Skip to main content
Beantwoord

Betalingen via telefoongesprek met 09** nummer werkt niet

• February 17, 2026
  • 9 reacties
  • 44 keer bekeken

Hallo,

ik wil graag een betaling uitvoeren doormiddel een telefoongesprek. Dus dat ik via het bellen betaal. Alleen als ik een nummer bel word ik meteen opgehangen en krijg ik een foutmelding.

Beste antwoord door D4ALL

Hoi ​@NoahK 

Bij KPN is het niet mogelijk om een openstaande factuur telefonisch te betalen, dit gebeurd allemaal via de digitale weg online.

Mijn gok was dat het ging om “betalen door te bellen” zoals bijvoorbeeld beltegoed.nl of herladen.com aanbied. 
Dan bel je naar een 0909 of 0906 nummer voor 2 euro per minuut en blijf je bijvoorbeeld 5 minuten aan de telefoon om een 10 euro xbox/steam/bol.com giftcard te krijgen, en die 10 euro wordt aan het einde van de maand van je telefoonrekening afgeschreven. (Ik weet dat nog uit de tijd van Habbo Hotel)

Klopt het is een 0906 nummer. Ik heb gekeken naar eventuele blokkades maar er staan nergens blokkades op.

ik krijg meteen een voicemail wat zegt dat dit nummer niet beschikbaar is.

Dan bestaat dat nummer mogelijk niet meer, of is hij geblokkeerd vanwege misbruik.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 17, 2026

Gaat het om een betaling aan KPN of een andere crediteur?

En hoe wil je dan betalen, via Ideal, je wilt dus een transactie doen terwijl je aan het bellen bent.

Ik heb hier geen ervaring mee, misschien andere forumleden wel, daar leer ik ook weer van.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 17, 2026

“betaal door te bellen” nummers zijn meestal 0909 of 0906. 
Misschien even controleren of die niet geblokkeerd zijn.

Welke foutmelding krijg je?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@NoahK 

Bij KPN is het niet mogelijk om een openstaande factuur telefonisch te betalen, dit gebeurd allemaal via de digitale weg online.

Je leest daar alles over in de volgende kennisbank (klik op de banner):

En daarnaast gebruikt KPN geen telefoonnummers die beginnen met 0909 of 0906, want die zijn gereserveerd voor erotische diensten en amusement (radio- en televisie spellen).

Dus ik heb geen idee, naar welk telefoonnummer je belt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Klopt het is een 0906 nummer. Ik heb gekeken naar eventuele blokkades maar er staan nergens blokkades op.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Hoi ​@NoahK 

Mijn gok was dat het ging om “betalen door te bellen” zoals bijvoorbeeld beltegoed.nl of herladen.com aanbied. 
Dan bel je naar een 0909 of 0906 nummer voor 2 euro per minuut en blijf je bijvoorbeeld 5 minuten aan de telefoon om een 10 euro xbox/steam/bol.com giftcard te krijgen, en die 10 euro wordt aan het einde van de maand van je telefoonrekening afgeschreven. (Ik weet dat nog uit de tijd van Habbo Hotel)

Dan bestaat dat nummer mogelijk niet meer, of is hij geblokkeerd vanwege misbruik.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@NoahK 

Even voor de duidelijkheid:

Gaat het bij jouw om het verhogen van het beltegoed van je KPN prepaid?
Of wil je een factuur (abonnement) betalen aan KPN?

Zou je wat meer informatie kunnen geven om welke van deze twee het nu precies gaat, want dat is volstrekt onduidelijk voor ons op de community.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Het gaat inderdaad om een digitale bon te betalen dat klopt. Het gaat niet om een KPN Factuur

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@NoahK 

Je kunt je beltegoed ook gewoon via de website van KPN online opwaarderen, dan betaal je dat door middel van iDEAL en je gekozen tegoed wordt bijgevoegd aan je prepaid 06-nummer.
Dan hoef je geen dure 0909 of 0906 nummer te bellen, maar doe je dat direct bij KPN.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste pagina:

Je KPN Prepaid opwaarderen doe je hier snel en makkelijk online

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 18, 2026

Hi ​@NoahK, welkom bij onze community en goed om te zien dat iedereen meedenkt en goede adviezen geeft. 

Terugkomend op je initiële vraag, het is wel mogelijk om een digitale bone via een 09xx nummer te betalen. Ik vermoed dat je een foutmelding te horen krijgt met het verzoek om contact met ons op te nemen, klopt dit? Zo ja, volg dan de instructies. Waarschijnlijk staat hier toch een blokkade op. 

Maak anders makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

Zo niet, wat krijg je precies te horen als je het nummer belt?