Skip to main content

Nieuwe telefoon (Google pixel 8 pro) besteld omdat ik toe was aan een nieuwe, ik had een mooi verlengaanbod ontvangen. Telefoon wordt geleverd en na uitpakken blijkt er een stukje uit het glas van de camera te zijn. Met telefoon naar de winkel geweest, dit laten zien. Of ik wel verzekerd was. Nou nee, ik wil gewoon dat deze defecte telefoon wordt omgeruild. Ik moet het maar gaan opsturen of drie weken wachten voor reparatie of mee naar een Google winkel gaan en kijken of ze het eventueel willen omruilen. Opsturen is dan ook nog eens op mijn eigen verantwoordelijkheid, terwijl ik vanuit kpn een beschadigde telefoon ontvang. En bij Google, tja is de vraag of ik een nieuwe mee krijg. Aldus winkelmedewerker. Echt wtf joh, ik bestel een nieuwe telefoon met abonnement die beschadigd wordt geleverd en niemand neemt daar de verantwoordelijkheid voor? Maar okay, telefoon teruggestuurd. Hoe lang duurt het dan voor ik een nieuw toestel toegestuurd krijg? Of kan ik de telefoon en het abonnement nu beter gewoon helemaal annuleren en overstappen naar andere provider? 

Gewoon deze order annuleren, dit recht heb je in 14 dagen, rede van annulering erbij zetten (Beschadiging van telefoon).
Daarna kan je bij KPN een nieuwe order plaatsen.


Daarna kan je bij KPN een nieuwe order plaatsen.

Wel een poosje wachten totdat de annulering volledig verwerkt is.


Telefoon is direct woensdag ochtend retour gegaan, echter blijft dit nu al anderhalve dag bij post.nl hangen op “zending is gesorteerd” dus ik ben er een beetje bang voor dat de telefoon daar niet gaat aankomen (al eerder problemen met een pakketje gehad). Vandaag er achteraan gebeld, abonnement nu ook maar geannuleerd. Zojuist weer gebeld, om te vragen of de telefoon al was ontvangen bij KPN, dit was niet zo. Ik stond zo'n 25 minuten in de wacht met zo'n irritant wachtmuziekje voor ik de verbinding maar heb verbroken. Dit alleen vanwege de vraag hoe snel ze een retour kunnen verwerken en het abonnement kunnen annuleren, waar de medewerker iemand anders voor moest spreken. Echt werkelijk alles loopt mis bij KPN en ik ben er helemaal klaar mee. Over vijf werkdagen ga ik op vakantie, had gehoopt dat ik voor mijn vakantie mijn nieuwe telefoon in bezit had. Maar ben klem gezet, ik kan geen nieuwe order aanmaken want de verstuurde telefoon is nog niet binnen en nog niet verwerkt en elders een abbo afsluiten gaat mij tien+ euro meer kosten in de maand. Echt verdomde irritant dit! 

 

Edit:

Uiteindelijk post.nl gebeld, volgens hun is het versturen naar een antwoordnummer de verantwoordelijkheid van KPN en is de verzending met een boel pakketten tegelijk en kunnen ze hierdoor niet de app up to date houden wat betreft de bezorging. KPN heeft het pakket nog niet binnen, zegt dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt om dit verder te onderzoeken. Ik kan zelf geen onderzoek laten instellen, dit moet schijnbaar KPN doen volgens post.nl. Echter zegt klantenservice van KPN dat ik het onderzoek moet aanvragen bij post.nl. Hoezo kastje → muur verhaal? Helaas ook nergens hulp te vinden, iedereen wijst met de vinger naar elkaar en niemand neemt verantwoordelijkheid hierin. 


Hoi @MMarjolein82, welkom op onze community!
Het toestel moet binnen 5 werkdagen verwerkt worden bij ons. Als het toestel dan nog niet ontvangen is kunnen mijn collega's daar een ticket voor aanmaken om het uit te laten zoeken.
Nadat het toestel ontvangen is kan het nog wel enkele dagen duren voordat de annulering verwerkt is.


Reageer