Hallo @Gerke76 ,
Jazeker, het is zelfs beter om vlak voor de vakantie de bundel al in NL aan te schaffen. De geldigheid van 31 dagen begint natuurlijk wel gelijk te lopen. Zorg er wel voor dat je het juiste land selecteert. Er zijn namelijk verschillende soorten bundels te koop. Â
Lees dit topic even door:Â
Â
En dit is heel belangrijk:Â
Â
Beschermingslimiet aanpassen
Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266
Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.Â
Verschillende bundels. Dus als ik meerdere landen aan doe zou ik zomaar meerdere bundels moeten aanschaffen?
Â
Verschillende bundels. Dus als ik meerdere landen aan doe zou ik zomaar meerdere bundels moeten aanschaffen?
Â
Klopt, bundels voor voordeellanden zijn niet te gebruiken in supervoordeellanden en omgekeerd. En dan heb je tegenwoordig voor een aantal landen ook nog speciale bundels zoals bv de VS en de Nederlandse Antillen.Â
Nou, en wat zijn dan de supwrvoordeellanden welke zijn dat niet?
Dat kun je zien op deze website door de naam  van een land in te tikken:Â
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm
Â
voorbeeld:Â
Singapore :supervoordeelland
Indonesië: voordeellandÂ
Mongolië: geen voordeellandÂ
Â
Ok. Nou. En de ene bundel voor hetvl ene land werkt natuurlijk niet in het andere land...
De supervoordeelbundel neem ik dus wel mee naar andere supervoordeel landen?
Zoals bijvoorbeeld India, Dubai, Singapore en Maleisië? Als ik die binnen de geldigheidsduur van de bundel zou bezoeken, gaat dat allemaal uit dezelfde bundel?
Jahoor, daar is die bundel dan ook te gebruiken.
En voor Thailand moet dan een aparte bundel aangeschaft worden, want dat is géén supervoordeel land?
Gatver. Nouja, het is wat hwt is. Thx.
Hallo @Gerke76, ik zie dat mede communitylid @Noordzee je al goed geïnformeerd heeft wat betreft de bundels buiten de EU.
Het kan inderdaad voorkomen dat je tijdens een verblijf buiten Europa meerdere bundels gebruikt. Gelukkig is er dan de buitenlandpagina, waar alles wordt uitgelegd. Â
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.Â