Skip to main content
Beantwoord

Bijna geen mobiel bereik in Nieuw-Vennep

• August 4, 2025
  • 71 reacties
  • 3044 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

71 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@Michel.uit.Arnhem vraagje. Als ik bijvoorbeeld naar odido zou gaan, hebben die in mijn omgeving dan een betere dekking. Ik hoor graag verder van je.

Groet,Rob

Hoi Rob ( ​@hyllan ),

Ik was vanmiddag en begin van de avond niet online, dus zie nu pas jouw vraag aan mij.
Deze vraag is inmiddels al goed en volledig beantwoord door mede community lid ​@Sebas14 , maar daarbij plaatjes waar deze zendmasten van Odido staan in Nieuw Vennep.

Als ik in Nieuw Vennep had gewoond, dan had ik absoluut voor BEN, Odido of Simpel gekozen, omdat Odido de enige provider is, die in vrijwel elke woonwijk in Nieuw Vennep een zendmast heeft staan, en je zeker bent van een goed bereik binnen als buitenshuis.
Mocht er dan een Odido zendmast uitvallen door een storing of werkzaamheden, dan heb je voldoende opvang van de overige zendmasten.

Waarom KPN maar 3 zendmasten (nu tijdelijk maar twee zendmasten) in Nieuw Vennep heeft staan, is mij eerlijk gezegd ook een raadsel, want je ziet nu wat ervan kan komen als één van deze drie zendmasten uitvalt.

De twee KPN zendmasten in het oosten van Nieuw Vennep, hebben te weinig power om ook het gehele westen en een deel van midden Nieuw Vennep te voorzien van een goed signaal.

En wat mede superuser ​@PeterG ook al schreef in zijn reactie, is het vreemd dat er niet eerst een nood-zendmast werd geplaatst, voordat de huidig werden weggehaald.
Ik acht de kans zeker aanwezig, dat KPN zijn antennes uiteindelijk ook in de tijdelijke nood-zendmast van Vodafone mag hangen, dit gebeurd trouwens in de meeste gevallen in dit soort situaties.
Odido zal daar niet in komen te hangen, omdat deze zijn eigen zendmasten heeft, en ook niet zijn zendmasten op het gebouw heeft staan die nu gesloopt gaat worden.

Vriendelijk groet,

Michel

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

@Michel.uit.Arnhem ​@Sebas14 ​@PeterG Bedankt voor het meedenken en jullie duidelijke uitleg. Het plaatsen van een KPN zendmast speelt al jaren in Nieuw-Vennep. Echter denk ik zelf dat de tijd dit inmiddels heeft ingehaald en KPN dit toch eerder had moeten oppakken. En natuurlijk ook de gemeente Haarlemmermeer  die al jaren tegenwerkt, voor het plaatsen van een zendmast.

Nadeel voor mij is nu, dat als ik naar Odido ga,  ik dan al mijn KPN kortingen voor thuis kwijt raak.

Hieronder een kranten artikel van 2013.

Akkoord over plek zendmast

14 maart 2013 om 00:00 Algemeen

NIEUW-VENNEP - De gemeente en KPN zijn het eens geworden over de plek voor een nieuwe UMTS-mast in Nieuw-Vennep voor mobiele telefonie en mobiel internet. Het gaat om een locatie aan de Eugenie Prévinaireweg even ten oosten van de Nieuwerkerkertocht. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders in een brief aan de gemeenteraad geschreven.

De KPN is al jarenlang op zoek naar een geschikte plek voor een nieuwe zendmast. De reden is dat er in de nieuwbouwwijk Getsewoud onvoldoende dekking is. Het bedrijf liet zijn oog eerder vallen op een locatie aan de Componistenweg, maar dat plan stuitte op veel weerstand. Dat leidde tot regelmatig overleg tussen de gemeente en KPN.

Vorig jaar werd er in Getsewoud een speciale bewonersbijeenkomst gehouden, waarop de patstelling aan de orde kwam. Tijdens die avond werd duidelijk dat er 2 geschikte plekken zijn om de nieuwe zendmast van KPN te plaatsen. Het gaat overigens om een 40 meter hoge mast, waardoor het bereik van de zender groter wordt.

