Skip to main content

Ik heb op 29 januari een Samsung Galaxy S24 ultra titanium black 1TB besteld in een KPN winkel.
Deze telefoon inclusief verzekering en tweejarig abonnement heb ik aangeschaft omdat ik twee maanden op rondreis door Azië ga vanaf 1 maart.
Mij is verteld dat de telefoon op voorraad was en de volgende dag in huis zou zijn. Ik heb hem gekocht met die veronderstelling en het gaat om 1400 euro!
Kreeg vervolgens op 30 jan een sms van KPN dat het 'wat langer duurt'.
Op 10 feb heb ik gebeld naar de klantenservice, eerst werd mij verteld dat ze op 7 feb zouden binnenkomen, dat was al geweest. Toen is hij het gaan navragen en zei hij dat er aankomende week en de week erop 2 batches binnen zouden komen en dat ik dus sowieso aan de beurt kwam voor 1 maart.
Op 20 feb wederom gebeld, toen werd mij verteld dat de volgende dag weer een batch binnenkwam, als ik niks zou horen moest ik weer een dag later bellen.
Vervolgens nogmaals gebeld en toen werd mij verteld dat ze pas weer 1 maart op voorraad zijn.
Daar was ik uiteraard zeer ontevreden over, en ik vind dit echt slechte zaak vanuit KPN.
Naar de KPN winkel geweest, daar konden ze niks, hij is niet op voorraad, ze weet niet wanneer ze de telefoon leveren. Ze kan de bestelling niet omzetten naar kleinere opslag dan moest ik weer naar de klantenservice bellen en de kortingen gaan verloren. Toen ik aangaf dat dit niet is hoe je met klanten omgaat vertelde mevrouw mij tot wanneer de contracten op ons adres lopen........
Vervolgens een half uur aan de lijn geweest met klantenservice. Het kwam erop neer dat het enige wat ik kan doen is de bestelling annuleren of annuleren en een variant met kleinere opslag kiezen die wel op voorraad is, maar dan gaan alle kortingen die ik bij de aankoop kreeg (cashback) verloren.
Dat betekend dat ik 100 euro meer moet betalen na 25 dagen gewacht te hebben op de telefoon en maar de helft van de opslag krijg, omdat KPN valse beloftes maakt over levertijden.
Ik mag hopen dat jullie begrijpen dat beide keuzes niet reëel zijn en ik die telefoon echt nodig heb. Klantenservice gaf aan dat ik een klacht kon indienen, toen ik vroeg wat daarmee gedaan werd zei meneer dat het dan onderzocht werd en dat ze kijken wat er volgende keer beter kan.
Gevraagd wat ik daaraan heb, daar kon meneer geen antwoord op geven.
Ik kon wel een korting van €2,50 krijgen op mijn abonnement, dat vind ik echt onzinnig, het is een telefoon van €1400. KPN lijkt het niet serieus te nemen, mee te werken of een oplossing te bieden.
Er was geen collega van mnr waar ik mee kon praten, mnr kon alleen maar herhalen dat we er niet uitkwamen.
Za 24 feb gebeld voor een uur met de teleservice. Gevraagd hoe laat de telefoon 1 maart binnen is, omdat ik in de avond vlieg en ik hem in de ochtend nog zou kunnen afhalen.
Mevr kan nu niet eens meer verzekeren dat ze 1 maart binnenkomen, dat kan ze nergens in het systeem vinden
Mevr stuurde me naar de kpn winkel, omdat ze mij daar dan verder zouden kunnen helpen, maar de winkel stuurt mij naar de teleservice

Er moet echt een oplossing vanuit KPN komen en een telefoon voor 1 maart aangezien er valse beloftes gemaakt zijn en ik niet meer geld ga betalen voor een slechtere telefoon als het een fout vanuit de KPN is.

 

Beste @GwnLaurens 

Welkom op het forum van KPN.

Helaas, maar zeker frustrerend, is er bij geen enkele provider een voorraad van de Samsung Galaxy S24 Ultra met 1TB aan capaciteitsgeheugen. 
Bij Odido wordt hij pas op 11 maart 2024 weer verwacht, bij KPN is dat vanaf 1 maart en bij Vodafone durven ze geen levertijd meer te geven.

Dit heeft niets met KPN te maken, maar met wat Samsung (de fabrikant van dit model) uitlevert aan KPN, hier staat KPN (maar ook Odido en Vodafone) machteloos in omdat die ook zit te wachten op een levering van dit model voor de klanten die hem besteld hebben.

Het gaat dus niet om “valse beloftes” (zoals jij dat benoemd) vanuit de kant van KPN, maar doordat Samsung steeds de levertijd steeds veranderd of bijstelt naar een nieuwe datum.
KPN plaatst dat dan weer bij het model op de website.
KPN heeft GEEN invloed op wat er geleverd gaat worden vanuit Samsung, en moet het doen met de informatie die ze krijgen vanuit Samsung zelf.
KPN begrijpt echt wel, dat het voor alle klanten die op de Samsung Galaxy S24 Ultra - 1 TB heel vervelend en frustrerend is om zo lang te moeten wachten.
Maar zolang Samsung niet levert, kan KPN het niet verzenden naar haar klanten, dat lijkt mij heel helder!

Maar wil je dit model nog vóór 1 maart 2024 aanstaande in huis hebben, dan adviseer ik je sterk om deze met spoed te bestellen bij Belsimpel, want daar is het model momenteel op voorraad.
De bestelling bij KPN kun je dan annuleren, en een eventuele aanbetaling krijg je vanzelfsprekend keurig terug gestort op jouw bankrekening.

Maar één nadeel hou je dan wel, en dat is dat je niet meer kunt deelnemen aan de cashback vanuit Samsung.

Het is natuurlijk wat je zelf wilt.
Of je hebt je Samsung Galaxy S24 Ultra nu voor 1 maart 2024 in huis (via Belsimpel) zónder dat je nog aanspraak kunt maken op die cashback, of je wacht totdat KPN hem naar je gaat verzenden (vanaf 1 maart 2024) met de cashback actie.

Als hij pas op 1 maart 2024 in het magazijn van KPN binnenkomt, en dus geleverd wordt vanuit Samsung, dan heb je hem nog niet dezelfde dag in huis.
Met veel geluk zou dat dan pas op zaterdag 2 maart bezorgd kunnen worden, of anders pas vanaf maandag 4 maart 2024.

Als je echt voor safe wilt gaan, zou ik hem gauw bestellen op Belsimpel.
Maar die keuze moet je uiteraard zelf maken.

 


Reageer