Skip to main content

Beste 

 

Hierbij wil ik u mededelen als netjes betaler geen achterstanden heb met 4 lopende abonnement ik kreeg tijdens na checken bkr dat ik ben aaangemeld bij bkr terwijl het geen achterstanden zijn als ik ze elke dag email en bel zien ze positief bkr en kunnen ze niet alles zien maar is het zo makkelijk door uw fouten mensen zijn huis niet kunnen kopen en tegen problemen aanlopen het wordt aangegeven staat 5 jaar im syteem na beindeging staan klopt niet ik heb geen achterstanden hoe kan je me op verkeerde wijze aanmelden als ik me huis door kpn niet kan kopen ga ik zeker juridische stappen ondernemen tegen kpn doe je werk goed stuur mensen niet van kastje naar muur als ik toevallig niet had gezien was ik nooit op te hoogte mensen wees voorzichtig tijdens je abonnement een raad doe je bkr check ze doen zo goed nieuwe abonement aansluiten tijdens verlening komt andere opzegging als niet betaald contakt is beindigd met bkr

Ze geven aan bel bkr ik bel ze ze geven aan ze weten dat ze niet deze codering moeten zetten tijdens je abonnement 

Wens iedereen succes met dit soort problemen 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Een BKR registratie heeft niets te maken met het al dan niet hebben van een betalingsachterstand.

Als jij een lening van meer dan €250,- hebt voor een telefoon dan heb je dus een BKR registratie.


Een BKR registratie heeft niets te maken met het al dan niet hebben van een betalingsachterstand.

Als jij een lening van meer dan €250,- hebt voor een telefoon dan heb je dus een BKR registratie.

Het is inderdaad zo maar als ze aangeven van negatieve bkr dan heb je wel invloed op 

 

Terwijl je netjes betaald en ze kunnen ook in de syteems niets vinden bkr overzicht geeft aan bkr van kpn aflopend moet het zijn maar ze voeren amders in 

 


In jouw eerdte bericht spreek je over een "positieve BKR registratie" en in jouw laatste bericht over een "negatieve BKR registratie". Wat is het nu?

Bij een negatieve BKR registratie is er al een heel traject aan vooraf gegaan.

Je zult dan twee maanden achter elkaar een herinnering en een aanmaning niet betaald hebben.


Maja Dank je wel voor al je moeite maar ik begrijp gewoon niet waarom de KPN dan geen een brief af kan geven met daarin vermeld dat het krediet op 10-03-2020 is ingelost?

Zou je daar wat mee opschieten dan? Want een andere provider zou zo'n brief niet accepteren hoor. 

Beste

 

Ik snap wel dat het verwarend zou zijn omdat ik meerdere abonnementen heb wordt alles netjes betaald een zo maar registreren zonder aanmaning of iets ze kunnen dat ook niet sturen altijd netjes betaler maar wel verkeerde melding kunnen ze doen 

Ze zien in hun syteem positief bkr die wordt manandelijks betaald en bij bkr toetsing toch bkr negatieve registratie via kpn ze kunnen niet weten hoe omdat er nooit achterstanden zijn

Hoop dat er duidelijk is 


Ze zien in hun syteem positief bkr ...

Daar is toch ook helemaal niets mis mee, iedereen die een krediet heeft lopen van €250,- of hoger heeft een postieve BKR registratie.

Als je dat krediet afbetaald hebt dan moet die BKR registratie door de kredietverstrekker worden afgemeld.


Juist niet ze hebben niet alles goed ingevoerd ze geven ook aan van positieve bkr melding maar toch blijkt het een op andere manier bkr negatief gezet daar ben ik mee bezig ze kunnen ook niet achterhalen hoe dat kan ik stuur allr benodigde gegevens dan is er een muis stilte 

Geen antwoord op 


Nee, er is geen andere manier om tot een negatieve BKR registratie te komen.

Probeer jij een nieuw abonnement met toestel af te sluiten bij een andere provider?

Is de vaste periode van jouw huidige abonnement met toestel al afgelooen?

Hoe weet jij dat er sprake zou zijn van een negatieve BKR registratie?

Of is het soms een BKR toetsing die negatief uitvalt want dat kan ook als het totaal aan openstaande kredieten inclusief die voor het nieuwe abonnement boven de limiet horende bij jouw inkomen uitkomt. Er hoeft dan dus helemaal geen sprake te zijn van een negatieve BKR registratie.


Zal je ook raar klinken is eenmaal zo maar ik heb nooit krediet of lening aangeschaft en niet geprobeerd bij andere provider niks niks gewoon alle abonnement loopt alleen bij kpn jaren lang ik heb er bij mooie basn goede inkomen maar binnenkort ga ik alles posten hier openbaar dan is het voor jouw ook duidelijk dat er niks mis is met inkomen en geen achterstanden ik had meer op reactie van kpn gehoopt of ben jij er een van kpn medewerkers die je samen denkt ik heb alle benodigdheden aangetoond zoals ik zei fout is bekend en dan is er muis stilte ik zeg ook kom met facturen wat er openstaat bewijs ik kan bewijzen maar geen reactie stilte 

Ik heb ook tijdje zelf als juridisch medewerker gewerkt ik weet ook waar ik alle eerst moet beginnen 


Zou eerst eens beginnen met punten en komma's te gaan gebruiken in je schrijfwijze,

wat lang dradige onnavolgbare stukken een stukje leesbaarder maakt.:grin:


Zal je ook raar klinken is eenmaal zo maar ik heb nooit krediet of lening aangeschaft en niet geprobeerd bij andere provider niks niks gewoon alle abonnement loopt alleen bij kpn

Zijn dat abonnementen met een toestel of sim only abonnementen?


