Skip to main content
Beantwoord

Blokkeert KPN verbinding datasim?

• January 22, 2025
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Goedemiddag, ik heb speciaal voor onze Land Rovers twee datasim's besteld, echter wordt er wel verbinding gemaakt maar komt er geen data door, de simkaarten werken wel in een mifi en een telefoon.

Als ik er een andere datasim instop van EIOTCLUB Prepaid SIM-kaart of Always Connected dan werkt het wel.

Blokkeert KPN deze verbindingen? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat gek dat de Data Only simkaarten niet werken in de Land Rovers, ​@Tommyvlnl. Dit zou namelijk wel gewoon moeten werken. In een mobiele telefoon en mifi router werken ze bij jou ook. Dus lijkt het haast iets in de instellingen van de Land Rover. Heb je daar misschien speciale instellingen voor nodig?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 22, 2025

Beste ​@Tommyvlnl datasims met een 097-nummer zijn bedoeld voor IoT-apparatren om te kunnen internetten, dus niet om te bellen of te SMS’en en zouden het dus gewoon moeten doen.

Zelf heb ik een datasim (097) in mijn mobiel zitten voor internet en een mobiele 06-sim voor bellen/SMS en werkt perfect.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Wat gek dat de Data Only simkaarten niet werken in de Land Rovers, ​@Tommyvlnl. Dit zou namelijk wel gewoon moeten werken. In een mobiele telefoon en mifi router werken ze bij jou ook. Dus lijkt het haast iets in de instellingen van de Land Rover. Heb je daar misschien speciale instellingen voor nodig?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Ik heb de data Sims van KPN privé geannuleerd en  data sims van KPN EEN MKB aangeschaft en die werkte meteen in de auto's.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Vreemd, maar wel fijn dat het wel werkt!