KPN had een voorkeur voor een locatie in het Zomerpark. Op die plek zou met een 40 meter hoge mast vrijwel de gehele wijk Getsewoud van mobiel dataverkeer kunnen worden voorzien. Volgens het college van B en W is deze optie echter om meerdere redenen niet wenselijk.Zo wilde KPN de mast op een woonzorgcomplex plaatsen, maar de bewoners hebben inmiddels laten weten tegen dit plan te zijn. Het college is in principe tegen een zendmast op een gebouw, als de bewoners daarvan bezwaren hebben.

B en W zijn helemaal niet zo enthousiast over een zendmast in het rustige beeld van het Zomerpark.. De conclusie is daarom dat de mast beter naar de Prévinaireweg-Zichtweg kan.

Groet,

Rob

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

Zo even langs geweest..betreft een noodmast die aan een vrachtwagen vast zit. Werkzaamheden worden gedaan door de firma Spie. A.s. vrijdag gaan ze hem tussen 08.00 en 12.00 uur aansluiten.  Maar deze noodmast is niet van KPN maar van Odido voor 3G en 4G. Dus nu de vraag aan KPN. Waarom kan Odido dit wel en KPN niet?

KPN is toch altijd service gericht naar hun klanten, zoals ze zelf ook aangeven. Het probleem is nu gewoon dat het bereik in huis nul is, en wifi bellen vaker niet dan wel lukt.

Groet,

Rob

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

en wifi bellen vaker niet dan wel lukt

En dit vind ik dan weer typisch ​@hyllan . Via mijn oude Samsung A40 kan ik met “Bellen via wifi” nog bellen als dat via 4G (5G heeft ie niet) niet lukt. Ooit was er een keer storing met de dichtstbij zijnde mast namelijk. En binnenshuis hebben andere masten hier helemaal geen dekking.

Niet (goed) kunnen bellen met 'Bellen via wifi’ valt bijna alleen te verklaren door gebruik van (te) oude simkaartjes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Hoelang gaat dit duren?

We zijn nog bezig met een alternatieve locatie voor de antenne-installatie, waarschijnlijk zal deze ergens rond het eind van het jaar 2025 gebouwd en operationeel zijn. Zodra dit het geval is, zullen bereikbaarheid en datasnelheden in het gebied weer op het vertrouwde niveau zijn.

Dit heb ik even een beetje gemist. Dus kpn laat haar klanten via 4/5G in een groot deel van Nieuw-vennep. w.o. Getsewoud, zo'n VIER maanden in de steek? Pfff. 😮

Verwijst alleen naar Bellen via wifi. Maar dat werkt alleen thuis. Of elders bij kennissen waar je ook van de wifi gebruik maakt natuurlijk.

Terwijl Odido gewoon wel een tijdelijke noodmast plaatst.

Mooi is dat. NOT!

• Nieuwkomer
  • August 6, 2025

Het is binnen het project al lang bekend dat die mast op een zeker moment weg zou gaan en er dus werkzaamheden plaats zouden gaan vinden. Hoe kan het dan, dat de belanghebbenden niet ruim van tevoren in kennis zijn gesteld? Dit had maanden geleden al bekend moeten zijn gemaakt. Sterker nog, er had ook een (tijdelijke) oplossing moeten zijn voorzien. Het kan toch niet waar zijn dat duizenden klant hier ernstige hinder van ondervinden? Slecht projectmanagement en nog slechtere communicatie! “Sorry” is niet het correcte antwoord.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Michel.uit.Arnhem schrijft: Mocht er dan een Odido zendmast uitvallen door een storing of werkzaamheden, dan heb je voldoende opvang van de overige zendmasten.

Dan vergeet je even dit, ​@Michel.uit.Arnhem . Het afgelopen half jaar heeft Odido er 4 X minstens een flink aantal uren eruit gelegen. Met mobiel landelijk en 2 X ook deels vast. 10 april, 17 juni, 25 juni en onlangs 1 en 2 augustus. Deze laatste was ook verreweg het langst; 15 uur in Noord-holland. Dan maakt de hoeveelheid masten ook niet meer uit.

En voor de regio Zoetermeer was er afgelopen zaterdag nog een 5de storing.

