Skip to main content

Meestal komt de maandelijkse SMS ergens in de ochtend. Maar deze keer was KPN mijn wekker. De SMS kwam om 00:09 plaatselijke tijd in Nederland. Nou snap ik dat je niet met iedereen rekening kunt houden, want iemand in de nachtdienst is dan klaar wakker. Maar met gewone dagdiensten zit ik niet op een extra wekservice midden in de nacht te wachten.

Kan die melding worden uitgeschakeld? Ik ben ook niet zo van pushmeldingen. Ik leef mijn eigen leven. De telefoon is daarbij hooguit een hulpmiddel/gereedschap. Geen leidsel!

 

Maar je kan het geluid toch uitzetten? 


Maar je kan het geluid toch uitzetten? 

Dat kan zelfs automatisch. Ik gebruik de "niet storen" functie van mijn telefoon, dan bepaal ik wie/wat mij mag storen op welk moment. Tussen 23 uur en 8 uur de volgende dag blijft het stil. Eén keer instellen en klaar.


Maar er zijn ook mensen die 's nachts bereikbaar moeten zijn voor hun werk. Of willen zijn voor familie voor noodgevallen. Kun je zo'n "niet storen" functie dan specifiek voor KPN instellen? 


Hoi @Ron_Mikkenie 
Even bellen met 0800 0402 en ze kunnen het voor je uitzetten.
 


Maar er zijn ook mensen die 's nachts bereikbaar moeten zijn voor hun werk. Of willen zijn voor familie voor noodgevallen. Kun je zo'n "niet storen" functie dan specifiek voor KPN instellen? 

Ja, ik kan instellen welke contacten wel/niet er doorheen komen. Ik kan alleen gebeld/bericht worden door een paar personen, de rest blijft stil.


Ik verbaas / erger me er wel eens aan dat er op zondag soms facturen binnen komen. Niet van KPN, maar van andere bedrijven. Dan denk ik ook: kan je die facturen niet ff vasthouden tot maandagmorgen 9 uur? Vaak worden die facturen verzonden door automatische systemen. Maar sommige mensen zitten ook gewoon daadwerkelijk op zondag hun boekhouding te doen en facturen te sturen. Mij best. Maar val andere mensen die op zondag gewoon lekker weekend willen houden daar niet mee lastig.


Maar er zijn ook mensen die 's nachts bereikbaar moeten zijn voor hun werk. Of willen zijn voor familie voor noodgevallen. Kun je zo'n "niet storen" functie dan specifiek voor KPN instellen? 

Ja, ik kan instellen welke contacten wel/niet er doorheen komen. Ik kan alleen gebeld/bericht worden door een paar personen, de rest blijft stil.

Dat is natuurlijk niet goed. Want vaak zat weet je niet welk nummer er gebruikt word om te bellen. 


Ja, ik kan instellen welke contacten wel/niet er doorheen komen. Ik kan alleen gebeld/bericht worden door een paar personen, de rest blijft stil.

Dat is natuurlijk niet goed. Want vaak zat weet je niet welk nummer er gebruikt word om te bellen. 

Maar het ging toch om de KPN sms? Dan dim je alleen berichten en laat je alle bellers door.


Hallo @Ron_Mikkenie, terechte vraag! Of je berichten/gesprekken nou wel of niet door wilt laten komen in de nacht, is natuurlijk helemaal jouw eigen keuze. Mijn advies is hetzelfde als die van huistijger: bel even met 0800-0402. Mijn collega's kunnen voor je regelen dat de sms niet meer verstuurd wordt. Dan is het probleem in één keer opgelost 🙂.


Nou vind ik zelf het tijdstip van 00.09 niet bepaald midden in de nacht, maar zo moeilijk lijkt het me niet voor KPN en andere bedrijven om in te stellen dat er tussen 22 en 8 uur geen meldingen/berichten worden verstuurd.

Nu legt KPN het probleem bij de klant (schakel maar uit die KPN berichten) i.p.v. zelf het probleem op te lossen.

(IKEA stuurt echt midden in de nacht (3-4 uur) berichten en dan alleen om te melden dat ze ‘aan het verzamelen zijn’. Heb ik ook al eens een pissig bericht gestuurd, dat dit prima in de ochtenduren kan.)

Niet-storen vind ik geen goede optie, om dezelfde reden als @Nick83 


Reageer