Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie nog steeds niet afgemeld ondanks betaling

• May 18, 2026
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

Mijn vrouw heeft vervroegd het nog uitstaande bedrag van haar mobiel afgelost. Na een prachtige bedank mail voor de betaling met vermelding dat de registratie bij de BKR binnen vijf werkdagen wordt afgemeld zitten we inmiddels op het einde van werkdag 6 en os ze nog steeds niet afgemeld. 

Komt dit doordat een factuur nog open staat en volgende week pas afgeschreven wordt voor de aflos van deze mobiel? Dat is niet wat gecommuniceerd wordt. In dat geval wil ik die factuur versneld betalen? Kan ik hiermee geholpen worden? 

voor mij idem alleen zitten we nog ruim binnen de vijf werkdagen.

Beste antwoord door Dennisk76

Hallo ​@Dennisk76,  wat er gebeurd bij een vervroegde aflossing van toestelkrediet:

• Na ontvangst en verwerking van de betaling stuurt KPN binnen 5 werkdagen de klant een bevestiging per e-mail dat de BKR-registratie wordt beëindigd.
  • KPN neemt contact op met de Stichting BKR om door te geven de het krediet volledig voldaan is.
  • Hiervoor staat een periode van 30 dagen omdat dit de periode is waarin je kan storneren.

Heb je inmiddels wel de e-mail die wordt verzonden bij de eerste stap? 

Het laatste deel van je tekst staat niet in de e-mail die je ontvangt van KPN. Er staat namelijk bij het ontvangen van de email dat dat de afmelding bij de BKR binnen 5 werkdagen wordt gedaan. 

Deze e-mail heb ik dus gehad en dat is ook de reden dat ik bel. Echter zoals anderen al aangeven staat er nog €16,- open (op factuur die nog geïnd moet worden) en dat is dan ook de reden dat hij niet afgemeld is. Ook dit staat verder niet in het mailverkeer dat je van KPN ontvangt. In overleg met WFTcollections zijn de facturen vanmorgen door mij handmatig betaald. Zij zullen morgen bekijken of de betalingen zijn binnengekomen en dan alles afmelden bij de BKR. 

Dank voor je hulp

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Als er nog niet fysiek betaald is, valt er ook nog niets af te melden bij de BKR, dat zal dan binnen 5 werkdagen na de daadwerkelijke betaling gebeuren ​@Dennisk76 

Theoretisch kan het ook nog zo zijn dat de automatische incasso mislukt en dan is/wordt er ook niet betaald.

Voor een vervroegde betalingsmogelijkheid even met KPN contact opnemen via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Succes.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Als er nog niet fysiek betaald is, valt er ook nog niets af te melden bij de BKR, dat zal dan binnen 5 werkdagen na de daadwerkelijke betaling gebeuren ​@Dennisk76 

Theoretisch kan het ook nog zo zijn dat de automatische incasso mislukt en dan is/wordt er ook niet betaald.

Voor een vervroegde betalingsmogelijkheid even met KPN contact opnemen via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Succes.

Dat is een beetje gek wat je zegt. Zodra een schuld onder de €250,- is moet een BKR registratie verwijderd worden. Juist omdat een melding aan de BKR niet nodig is boven de €250,- . We zijn dus al een dag te laat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Maar zolang er niet werkelijk betaald is, blijft de schuld, in jouiw geval dus, blijkbaar boven de €250.

Een toezegging van betalen is geen werkelijke betaling omdat je zelf schrijft dat de werkelijke betaling pas in de loop van volgende week plaats zal vinden.

Verder blijft een financiiering nog maximaal 5 jaar zichtbaar in de systemen van de BKR nadat alles afgelost is. De financiering zal binnen de BKR een andere status krijgen.

Zie daarvoor de website van de BKR. ​@Dennisk76 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Maar zolang er niet werkelijk betaald is, blijft de schuld, in jouiw geval dus, blijkbaar boven de €250.

Een toezegging van betalen is geen werkelijke betaling omdat je zelf schrijft dat de werkelijke betaling pas in de loop van volgende week plaats zal vinden.

Verder blijft een financiiering nog maximaal 5 jaar zichtbaar in de systemen van de BKR nadat alles afgelost is. De financiering zal binnen de BKR een andere status krijgen.

Zie daarvoor de website van de BKR. ​@Dennisk76 

Dan heb je niet goed gelezen. Ik geef aan dat er vervroegd is afgelost. Op het laatste beetje maandelijkse na die wel al gefactureerd is maar vanwege betaal data nog niet is betaald. Of ik was wellicht toch nog wat onduidelijk. 🤨 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Dan is theoretisch nog niet alles betaald en dus nog geen reden om aan de BKR door te geven dat alles betaald is, want dat is ook nog niet zo.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 18, 2026

Hoi ​@Dennisk76!

Het zijn een beetje speciale dagen: Bevrijdingsdag en Hemelvaart, en een misschien wat aansluitend lang weekend van de medewerkers kan op deze dagen wat vertraging opleveren op het kantoor bij KPN.

Wacht nog even een paar dagen geduldig af, komt vast goed!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Dennisk76,  wat er gebeurd bij een vervroegde aflossing van toestelkrediet:

• Na ontvangst en verwerking van de betaling stuurt KPN binnen 5 werkdagen de klant een bevestiging per e-mail dat de BKR-registratie wordt beëindigd.
  • KPN neemt contact op met de Stichting BKR om door te geven de het krediet volledig voldaan is.
  • Hiervoor staat een periode van 30 dagen omdat dit de periode is waarin je kan storneren.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 20, 2026

Het laatste deel van je tekst staat niet in de e-mail die je ontvangt van KPN. Er staat namelijk bij het ontvangen van de email dat dat de afmelding bij de BKR binnen 5 werkdagen wordt gedaan. 

Deze e-mail heb ik dus gehad en dat is ook de reden dat ik bel. Echter zoals anderen al aangeven staat er nog €16,- open (op factuur die nog geïnd moet worden) en dat is dan ook de reden dat hij niet afgemeld is. Ook dit staat verder niet in het mailverkeer dat je van KPN ontvangt. In overleg met WFTcollections zijn de facturen vanmorgen door mij handmatig betaald. Zij zullen morgen bekijken of de betalingen zijn binnengekomen en dan alles afmelden bij de BKR. 

Dank voor je hulp