KPN had onlangs 1 lange storing met mobiel. Zaterdagavond 24 mei tot zondagmiddag 25 mei. Omdat er een probleem met de centrale was werkte '’Bellen via wifi" ook niet, al adviseerde kpn dat wel via het forum...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 7, 2025

Het afgelopen half jaar heeft Odido er 4 X minstens een flink aantal uren eruit gelegen.

De oorzaak ligt in meeste gevallen in het niet bereiken van DNS-servers van odido. Een andere DNS-servers instellen en het werkt weer gewoon. Een andere DNS-servers is sowieso iedereen aan te raden wegen snelheid, uptime tijd en blokkade of censuur van providers (dwangbevel van overheid of besluit van rechtbank)

• Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Hier ook geen bereik in Getsewoud Noord, Nieuw-Vennep. Wijk De Poorten. Ik begrijp dat onderhoud nodig is maar totaal geen gebruik kunnen van je mobiele netwerk (5G/4G) is absurd en schandalig. Ik betaal voor een niet geleverde service. Vakantietijd of niet, dit kan en mag hedendaags niet en vooral niet van de zogenaamd beste provider van Nederland

Hoi ​@Edgarw22 

Ik begrijp zeker je frustratie en boosheid hierover, want je wilt vanzelfsprekend bereikbaar zijn en kunnen internetten op je smartphone.

Maar onderhoud is nu eenmaal nodig en zelfs noodzakelijk om te doen, want het blijft techniek die dag in en dag uit in weer en wind goed moet blijven werken.
Het grootste probleem voor Nieuw Vennep, er staan maar 3 KPN zendmasten, waarvan er nu één in onderhoud is, en de overige twee zendmasten het moeten opvangen.
Met die twee KPN zendmasten die voornamelijk in het oosten van Nieuw Vennep staan opgesteld (Mast 1: Gersteweg, Bedrijventerrein Spoorzicht, Nieuw-Vennep / Mast 2: Madeliefstraat, Linquenda, Nieuw-Vennep), kun je niet het westen en een deel van het noorden van Nieuw Vennep bedienen.
Daar zul je dus nu weinig tot geen bereik ervaren op 4G en 5G.

Daarnaast weten we niet wat KPN van plan is, het kan zomaar zijn dat er nog een zendmast bij wordt geplaatst of dat de zendmast in onderhoud een andere locatie gaat krijgen.
Dit is alleen maar naar gissen.

Dat jij het nu absurd en schandalig vindt gaat wat mij betreft iets te ver, want ook jij weet dat er aan de KPN zendmasten onderhoud noodzakelijk blijft, en de bewuste zendmast dan tijdelijk (voor de veiligheid van de monteurs) wordt uitgeschakeld. 
Het predikaat “beste provider van Nederland en de wereld”  heeft KPN zelf verdient, omdat KPN zo actief bezig is met zijn mobiele netwerk, zoals het plaatsen van nieuwe zendmasten en het goed onderhouden van de bestaande zendmasten.

Ik heb de jaren 70, 80 en begin jaren 90 nog meegemaakt, toen er nog helemaal geen mobiele telefonie was, en je alleen kon bellen met een vaste telefoon thuis of vanuit een telefooncel om de hoek.
Alleen directeuren en ministers hadden toen een autotelefoon in hun auto zitten, en ook nog niet eens allemaal omdat het toen schreeuwt duur was.
Het kan ook best wel heerlijk en ontspannen zijn zonder smartphone, zoals om ook eens onbereikbaar te zijn, en met wat anders bezig te zijn.

Ook Odido en Vodafone zijn bezig met onderhoud aan hun zendmasten en het plaatsen van nieuwe, dat zul je altijd blijven houden.

