Skip to main content

Jarenlang zijn wij klant bij KPN, tot nu toe tot volle tevredenheid. In Februari 2023 heb ik een nieuwe dure telefoon aangeschaft samen met een abonnement. Ik heb deze telefoon in Maart in gebruik genomen. In November 2023 werd mijn beeldscherm opeens zwart, niks deed het meer. Heb alles geprobeerd, soft reset, aan uit, het scherm bleef zwart. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de Samsung shop, omdat dat mij het meest logische leek, het is tenslotte de fabrikant van de telefoon. Ook zit je er praktisch naast, zodat je ziet wat er gebeurt en niemand jouw telefoon met al je gegevens zomaar in handen krijgt. Ik heb helemaal niks kunnen resetten of een backup maken enz, omdat het scherm plotseling vanuit het niets op zwart ging. Tot mijn verbazing kreeg ik, bij de Samsung shop, foto's te zien, waarop een vingerafdruk te zien was op het moederbord. Dit moederbord hangt met heel veel andere delen samen. Dit betekent dat de telefoon al eerder een keer open is geweest, waarop de Samsung medewerker zei, dat de garantie daardoor verlopen is en als ik het wil laten repareren, dat mij dat ca 700 Euro gaat kosten!

Ik heb meteen KPN gebeld en de medewerker zei, we gaan het voor u nakijken en zal het doorgeven aan iemand die daarover gaat. Wij hebben alle foto's meegestuurd, die de Samsung medewerker ons meegegeven had. Na een week kregen wij van iemand van KPN een telefoontje en die vroeg wat het probleem was. Na nogmaals alles uitgelegd te hebben en nog een keer de foto's opgestuurd te hebben, want deze waren niet ontvangen door de 2de medewerker, werd er na overleg met het management alsnog gezegd, dat de telefoon opgestuurd moet worden. 

Ook werd er gezegd, dat de repair service van KPN waarschijnlijk hetzelfde oordeel zou geven als de Samsung repair shop. Als ik wist dat mijn telefoon binnen korte tijd niet meer zou functioneren, zou ik zeker elke dag een backup gemaakt hebben en alle gegevens gewist hebben en zou ik de telefoon zonder meer opgestuurd hebben. Dit was helaas niet mogelijk omdat ik blijkbaar een telefoon van KPN ontvangen heb, die niet geheel nieuw was en waar dus duidelijk met het moederbord gerotzooid is waardoor opeens alles op zwart. Dat ik nu alle gegevens kwijt ben van een paar maanden is natuurlijk mijn eigen schuld, omdat ik geen automatische backup heb ingesteld. Neemt niet weg dat er alsnog nu heel veel privé en werk gevoelige info opstaat, wat het onlogisch maakt om het zomaar ergens heen te sturen met de kans dat die info helemaal verdwijnt of dat de telefoon helemaal verdwijnt.

Bij de Samsung shop heb ik ook gezegd, dat ik de telefoon niet geopend heb, zolang ik garantie heb ga ik nooit en ook echt nooit aan iets zelf sleutelen. Nu moet ik bewijzen dat ik de telefoon niet geopend heb, dat is een omgekeerde wereld zei ik. De Samsung medewerker zei daarop, waarom, aan de hand van het Imei nummer en de sim kaart kan KPN zien dat de telefoon altijd in de lucht is geweest. Dat klopt ook volgens KPN. Toch moet ik de telefoon opsturen met al mijn gegevens , data, wachtwoorden , werk gerelateerde foto's enz, om waarschijnlijk volgens de medewerker hetzelfde te horen als in de Samsung shop, uw garantie is verlopen omdat de telefoon open is geweest…dus nogmaals omgekeerde wereld. Elke medewerker van KPN begreep dat we de telefoon niet op wilde sturen. Daarbij komt nog dat KPN zeer slechte reviews heeft wat betreft de reparaties en lees ik dat telefoons verdwijnen in het proces van opsturen en als ze wel aankomen dat de telefoon, waarbij uitdrukkelijk gezegd werd niet terug naar fabriek instellingen resetten, dit toch doodleuk gedaan wordt.

