mijn vraag: Wat houdt dit in? En zou dit inderdaad de oplossing kunnen zijn? En, waarom heeft geen enkele KPN medewerker mij hierop kunnen wijzen?

 

Maandag rij ik weer Duitsland...dan kan ik bekijken of het inderdaad definitief hiermee is opgelost.


Ah, goed speurwerk 🕵🏼

Ik moet bekennen dat deze mij niet echt bekend voorkomt, ik heb er zelf enkel de KPN Internet optie in staan. Misschien dat deze alleen tevoorschijn piept als je de grens over gaat en met een buitenlands netwerk verbindt 🤔

Maandag hoor ik graag van je of het beter is én blijft met deze gewijzigde instelling!


Hoe is het nu met je bereik @Rico1337?


Hoe is het nu met je bereik @Rico1337?

Excuus..was mij even ontschoten om een terugkoppeling te geven. Het probleem is opgelost..dit is precies wat ik wilde bereiken met mijn dual SIM opstelling..combinatie van Vodafone en KPN doet 't uitstekend..heb altijd wel bereik.


Ah helemaal top @Rico1337 😊 Bedankt dat je alsnog even laat weten dat het na de aanpassing bij "Namen toeganspunten" inderdaad écht goed is nu!