Ik snap de reacties wel. Inmiddels is al tijdenlang bekend dat het bewuste pand waar deze zendmast op stond zou gaan verdwijnen dan wel verbouwd worden. KPN heeft tijd zat gehad om dit te kunnen voorkomen door een tijdelijke mast of plaats te realiseren. Nu zeggen dat we het nog maar even tot eind 2025 moeten uitzingen is ronduit schandalig. Ik zelf woon in Nieuw Vennep zuid. Hier al ruim een jaar problemen met bereik. Data is helemaal ruk, geen wifi geen data. Bellen eveneens zeer kansloos. 9van de 10 belletjes met klanten moet ik voor naar buiten lopen wegens slecht bereik. Mijn bedrijfsbus is inmiddels m’n 2e kantoor omdat dit de enige plek is waar ik fatsoenlijk kan bellen momenteel. Bereikbaarheid in het zuiden van het dorp is al ruim 20 jaar een ding wegens het uitblijven van een mast hier in de buurt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

"Bellen eveneens zeer kansloos. 9van de 10 belletjes met klanten moet ik voor naar buiten lopen wegens slecht bereik. "

Heb je bellen via wifi aan staan op je telefoon, ​@Venneper . Dan zou je binnen gewoon 100 % verbinding moeten hebben voor bellen en sms.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Venneper 

Eerlijk toegeven, het is qua dekking met KPN inderdaad een drama in Nieuw Vennep.
Zeker als je in het westen, zuiden en noord-westen van Nieuw Vennep woont, hierin heb je uiteraard volkomen gelijk, gezien de feiten die er liggen.

Waarom KPN niet zoals Odido meer zendmasten in Nieuw Vennep heeft geplaatst blijft ook voor mij een raadsel, aangezien KPN inderdaad genoeg tijd hiervoor heeft gehad.
Het kan zijn dat de Gemeente Haarlemmermeer (waar Nieuw Vennep onder valt) heel moeilijk doet met het verstrekken van vergunningen voor het plaatsen van nieuwe zendmasten, maar ook de tegenstand door bewoners.

Ook voor een tijdelijk zendmast of nood-mast heb je een vergunning nodig van de gemeente, en blijkbaar is de Gemeente Haarlemmermeer daarin meer vrienden met Odido, gezien het aantal Odido zendmasten in Nieuw Vennep ten aanzien van KPN en Vodafone.

In jouw geval, zeker omdat je zakelijk goed bereikbaar moet zijn voor klanten, zou ik overstappen met nummerbehoud naar Odido, zodat je zeker weet dat je een goed bereik hebt.
En je dus niet langer hoeft te frustreren over de zeer slechte dekking van KPN.

Gezien hoe de Gemeente Haarlemmermeer staat tegenover het verstrekken van vergunningen, en daarnaast ook luistert naar haar inwoners, zie ik het qua dekking van KPN het voorlopig niet verbeteren, want er is zelf nog geen locatie gevonden voor de nood zendmast.

Uiteraard ligt de keuze hierin volledig bij jouw.
Ik ben het zeker met je eens, maar ik had uiteindelijk gekozen voor Odido of Ben/Simpel omdat je daarmee de beste dekking hebt in Nieuw Vennep.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Michel.uit.Arnhem schrijft: Mocht er dan een Odido zendmast uitvallen door een storing of werkzaamheden, dan heb je voldoende opvang van de overige zendmasten.

Dan vergeet je even dit, ​@Michel.uit.Arnhem . Het afgelopen half jaar heeft Odido er 4 X minstens een flink aantal uren eruit gelegen. Met mobiel landelijk en 2 X ook deels vast. 10 april, 17 juni, 25 juni en onlangs 1 en 2 augustus. Deze laatste was ook verreweg het langst; 15 uur in Noord-holland. Dan maakt de hoeveelheid masten ook niet meer uit.

En voor de regio Zoetermeer was er afgelopen zaterdag nog een 5de storing.

KPN had onlangs 1 lange storing met mobiel. Zaterdagavond 24 mei tot zondagmiddag 25 mei. Omdat er een probleem met de centrale was werkte '’Bellen via wifi" ook niet, al adviseerde kpn dat wel via het forum...

Hoi ​@PeterG 

klopt helemaal wat je zegt.
Het Odido netwerk lag er inderdaad een aantal keer er helemaal uit, waardoor je niet kon bellen, gebeld kon worden en internetten.
Dat is uiteraard heel vervelend, maar kan ook KPN overgekomen in het slechte geval.

Inmiddels zijn alle storingen weer netjes verholpen door Odido, en werkt het weer als vanouds.

En je hebt helemaal gelijk, dat bij een storing zoals in de afgelopen weken bij Odido, het aantal zendmasten niets meer uitmaakt.

