Skip to main content
Beantwoord

Bericht ontvangen om simkaart te verifiëren, komt deze van KPN?

• December 24, 2024
  • 15 reacties
  • 570 keer bekeken

Monique van Mourik
Nieuwkomer

Ik heb een berichtje gehad om mijn simkaart te verifiëren.  Klopt dat?

Beste antwoord door RBxx

Nee ​@Monique van Mourik , er zijn hier al eerder vragen over geweest.

Pas op met de links in het bericht. Dit is zeer waarschijnlijk “smishing”, met het doel jouw gegevens te verzamelen. Ga daar niet op in !

Zie bijvoorbeeld dit bericht

15 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 24, 2024

Nee ​@Monique van Mourik , er zijn hier al eerder vragen over geweest.

Pas op met de links in het bericht. Dit is zeer waarschijnlijk “smishing”, met het doel jouw gegevens te verzamelen. Ga daar niet op in !

Zie bijvoorbeeld dit bericht

Monique van Mourik
Nieuwkomer

Daar ben ik net zelf achter gekomen dat het smishing is. Wat kan ik eraan doen?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 24, 2024

Zolang je niet ingaat op verzoeken om privégegevens te verstrekken dan is er niets aan de hand. Gooi het bericht gewoon weg. Je kunt voor de zekerheid ook de afzender blokkeren. Meer kan je niet doen.

• Nieuwkomer
  • June 27, 2025

Ik heb dit smsje ook zojuist ontvangen 

Is dit nou nep of echt….

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

Nog nepper dan nep!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Fake! 100 % phishing. 

• Deelnemer
  • July 1, 2025

Kreeg net de volgende SMS…

Geachte klant, uw simkaart dient opnieuw geverifieerd te worden. Doe dit voor 2 Juli 2025 om blokkade te voorkomen via: https://kpn-activeren.com/

Heb nergens op geklikt omdat ik het niet vertrouw. Helaas is de klantenservice nu niet bereikbaar,

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Geachte klant, uw simkaart dient opnieuw geverifieerd te worden. Doe dit voor 2 Juli 2025 om blokkade te voorkomen via: https://kpn-activeren.com/

Heb nergens op geklikt omdat ik het niet vertrouw. Helaas is de klantenservice nu niet bereikbaar,

Ook nep. Maar houd het voortaan bij één topic a.u.b.

• Deelnemer
  • July 1, 2025

Die andere topics waren al ouder, vandaar de meerdere berichten.  

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Die andere topics waren al ouder, vandaar de meerdere berichten.  

Een topic komt toch weer omhoog bij een reactie. En dat maakt het weer verwarrender voor anderen als je meerdere topics omhoog haalt. Plus dat mensen onnodige notificaties krijgen van forumactiviteit. Met één topic had je evenveel bereikt als met 3 of meer. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

En het is tegen de huisregels om meerdere topics over eenzelfde onderwerp te openen, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen ​@Kit71 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. Even ter aanvulling op bovenstaande reacties.

Klik niet op links en open geen bijlagen. Verwijder het bericht direct.

Op kpn.com/valseemail vind je een overzicht van actuele phishingmeldingen: dit bericht staat hier nu ook aangemeld.

Op kpn.com/valseemail vind je ook tips, zoals:

@Kit71 En een verzoek aan jou: post niet in verschillende topics hetzelfde (oftewel crossposten). We zien je reacties, en het heeft geen zin om overal hetzelfde neer te zetten, het maakt enkel verschillende topics voor andere bezoekers onduidelijker en minder goed leesbaar. Het staat ook in onze huisregels. Desalniettemin dank voor de signalen.

• Deelnemer
  • July 2, 2025

En het is tegen de huisregels om meerdere topics over eenzelfde onderwerp te openen, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen ​@Kit71 

Een vergissing wordt dus gelijk afgebrand. Hoe vaak moet ik sorry zeggen? Het is me na 1 keer zeggen óók wel duidelijk. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Het is al goed… :-)

Inmiddels krijg ik nu een dubbele waarschuwing op die gemelde nepsite. Eerst vanuit mijn browser, en ook CloudFlare die ertussen zit als firewall (slim van die scammers 😂) geeft een harde waarschuwing.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het is zeker niet bedoeld om je af te branden ​@Kit71. Puur en alleen even ter info en voor de duidelijkheid 😊 Zo houden we de community voor iedereen duidelijk en overzichtelijk. Je bent van harte welkom.