Iedereen die een toestel op krediet neemt word aangemeld bij BKR en kan daar dan vervolgens gezeur mee krijgen bij de aanvraag van een lening voor zn huis. Ook als je altijd netjes betaald. Oplossing is simpel: je toestel gewoon kopen.


Zou eerst eens beginnen met punten en komma's te gaan gebruiken in je schrijfwijze,

wat lang dradige onnavolgbare stukken een stukje leesbaarder maakt.:grin:

Niet iedereen is een Taalheld, wát je achtergrond of werkgebied ook is.

En dat hoeft ook niet, zolang het maar begrepen wordt door diegene die er verstand van hebben, wel nuttige bijdragen levert en niet (ver-)oordelen of een lap tekst wel of niet correct getypt is.


Omdat er ook gevraagd werd aan me inkomen. 

Iedereen denkt mee maar zelf kpn heeft hier gern antwoord op. 

Zodra hun er uit zijn zou ik jullie ook op de hoogte houden. 


@Anneke-Anna iemand die zo'n lap tekst kan tikken die verder wel behoorlijk goed in elkaar zit, die weet ook wel waar de punt op het toetsenbord zit.


Hoi @Doornekamp33 ,
 

Zou eerst eens beginnen met punten en komma's te gaan gebruiken in je schrijfwijze,

wat lang dradige onnavolgbare stukken een stukje leesbaarder maakt.:grin:

langdradige moet aan elkaar.
Iedereen maakt fouten, jij en ik ook.
Laat mensen in hun waarde, en worstel je er doorheen.


Omdat er ook gevraagd werd aan me inkomen. 

Ja, dat heet een BKR toetsing, dan wordt getoetst of jouw inkomen voldoende is voor een (extra) krediet. Dat heeft helemaal niets met een negatieve BKR registratie te maken.


@Anneke-Anna iemand die zo'n lap tekst kan tikken die verder wel behoorlijk goed in elkaar zit, die weet ook wel waar de punt op het toetsenbord zit.

Dat kan, dat jij dat denkt. De praktijk leert anders. 


Dit soort reacties vind ik onzin, in plaats van beoordelingen kan je beter bemoeien als je ervaringen hebt. 

Zo niet blijf genieten in je hoekje en niet bemoeien met teksten enz. 

Hier is er een topic geopend voor ervaringen.

Geen ervaring hou je buiten, 

 


Waarom moet er toch een discussie ontstaan over het gebruik van punctuaties.

Ik ken een directeur van een succesvolle onderneming die elke werkwoordsvervoeging laat eindigen op een "t". Formele stukken gaan "gewoon" even via zijn secretaresse en eenvoudige mailtjes zijn met die t's ook best te bergrijpen.


@Klopt niet, Ik hoop dat je begrijpt dat we het hier gewoon over een BKR inkomens- en lastentoets hebben en als daar uit blijkt dat jouw inkomen niet toereikend is voor een extra krediet (toestel in abonnement) dan komt daar een negatief advies uit. Dat is heel iets anders dan een negatieve BKR registratie want die krijg je alleen als je twee maanden achter elkaar verzuimd hebt een rekening tijdig te betalen en ook na een herinnering en aanmaning in gebreke bent gebleven.


Iedereen die een toestel op krediet neemt word aangemeld bij BKR en kan daar dan vervolgens gezeur mee krijgen bij de aanvraag van een lening voor zn huis. Ook als je altijd netjes betaald. Oplossing is simpel: je toestel gewoon kopen.

Hallo @Nick83 , alléén als dat krediet hoger is dan €250


Hoi @Klopt niet en welkom op het forum! Veel reacties, maar om het kort te houden: 

@Klopt niet, Ik hoop dat je begrijpt dat we het hier gewoon over een BKR inkomens- en lastentoets hebben en als daar uit blijkt dat jouw inkomen niet toereikend is voor een extra krediet (toestel in abonnement) dan komt daar een negatief advies uit. Dat is heel iets anders dan een negatieve BKR registratie want die krijg je alleen als je twee maanden achter elkaar verzuimd hebt een rekening tijdig te betalen en ook na een herinnering en aanmaning in gebreke bent gebleven.

Dit klopt als een bus en ik vermoed dat dit ook is wat er bij jou speelt. Op deze pagina kun je alle informatie over de inkomens- en lastentoets vinden, waarom we deze vragen en wat deze betekent/inhoudt. Ik verwacht dat je daar verdere antwoorden zult vinden, al heeft wjb hier zo te zien ook al een hoop duidelijkheid in gegeven. 🙂


Reageer