Skip to main content

Vorige week vrijdag zou mijn nieuwe iPhone bezorgd worden. Omdat ik tot en met dinsdag 23 september op vakantie was, heb ik bij PostNL het bezorgmoment gewijzigd naar 24 september.

Maandag 22 september kreeg ik bericht dat de iPhone bij mij thuis bezorgd was en was er zelfs een handtekening gezet. Dat kan natuurlijk niet, dus heb ik dit telefonisch gemeld waarna een onderzoek is gestart. Woensdag 24 september kwam ik thuis, en zag ik het pakketje in mijn postvak liggen, met PostNL wikkels eromheen en een sticker dat de inhoud incompleet/beschadigd was en het opnieuw dicht is gemaakt. In het kapotte pakketje zit niets, geen verpakking en dus ook geen iPhone, compleet leeg dus. 

Ik heb dezelfde dag gebeld dat ik toch het pakketje heb, maar dan zonder inhoud. Hiervan is - na aandringen - een notitie gemaakt in het dossier. 

Mijn vraag is hoe het verder gaat. In de mail van 23 september van KPN waarin staat dat een onderzoek wordt gestart, staat namelijk dat de bestelling is zoekgeraakt en de uitleg bij de twee opties (wel of geen handtekening voor ontvangst). Beide situaties zijn echter eigenlijk niet van toepassing, dus een onderzoek waar het pakketje is lijkt mij overbodig nu juist de inhoud verdwenen is en niet het pakketje. 

Er staat ook nog dat een aangifteformulier zou worden gestuurd, maar die heb ik helaas nog niet ontvangen.

Kortom: moet er niet anders gehandeld worden nu het pakketje terecht is en juist de inhoud is gestolen?

Groet,

William

@WilliamEB  Vul je forumprofiel in met je adres, naam en klantnummer in dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt bent.

Je kunt ook bellen naar de klantenservice 0800 0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken echter dan heb je niets op papier.

Ps het pakket had nimmer nooit besteld mogen worden door post nl omdat het beschadigd was 


Wat een ellende zeg @WilliamEB ☹️

Heel goed dat PostNL al een onderzoek opgestart heeft, zo'n onderzoek richt zich óók op de inhoud van een pakket, als daar iets mis mee is. Heb je het aangifteformulier inmiddels ontvangen?


Best wel vervelend ja 😄 

Fijn dat het onderzoek zich ook richt op de inhoud! Ik heb alleen nog niet het aangifteformulier ontvangen.


Ik ga even kijken of ik via een achterliggende afdeling meer info kan achterhalen over het onderzoek, en hoe het zit met dat formulier. Zodra ik meer weet meld ik me hier weer @WilliamEB 


Het kan tot 30 dagen duren voordat je iets hoort over het onderzoek en mijn collega wist niet helemaal zeker of dat inhoudt dat je ook dan pas het aangifteformulier ontvangt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die juist zo snel mogelijk wil invullen, dus wellicht valt dit te bespoedigen door zelf even met PostNL te bellen en er om te vragen. Wij hebben in ieder geval zelf géén invloed op het verloop van het onderzoek en alles dat er bij komt kijken, dus zelf kan ik nu niet echt meer iets voor je beteken 😬