De teleurstelling is enorm, het blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik heb het apparaat nooit geopend, zou niet eens weten hoe en nogmaals zal ik nooit sleutelen aan iets dat nog garantie heeft en gewoon werkt.

Er is tussen de productie van het apparaat en de tijd dat het bij KPN was, iets gebeurd, waarschijnlijk gebruikt en teruggestuurd door een andere klant en onzorgvuldigheid van KPN, waardoor ik nu al mijn gegevens kwijt ben! 

De dame van de klantenservice zei dat ze het begreep en absoluut begreep dat ik het niet wilde opsturen en ze zou zeker maatwerk leveren in deze opmerkelijke situatie, dat heeft ze gedaan, ik ben genaaid waar ik bij zit.

Ik heb een heel naar gevoel overgehouden van de waardeloze service en afhandeling van KPN.

Maar je klaagt nu terwijl KPN 0,0 kans heeft gehad voor reparatie ? Bij kpn (en elke andere provider) moet het toestel worden opgestuurd voor een reparatie. 


@joyces Ook KPN stuurt jouw telefoon naar Samsung om te repareren. Verder vind ik de bewijzen van Samsung niet deugen. Hoe weten ze dat het niet gewoon een vingerafdruk van een Koreanen in de fabriek?


Er wordt door de reparateurs, van welk merk dan ook, altijd gewaarschuwd om je gegevens veilig te stellen die op een mobiel apparaat staan, of dat nu een mobiel, tablet, laptop of pc is @joyces , als je dat niet doet en gegevens kwijt bent, kun je het alleen jezelf kwalijk nemen en verder niemand.

 


Joyces stuurt me een privé bericht;

Begrijp wat je zegt Combineer, maar het gaat erom dat ik mijn telefoon moet opsturen met al mijn info erop, alle gegevens. Die heb ik, ja mijn eigen schuld, niet op tijd kunnen backuppen. Tuurlijk moet je ten alle tijden backups maken, dat is mijn eigen verlies. Neemt niet weg dat alles alsnog op de telefoon staat, of je er nou een backup van gemaakt hebt of niet. Niemand stuurt zijn telefoon zomaar op met alle gegevens erop! Dat vindt niemand prettig.


Joyces stuurt me een privé bericht;

Begrijp wat je zegt Combineer, maar het gaat erom dat ik mijn telefoon moet opsturen met al mijn info erop, alle gegevens. Die heb ik, ja mijn eigen schuld, niet op tijd kunnen backuppen. Tuurlijk moet je ten alle tijden backups maken, dat is mijn eigen verlies. Neemt niet weg dat alles alsnog op de telefoon staat, of je er nou een backup van gemaakt hebt of niet. Niemand stuurt zijn telefoon zomaar op met alle gegevens erop! Dat vindt niemand prettig.

En je hoeft daarbij niet je toegangscode bij af te staan. Voor ik bij KPN ging werken heb ik voor een telefoon reparatiewinkel gewerkt. Een werktafel middenin de winkel om te voorkomen dat mensen denken dat we iets met hun data doen en er zelfs bij mochten zitten. Maar uiteindelijk is dat allemaal show, zonder toegangscode kunnen we namelijk niet bij uw data. Hoogstens uw achtergrond welke we kunnen zien. Dus mijn advies is dan ook om uw telefoon gewoon op te sturen.


Er wordt door de reparateurs, van welk merk dan ook, altijd gewaarschuwd om je gegevens veilig te stellen die op een mobiel apparaat staan, of dat nu een mobiel, tablet, laptop of pc is @joyces , als je dat niet doet en gegevens kwijt bent, kun je het alleen jezelf kwalijk nemen en verder niemand.

