Skip to main content

Ik heb net een mail dat mijn nummerbehoud is aangevraagd. 

Toen dat het ok is. 

Per NU!

Ik heb dus nu helemaal geen netwerk meer, want jullie kunnen me nooit ook al NU per post een simkaart hebben toegezonden.

Ik zou wel enige vorm van klantenservice willen bellen, maar helaas... ik heb geen netwerk meer.…

 

@Miggy. dat is heel vervelend. Het beste is dan om naar een KPN winkel te gaan. 


Hallo @Miggy. , doet de simkaart van jouw oude provider het dan niet meer?

Nadat je nummerbehoud is aangevraagd, ontvang je een e-mail van KPN zodra dit goedgekeurd is. In dat bericht staat ook de overstapdatum. Die is in overleg met de oude provider vastgesteld, waarbij rekening gehouden wordt met de opzegtermijn van 1 maand bij de oude provider.

Tot die datum blijft het abonnement bij de oude provider doorlopen.


Dat snap ik. Maar dat allemaal op 1 en dezelfde dag? Wanneer had ik die simkaart kunnen ontvangen?

Ik krijg al die mails vandaag...


Nee, die overstapdatum is vanwege de opzegtermijn minstens 1 maand in de toekomst. Die datum staat in het bericht van KPN. In de tussentijd krijg je de simkaart toegestuurd. Die bewaar je dan goed tot het overstap moment. Tot die datum blijf je bij de oude provider en gebruik je hun simkaart.


Nee, dat zou logisch zijn.

Gisteren is de overstap aangevraagd, vandaag bevestigd en ingegaan...


Nee, dat zou logisch zijn.

Gisteren is de overstap aangevraagd, vandaag bevestigd en ingegaan...

@Miggy. in dit geval verwacht ik de simkaart vandaag of morgen

je huidige provider blijft werken tot het moment dat je de sim van KPN activeert  


Helaas is dat niet het geval, anders zou ik nu geen probleem hebben. Die is per vandaag stopgezet. Want die van jullie is per vandaag ingegaan...


Een vreemde situatie, die ik niet herken. Mijn overstap van een andere provider naar KPN ging zoals eerder beschreven. Aanvragen, nummerbehoud bevestigen, simkaart ontvangen, een maand wachten en dan overstappen.

Advies: ga naar een KPN winkel. Dan kijken ze wat er aan de hand is en krijg je daar een simkaart.

https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/


@Miggy. Je hebt toch niet zelf bij de oude provider opgezegd? Bij overstappen met nummerbehoud doet de nieuwe provider dat uit jouw naam.


Wat ontzettend gek dat dit gebeurt @Miggy., al is het alleen al omdat je oude provider een maand opzegtermijn hoort te hanteren 🤔 Het is mogelijk om een versnelde aanvraag te doen voor nummerbehoud, maar dat moet echt apart aan worden gevraagd en ik krijg absoluut niet het idee dat jij dit hebt gedaan.

Ik wil je adviseren om het advies van @RBxx op te volgen en naar een KPN winkel toe te gaan. Je krijgt dan direct een werkende simkaart mee en bent dan dus ook direct weer bereikbaar. Het is ook mogelijk om een simkaart per post te laten bezorgen, maar dan ben je 1 á 2 dagen verder voordat je hem ontvangt.

Mijn excuus voor deze gang van zaken, dit is echt niet hoe het hoort te gaan en het spijt me dat je nu zo'n rare start hebt bij KPN 🙁


Reageer