Skip to main content
Vraag

Biedt KPN de mogelijkheid om mobiel abonnement te verlagen na aanschaf?

• September 25, 2026
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Ik overweeg een iPhone 18 Pro aan te schaffen, maar twijfel nog over de keuze van het abonnement.

Momenteel biedt KPN een actie aan waarbij je €150 extra inruilbonus ontvangt wanneer je kiest voor een Unlimited-abonnement. Mijn verwachting is echter dat ik niet zo'n uitgebreid abonnement nodig heb en daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om na de eerste maand over te stappen naar een goedkoper abonnement. Zodat ik de mogelijkheid heb om mijn verbruik te testen en monitoren.

Kunt u aangeven of dit mogelijk is? Daarnaast ben ik benieuwd of een dergelijke wijziging gevolgen heeft voor de toegekende inruilbonus of eventuele andere kortingen die aan het abonnement zijn gekoppeld.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Hartelijke groet,
Marja

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 25, 2026

Hallo ​@marja_b ,

Reactie was fout, is nu verwijderd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@marja_b ,

Nee, na een maand jouw abonnement verlagen is niet mogelijk.

Pas na afloop van jouw contractperiode kun je jouw abonnement verlagen. De eventuele korting vanwege Combivoordeel wordt dan waarschijnlijk ook verlaagd naar 2,50 of 5,00 per maand.

Als je een abonnement afsluit met daarbij een toestel kun je na de eerste maand het abonnementsvorm gewoon wijzigen.
Dit kan zowel omhoog als omlaag, en staat volledig los van het toestel krediet waarvan het aflos-bedrag ongewijzigd blijft.

Ik heb zelf ook onlangs een iPhone gekocht in combinatie met mijn KPN mobiele abonnement, waarbij ik het abonnement na de eerste maand gewoon kon wijzigen binnen de Mijn KPN omgeving, zowel omhoog als omlaag.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 25, 2026

Hi Michel en Noordzee,

Dank voor jullie snelle reacties.

De reactie van Michel lijkt mij correct en komt overeen met de tekst op de KPN-website.

​@Michel.uit.Arnhem Heeft het terugschakelen naar een lagere databundel nog effect op de kortingen gehad?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Het staat ook keurig op de website van KPN vermeld:

• Abonnement aanpassen: na ingangsdatum van
    het contract kun je 1 keer per 31 dagen kosteloos je
    abonnement omhoog of omlaag aanpassen. De wijziging
    gaat in op de eerste van de volgende factuurmaand.

• Abonnement aanpassen

Je kan je telefoonabonnement 1 keer per kalendermaand omlaag of omhoog aanpassen. De verlaging of verhoging van je abonnement gaat in op de eerste dag van de volgende maand. Het aanpassen van je abonnement doe je eenvoudig in MijnKPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 25, 2026

Hi Michel en Noordzee,

De reactie van Michel lijkt mij correct en komt overeen met de tekst op de KPN-website.

​@Michel.uit.Arnhem Heeft het terugschakelen naar een lagere databundel nog effect op de kortingen gehad?

Mijn eerste reactie was fout en is nu verwijderd. 

De eventuele korting vanwege Combivoordeel kan bij een verlaging aangepast worden naar 2,50 of 5,00.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hi Michel en Noordzee,

Hoi ​@marja_b 

Als je jou mobiele abonnement combineert met je KPN vast internet thuis, krijg je combi-korting op je mobiele abonnement.
Deze combi-korting kan bij elk mobiel abonnement weer anders zijn, momenteel zijn dit de combikortingen:

• 0 GB, 10 Gb en 20 GB abonnement : 2,50 euro combi-korting
  • Unlimited50 abonnement : 5,- euro combi-korting
  • Unlimited400, SuperUnlimited en SuperUnlimited Plus abonnement: 7,50 euro combi-korting.

Dus als je jou mobiele abonnement verlaagd van bijvoorbeeld SuperUnlimited naar het 20 GB abonnement, dan krijg je dus 5,- euro minder combi-korting.
De meeste korting krijg je dus bij de 3 duurste Unlimited abonnementen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Mijn eerste reactie was fout en is nu verwijderd. 

De eventuele korting vanwege Combivoordeel kan bij een verlaging aangepast worden naar 2,50 of 5,00.

Hoi ​@Noordzee 

Kan gebeuren, je bent tenslotte ook maar een mens die per ongeluk fouten kan maken.
Dan zijn er altijd vriendelijke mede community leden die jouw daarop wijzen, en zo leer je telkens weer wat bij, dus alleen maar positief lijkt mij zo.

Ik heb mijn eerste reactie daarom ook een klein beetje aangepast.