 

Ja dat is helemaal waar, neemt niet weg dat of ik wel een deel als back up heb en een deel niet ,dat alsnog alles ook nog op de telefoon zelf staat.  Dat ik niet tijdig een back up gemaakt heb is inderdaad mijn eigen schuld...


Joyces blijft me privé berichten sturen met zijn of haar antwoord:

Bedankt, ik begrijp helemaal wat je zegt, maar het antwoord van KPN dat het waarschijnlijk hetzelfde resultaat zou zijn als wat er bij Samsung gezegd wordt, plus dat er veel mis gaat bij de repair service en opstuur proces van KPN geeft mij een dubbel gevoel.

 

 


Joyces blijft me privé berichten sturen met zijn of haar antwoord:

Bedankt, ik begrijp helemaal wat je zegt, maar het antwoord van KPN dat het waarschijnlijk hetzelfde resultaat zou zijn als wat er bij Samsung gezegd wordt, plus dat er veel mis gaat bij de repair service en opstuur proces van KPN geeft mij een dubbel gevoel.

 

 

Maar dan probeer je willens en wetens buiten het proces om dingen te regelen en vindt je het naar/gek dat KPN daar niet aan meewerkt.

Volgens mij is er iets van right to repair dus al zou er een vingerafdruk in zitten dan nog moet dat geen probleem zijn als alles goed is. Verder vindt ik een vingerafdruk niet heel gek, als je filmpjes uit shenzhen bekijkt hoe ze in elkaar worden gezet zie je daar nog bijzonder veel mensen werken. Als de doos geseald was heb je gewoon een nieuw toestel gekregen.


Ben ik het niet mee eens.Samsung ziet een vingerafdruk op het monsterbord, dus garantie weg. Als kpn hetzelde vaststeld(volgens de klantenservice) heb ik gewoon geen garantie meer. Buiten het feit om dat al mijn gegevens nog op mijn telefoon staan heb ik buiten mijn schuld om geen , ook niet bij kpn, garantie meer...en dat is zuur.

Als jij zelf een telefoon gekocht zou hebben en de telefoon gaat kapot en iemand zegt jou doodleuk je hebt geen garantie want BLIJKBAAR is de telefoon al geopend geweest zou je ook niet amused zijn.  Plus dat nog dat alle gegevens erop staan  die zomaar in vreemde handen komen..

 

Als de doos gesealed is, is er garantie? Echt niet, voor mijn ontvangst is de telefoon blijkbaar al ergens anders geweest en terug gestuurd want een grote vingerafdruk op het monsterbord is duidelijk bewijs. Ook al is dit in de fabriek gebeurd, mijn garantie is er niet meer. En ik kan dit op geen enkele wijze bewijzen, dat ik het zelf niet gedaan heb…

Kortom, ergens is er gekloot aan de telefoon, niet door mij, en toch ben ik de garantue kwijt en dat is echt niet normaal en klsntvriendelujk, nogmasls, omgekeerde wereld...

 


Maar KPN heeft helemaal niet gezegd dat je geen garantie hebt. Daarvoor moet je hem opsturen en mocht je het dan te horen krijgen (wat ik betwijfel) dan kan je een klacht indienen en wordt het opgelost. Je maakt nu een probleem van een aanname en daar reken je KPN op af. Is toch de omgekeerde wereld!? 


Ik ben het hier met Ik_Combineer eens, wacht eerst eens af wat KPN gaat zeggen (als ze al überhaupt wat gaan zeggen).
En ook ik ben van mening dat KPN er niks aan kan doen dat er een vingerafdruk in je telefoon zit.
Als dit in de fabriek is gebeurd, dan heeft KPN hier letterlijk geen schuld aan.
Het is vervelend dat het u overkomt of zoals u zegt zuur, daar zijn we het allemaal mee eens natuurlijk.


 

 

 


 

Â