Maar vergeet niet, dat het mobiele netwerk van KPN ook niet onschendbaar is voor storingen, het blijft tenslotte techniek, waarbij er ook updates plaats moeten vinden.
Nu is het Odido, en over een jaar kan het KPN overkomen.

• Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Ook hier in de Rodelindalaan zo goed als geen bereik. Bij bellen vaak onderbroken waarbij wifi-bellen lang niet alles goed opvangt. Zakelijk ervaar ik hier echt hinder van. 

Waarom het KPN wel degelijk aan te rekenen is, is omdat de sloop ter voorbereiding op de herontwikkeling al tijden op de planning stond. Her zelfs meermaals vertraagd. Er was alle tijd om een (evt tijdelijke) vervangende lokatie voor een mast te vinden. Dat er ook helemaal geen vooraankondiging is geweest en ik zelf eerst m’n telefoon dacht te moeten resetten etc is ook bepaald niet wat ze zou mogen verwachten van KPN.  Ik overweeg een formele klacht met verzoek om compensatie.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemiddag allen, ik wil hier vanuit KPN nog even inhaken. Je kunt hiervoor bellen (ik snap dat dat lastig gaat nu) met 0800-0402 of door een terugbelafspraak te maken. Mijn collega's daar kunnen een dekkingsklacht voor je aanmaken.

Dat gezegd hebbende is in de tussentijd Wifibellen waarschijnlijk de beste (tijdelijke) oplossing.

• Nieuwkomer
  • August 10, 2025

Figarolaan vrijwel geen bereik, alleen op zolder. Volgens de helpdeskmedewerker ligt het aan mijn telefoon en ben ik enige met een klacht in dit gebied. Een week later lees ik dit topic… En lees ik dat dit allemaal van tevoren bekend was en tot eind van het jaar duurt. Omdat ik geen vast bellen en geen vast internet meer heb had ik dit graag wat eerder geweten. Slechte service van KPN.

Het pand in de Lucas Bolsstraat wordt helemaal niet gesloopt, er worden appartementen in gemaakt.

• Nieuwkomer
  • August 12, 2025

Ik werk vanuit huis in Nieuw-Vennep en heb een functie waarbij ik dagelijks veel moet bellen met klanten en zorgverzekeraars. 

Ik heb regelmatig dagen zonder mobiel bereik, en gesprekken vallen vaak zomaar weg. Ook mijn internetverbinding is instabiel, waardoor bellen via wifi meestal geen oplossing biedt.

Dit heeft inmiddels grote gevolgen voor mijn werk. Ik probeer me flexibel op te stellen, maar de situatie is niet langer houdbaar. Het kan toch niet zo zijn dat dit pas eind 2025 wordt opgelost?

Er moet toch gewoon een alternatief zijn (bij zo een hightech bedrijf als KPN)?

• Nieuwkomer
  • August 12, 2025
  • Thomas van KPN: naar aanleiding van jou bericht (4 dagen geleden, zie hierboven) ik heb geprobeerd een dekkingsklacht in te dienen door 0800-0402 te bellen (via Wifi), omdat ik wil dat de klacht serieus genomen wordt.

• De medewerker die ik aan de telefoon krijg kan mij niet verder helpen, behalve dan mij door te verbinden.

• Inmiddels is mijn telefoonverbinding verbroken. IK KAN HIER NIET OM LACHEN HELAAS.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2025

Hoi ​@Petra17 . Probeer het eens via 2G (vh GSM). Dat heeft een beter bereik. Dus naar mijn mening ook van de 2 overgebleven masten. 

• Nieuwkomer
  • August 12, 2025

Hoi PeterG, helaas ondersteunt mijn Iphone geen 2G, maar wel bedankt voor je aangedragen oplossing. Groeten van Petra

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi PeterG, helaas ondersteunt mijn Iphone geen 2G, maar wel bedankt voor je aangedragen oplossing. Groeten van Petra

Hoi ​@Petra17 

Alle iPhones ondersteunen het 2G netwerk, alleen kun je het zelf niet meer handmatig selecteren in het menu van je iPhone, daar heb je alleen nog de keuze uit 4G of 5G.
Je iPhone pakt alleen nog het 2G netwerk (automatisch) als dat nodig is, zoals het bellen naar het alarmnummer 112, maar dan ook alleen als er geen 4G en 5G dekking beschikbaar is.
De 4G en 5G netwerken hebben voorrang op een iPhone.

