Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan wel bellen, maar de ander hoort mij niet. Soms is een zin verstaanbaar, maar verder horen ze alleen maar geruis.

Het ligt niet aan de microfoon van mijn telefoon, want via Whatsapp bellen lukt wel. Het lijkt met bereik te maken te hebben: ik kan ook regelmatig geen WhatsAppjes ontvangen de laatste tijd. Dit is sinds 1-2 weken. Ook heb ik het idee dat mijn batterij veel sneller leeg gaat en is mijn telefoon de laatste tijd snel erg warm. Misschien heeft het te maken met de werkzaamheden aan het netwerk die eind juni hebben plaatsgevonden?

Enig idee waar dit probleem vandaan komt? En hoe het verholpen kan worden?

Groetjes, Roos

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemorgen @Roos2306, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Het eerste waar ik in dit geval benieuwd naar ben; welk type toestel gebruik je precies? En speelt dit probleem op alle locaties of enkel op specifieke locaties? Om eerlijk te zijn, verwacht ik niet dat de werkzaamheden die onlangs plaats hebben gevonden hiervan de oorzaak zijn. Het feit dat je telefoon ook snel warm wordt en de batterij sneller leeg gaat lijkt toch wat meer in de richting van het toestel te wijzen.

Heb je de telefoon al eens herstart? En als je de simkaart in een ander toestel stopt, kun je dan wel bellen? Als dat zo is, dan zit het probleem toch ergens in je toestel. Als je met een ander toestel ook niet kunt bellen, dan zou het ook wel eens aan ons kunnen liggen. In dat geval kan ik je adviseren om hierover te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402. Vanuit daar kan er verder meegekeken worden en een ticket worden aangemaakt voor onze technische dienst die dit dan verder kunnen onderzoeken. 


Bedankt voor de reactie! Ik had het op meerdere locaties. Telefoon herstart maar heeft niet geholpen. De laatste dagen werkt het bellen opeens weer! Geen idee waardoor. Mocht het probleem zich vaker voordoen dan zal ik telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Bedankt voor de moeite! 


Ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds vandaag hoort men mij niet met bellen, maar wel via whatsapp bellen. 


En whatsapp berichten lijken al een tijdje vertraagd binnen te komen (melding met het lijkt dat u berichten heeft, zoiets). Bellen via whatsapp gaat prima, maar sinds vrijdag hoort men mij dus niet met mobiel telefoneren.


Ik heb bellen via wifi uitgezet en nu hoort men me wel weer. Ik kan dus niet meer bellen via wifi.


Ben benieuwd waar dit probleem ligt. Mijn vrouw is ook niet meer te bereiken op haar Iphone11. Alles al geprobeerd. Na opnieuw opstarten lijkt hij het af en toe weer goed te doen maar na een tijdje weer niet te verstaan. Meestal valt de verbinding na 2 seconden weg en kun je niet meer praten met elkaar. 


Goedemiddag @Ingrid0 en bedankt voor jouw bericht!
Dit kan ik ook niet direct plaatsen. Welk type toestel gebruik je? En is deze helemaal up to date? Werken andere apparaten in huis die verbonden zijn met de wifi werken nog wel? Op afstand blijft het lastig om precies de vinger op de zere plek te leggen bij dit soort problemen. Mocht je in de gelegenheid zijn dan zou ik je sowieso adviseren om hiermee ook eens bij een KPN winkel langs te gaan.


Hoi @DennisHoltdijk94, jij ook bedankt voor jouw bericht.

Er zijn problemen met bepaalde iPhone 11 toestellen. Vanaf hier is mijn advies om hierover te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) zodat er een ticket voor onze technische dienst kan worden aangemaakt. 


Nieuwe Motorola en probleem eerder niet, pas laatste dagen. Mn andere apparaten werken inderdaad (chromebook en tablet)


Hoi @DennisHoltdijk94, jij ook bedankt voor jouw bericht.

Er zijn problemen met bepaalde iPhone 11 toestellen. Vanaf hier is mijn advies om hierover te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) zodat er een ticket voor onze technische dienst kan worden aangemaakt. 

Nou, ilk heb gebeld. Zeer teleurstellend. Allereerst zei medewerkster nadat ik uitleg over mijn probleem had gegeven: “Heeft u toevallig de iPhone 11?”. Dus medewerkster krijgt veel klachten over verbindingsproblemen met KPN/Iphone11. Ze gaf aan dat ik over 3 weken terug gebeld ga worden. Heerlijk bedrijf dat KPN…….3 weken wachten op een belletje lijkt mij wat lang. Het is dus een structureel probleem…..


@Jan van KPN  heb jij meer nieuws over bovenstaande? Het kan toch niet zo zijn dat we over 3 weken wat te horen krijgen. Is er geen tijdelijke oplossing voorhande? Iemand die nu eens duidelijk uitleg geeft over dit probleem. Er moet meer bekend zijn over dit probleem.


Helaas niet @DennisHoltdijk94. De problemen met de iPhone 11 spelen al langer en hier wordt dus nog steeds aan gewerkt. Als je hierover contact hebt gehad met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 dan is er een ticket voor je aangemaakt en zal de technische dienst dit verder op gaan pakken. Hoe vervelend ik het ook vind, een mogelijkheid om dit proces te versnellen is er helaas niet, het spijt me. 


Maar waar blijft jullie communicatie naar deze consumenten? Ik stond al op het punt een andere telefoon te kopen omdat ik dacht dat het aan de Iphone11 zou liggen. Als ik niet af en toe op dit forum kijk had ik van het probleem nooit geweten. Beetje transparantie zou jullie sieren.


Reageer