Skip to main content
Beantwoord

Bonus van € 100,- niet ontvangen van Recommerce

• May 17, 2025
  • 9 reacties
  • 233 keer bekeken

Een belachelijk ervaring met recommerce gehad. 

Op 8 maart heb ik een nieuwe iPhone aangeschaft binnen de actieperiode van 3 t/m 30 maart. Als onderdeel van deze actie kon ik mijn oude iPhone inleveren bij Recommerce, wat in eerste instantie een bedrag van €96 zou opleveren. Toen ik aangaf mijn toestel daadwerkelijk te willen inleveren, werd er een bonus van €100 toegekend, zoals beloofd in de actievoorwaarden vanwege het kopen van een nieuwe iPhone.

Tot mijn verbazing ontving ik later zonder enige toelichting een bijstelling: mijn oude toestel zou ineens nog maar €49 waard zijn. Hoewel dit vreemd was en totaal niet werd uitgelegd, heb ik hiermee ingestemd. Op 15 april ontving ik inderdaad de €49, maar de beloofde bonus van €100 is tot op heden niet uitgekeerd.

Op 4 mei heb ik Recommerce hierover benaderd. Op 7 mei kreeg ik een link waarmee ik een zogeheten s-code moest aanleveren. Deze link bleek slechts drie dagen geldig te zijn – tot 10 mei. Omdat ik niet wist waar die code op sloeg, wilde ik dit eerst uitzoeken. Uiteindelijk heb ik op 14 mei alsnog de benodigde s-code én mijn aankoopfactuur doorgestuurd.

Wat schetst mijn verbazing: ik krijg als reactie dat de link verlopen is en dat ik daarom geen recht meer zou hebben op de bonus. Ik heb alles volgens de actievoorwaarden gedaan:
– mijn nieuwe iPhone binnen de actieperiode gekocht
– mijn oude toestel ingeleverd
– contact opgenomen toen de bonus uitbleef
– en alsnog de gevraagde gegevens aangeleverd

Dat ik nu de dupe word van een onduidelijke, klantonvriendelijke en kortlopende link – die ik niet eens eerder heb kunnen gebruiken omdat Recommerce niet helder communiceerde – is ronduit onacceptabel. Dit komt volledig voor hun rekening, niet voor die van de klant.

Ik eis dat deze situatie wordt rechtgezet en de €100 bonus alsnog wordt uitgekeerd. Recommerce heeft haar belofte gedaan, ik heb mijn kant van de afspraak nagekomen. Het is nu aan hen om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Wat het nog erger maakt, is dat KPN, ondanks dat hun naam nadrukkelijk aan deze actie verbonden is, aangeeft hier niets in te kunnen betekenen. De hele promotie liep via KPN en juist daardoor heb ik besloten eraan deel te nemen. Het is dan ook uiterst teleurstellend dat zij zich nu volledig afzijdig houden. Dit is ook niet hoe wij van KPN gewend zijn om behandeld te worden.

Wij zijn al meer dan 25 jaar klant bij KPN, met onze hele familie – van internet en televisie tot mobiele telefonie. Als trouwe klanten hadden we op z’n minst verwacht dat KPN hierin verantwoordelijkheid zou nemen of zich hard zou maken voor een oplossing.

Laat me helder zijn: als dit niet wordt rechtgezet, stappen wij over. Dit is géén manier om loyale klanten te behandelen. Zowel Recommerce als KPN zijn hier medeverantwoordelijk voor en zullen dit serieus moeten nemen.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? En zijn er tips hoe ik dit het beste kan aankaarten bij Recommerce of eventueel via andere instanties?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Selectoine, wat ontzettend flauw dat het zo moeizaam gaat met de bonus 😕

Aangezien je er met Recommerce niet uit lijkt te komen, wil ik je aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel screenshots van het mailverkeer met Recommerce delen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2025

Ze doen er niks mee! Ben al even bezig met mailen maar ze sturen steeds hetzelfde antwoord: je hebt geen recht op de bonus. ALs er niks mee wordt gedaan zeggen wij ook het gehele abonnement bij KPN op. Ook zij zijn hier verantwoordelijk voor!!!

Admin: Samengevoegd met jouw eigen topic. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Hi ​@Selectoine, wat ontzettend flauw dat het zo moeizaam gaat met de bonus 😕

Aangezien je er met Recommerce niet uit lijkt te komen, wil ik je aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel screenshots van het mailverkeer met Recommerce delen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!

• Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Hoe lang duurt het voordat recommerce reageert op een vraag? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik durf deze vraag niet te beantwoorden ​@Loia, aangezien Recomerce een ander bedrijf is en ik hier geen informatie over paraat heb 😬 Hoe lang wacht je al op een reactie? Als dit echt al heel erg lag duurt, wil ik je aanraden om nogmaals met ze te mailen, het kan zijn dat jouw mail niet goed bij ze aan is gekomen of iets dergelijks!

• Topper
  • June 17, 2025

Hier hetzelfde probleem, al kontakt gehad met kpn, post.nl en bedrijf reageert nog niet.

telefoon blijft maar op onderweg staan, al een week.

volgende x verkoop ik mijn telefoon gewoon particulier, wat een gezeik zeg. En als ik de bonus niet krijg, dan stop ik ook met kpn, dit is echt heel slecht. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 20, 2025

Ai ​@Dewi74, als ik het goed begrijp gaat het mis met de bezorging van het pakketje met jouw toestel? We zijn een aantal dagen verder en ik hoop dat je inmiddels al iets gehoord hebt vanuit 1 van de betrokken partijen! 

• Topper
  • June 20, 2025

Hoi.

Ik heb 1 reaktie gehad, om de aanvraag door te sturen.

maar dan verder reageren ze niet meer.  Ik weet dus nog steeds niet waar mijn telefoon is. Inmiddels 11 dagen verder.  Dit doe ik nooit meer, wat een stress.   Het gaat hier om een waarde van een telefoon van 280 e  inclusief de bonus.  Gr Dewi

• Topper
  • June 20, 2025

Inmiddels deze reaktie ontvangen. Pff en nu werkt die link weer niet.  

We hebben je toestel helaas nog steeds niet ontvangen. Het lijkt er op dat je pakket is kwijtgeraakt tijdens verzending.

Vul het bijgevoegde formulier in en stuur het samen met de vereiste documenten naar ons terug. De vereiste documenten zijn de volgende:

- De aankoopfactuur van het verzonden product (het IMEI-nummer/Serie-nummer moet zichtbaar zijn)
- De naam van het relaispunt waar u uw product heeft afgegeven

Het is niet nodig om het document aangetekend te verzenden: met de reguliere post of een scan van het ingevulde en ondertekende document in antwoord op deze mail is voldoende.

Klik ook op de volgende link en stuur ons de gevraagde documenten om het onderzoek van de vervoerder uit te voeren: 

https://sdkweb.idcheck.ariadnext.io/v2/recommerce/b78ca6c2-5e3c-4435-9b2d-c2c86b6a5e99

Jouw dossier wordt dan beoordeeld door een geschillencommissie en stelt ons daarnaast in staat om samen met de politie actie te ondernemen om het toestel te blokkeren.

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Salwa

Klantenservicetijden :
Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 20, 2025

Fijn dat er nu een reactie is en ze het willen gaan onderzoeken, maar wel erg onhandig dat er een niet werkende link mee wordt gestuurd 😕

Ik hoop dat ze snel op je reageren met een nieuwe, goedwerkende link!