Dat het zo lang gaat duren in Nieuw Vennep, heeft met verschillende factoren te maken.
Het is bekend dat de Gemeente Haarlemmermeer (waar Nieuw Vennep onder valt) niet zo snel een vergunning afgeeft voor het plaatsen van een zendmast, en ze ook luisteren naar hun inwoners.
Daarnaast moet KPN ook toestemming krijgen van de eigenaar van bijvoorbeeld een flat gebouw of een open plek waar een vakwerkmast mag worden neergezet, voordat er aan begonnen kan worden.
Daarnaast moet er stroom en glasvezel worden aangelegd, zodat de nieuwe zendmast kan werken.

Als mooi voorbeeld: 
In de binnenstad van Amersfoort wat ook een lange tijd geen tot zeer slechte dekking met KPN, waardoor veel inwoners niet konden bellen en internetten in de binnenstad.
Het heeft uiteindelijk meer dan een half jaar geduurd, voordat er een nieuwe zendmast in een kerktoren kon worden geplaatst en geactiveerd.
Dit alles had te maken met de benodigde vergunning vanuit de gemeente, maar ook de toestemming van het kerkbestuur, en dan heb ik het nog niet gehad over het aanleggen van stroom en glasvezel.

Wel zou KPN in overleg kunnen met Odido/Vodafone waar wel inmiddels een nood zendmast voor is geplaatst, om ook in dezelfde nood zendmast de antennes van KPN te mogen hangen.
Dit zou de snelste oplossing zijn.

Maar aangezien het mogelijk nog lang gaat duren, en je echt telefonisch goed bereikbaar moet zijn voor je werk in je eigen woonplaats Nieuw Vennep, zou ik zeker overwegen om tijdelijk over te stappen (met nummerbehoud) naar Odido, aangezien die de meeste zendmasten (goed verspreid) in Nieuw Vennep heeft staan, en je overal wel een goed bereik hebt met 4G en 5G.
Uiteraard moet je dan wel contract vrij zijn bij KPN, anders heeft het geen zin en kost het je alleen maar geld.

Heb je ook KPN vaste diensten voor thuis, dan zou je ook kunnen overwegen om tijdelijk een vaste telefoonlijn af te nemen voor 3,- euro per maand.
De vaste telefoonlijn kun je namelijk maandelijks opzeggen, maar beidt je wel de gelegenheid om goed bereikbaar te zijn.
En als je heel veel zelf moet bellen, kunnen je daar de optie onbeperkt bellen via je vaste telefoonlijn, erbij nemen.

• Nieuwkomer
  • August 16, 2025

(...)

Dat het zo lang gaat duren in Nieuw Vennep, heeft met verschillende factoren te maken.
Het is bekend dat de Gemeente Haarlemmermeer (waar Nieuw Vennep onder valt) niet zo snel een vergunning afgeeft voor het plaatsen van een zendmast, en ze ook luisteren naar hun inwoners.
Daarnaast moet KPN ook toestemming krijgen van de eigenaar van bijvoorbeeld een flat gebouw of een open plek waar een vakwerkmast mag worden neergezet, voordat er aan begonnen kan worden.
Daarnaast moet er stroom en glasvezel worden aangelegd, zodat de nieuwe zendmast kan werken.

(...)

Het heeft niet met verschillende factoren te maken, het heeft te maken met slechts één factor en dat is dat KPN maling heeft aan haar klanten.

Het pand in de Lucas Bolsstraat wordt helemaal niet gesloopt.
Er worden appartementen in gemaakt, dit is al lang bekend en KPN heeft tijd genoeg gehad om een andere lokatie te vinden voor een antenne, voor zover het verbouwen er uberhaupt iets mee te maken heeft.

Omdat e.e.a. al eerder bekend was bij KPN is het ze kwalijk te nemen dat KPN haar klanten niet van tevoren informeert. Bij klachten word je voorgelogen door de helpdeskmedewerker (zie mijn eerdere bericht)

KPN en Odido hebben zo’n machtige positie dat zij niet aan klanttevredenheid hoeven te doen.
Overstappen is van de regen in de drup.
Zo slecht als KPN Netwerk (aanleg glasvezel) al jaren met haar klanten omgaat is een ander voorbeeld van de houding van KPN naar haar klanten.
Dus klanten in Getsewoud, gewoon rekening betalen en de dikke middelvinger van KPN accepteren.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Mikp 

Ik snap jouw reactie helemaal, dus ook ook hoe je erover denkt.

Toch is het in de praktijk anders, dan dat jij nu doet vermoeden.
Want er spelen wel degelijk factoren mee, al ben ik het wel met je eens dat KPN haar klanten hiervan ruim van tevoren op de hoogte had kunnen stellen, per sms of e-mail.
Dan waren de klanten in Nieuw Vennep in elk geval op de hoogte, dat de zendmast verplaatst moet worden.

Dat KPN volgens jouw genoeg tijd had voor een andere locatie voor de zendmast, is ten delen terecht, en zal KPN ook vast wel gedaan hebben.
Alleen vergeet je in dit verhaal, dat KPN dan wel een vergunning van de Gemeente Haarlemmermeer moet krijgen, om deze nieuwe mast te mogen plaatsen.
Ook de eigenaar van het gebouw of stuk land moet hiervoor toestemming geven, en dan hen ik het nog niet eens over de aanleg van een stroom- en glasvezelkabel naar de nieuwe locatie.

Deze procedure kan met gemak maanden duren, voordat er een akkoord is.
Dus het ligt absoluut niet aan KPN alleen, maar ook aan de medewerking van de Gemeente Haarlemmermeer en de eigenaar van het gebouw of stuk land waar KPN de mast wilt plaatsen.

Hetzelfde geldt ook voor Vodafone.
Waardoor ook Vodafone klanten in hetzelfde gebied een slecht bereik ervaren.

Odido heeft het beter voor elkaar in Nieuw Vennep, deze provider heeft namelijk de meeste zendmasten staan, en ook nog eens op de juiste locaties.
Daarnaast heeft Odido vrij snel een nood-zendmast kunnen optuigen.
De kans is daarom ook groot dat klanten van Odido, BEN en Simpel er weinig van meegekregen hebben, omdat er genoeg back up voorradig is.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • August 17, 2025

Er zijn in ieder geval weer 2 vergunningen aangevraagd. Er zit dus beweging in. Maar alleen is de vraag of dit bij jullie in de buurt is en/of hoe lang dit nog gaat duren. Dan kan nog weken/maanden duren.

Maar als het nog 6 maanden duurt voordat er verbetering komt, dan kan je toch vragen of het mobiele contract opengebroken kan worden?

Ga je voor 1 jaar naar Odido en als je in de tussentijd weer een mast opgebouwd ziet worden van KPN dan kan je weer terug. 

• Nieuwkomer
  • August 19, 2025

@Michel.uit.Arnhem toch heeft Odido hier enkele maanden geleden een nieuwe mast geplaatst in de wijk, dit op een steenworp afstand van de nu afgebroken masten. Zij hebben de ellende wel zien aankomen. Het is echt KPN die dat niet heeft gezien. Ik moet oa bereikbaar zijn voor spoeddiensten. Dat zou dan wellicht in huis kunnen via wifi. (Wat overigens binnen 2 dagen door ziggo heel netjes is geüpgraded om dit probleem van KPN te ondervangen) maar als ik een blokje om wil of naar de supermarkt kan ik dus makkelijk een spoedoproep missen. Ook de horloges van de kinderen werken via kpn netwerk. En ga maar door. Klantenservice waarvan geadviseerd wordt te bellen ​@Thomas van KPN nemen dit niet serieus en ook een klacht waarover wordt teruggebeld hoor je nooit meer wat van. (Wellicht kunnen ze ons niet bereiken ;)) ook nog wel iets wat belachelijk is vind ik is dat alles alleen maar via forum of bellen kan. Een leuke chat zou hier toch superfijn kunnen werken. 

• Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Er is vandaag een flink hogere noodmast bijgeplaatst achter de bols toren.

Kan iemand bevestigen of dit een KPN mast betreft en zo ja wanneer operationeel?