Skip to main content

Hallo, mijn aangeschafte buiten EU bundel werkt niet in Zuid-Afrika. Ik heb mijn toestel al opnieuw opgestart.

Groet

Hoi @Mvwil, welkom op ons forum!
Internet hoort daar gewoon te werken! Ik heb dan ook meteen een paar vragen.

  • Welke bundel heb je precies gekocht?
  • Met welk netwerk ben je verbonden?
  • Welke APN heb je ingesteld staan op je toestel?
  • Kun je jouw simkaart in een ander toestel testen en een andere simkaart in jouw toestel?

We hebben hier ook een Kennisbankartikel over:


Heb je niet “uit gewoonte” een oude bundel besteld die niet meer werkt?

Deze zijn het nu voor Zuid-afrika.

100 MB/min/sms € 9,99 sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266

500 MB/min/sms € 39,99 sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266


Ik heb hetzelfde probleem gehad als @Mvwil voor Zuid-Afrika begin deze maand. Bundel via SMS besteld (500MB/min/sms €39,99). Netjes een dag later een bevestiging dat die beschikbaar was. Van de 17 dagen heb ik er maa 2 momenten profijt van gehad in Kaapstad nadat ik mijn toestel opnieuw had opgestart en in de omgeving van Johannesburg volledig. Buiten de grote steden was er geen internet ondanks dat er wel KPN-SA verbinding was op mijn toestel. Juist tijdens het reizen door het land was het handig geweest om af en toe Google Maps te gebruiken. Wellicht voor KPN een suggestie om aanvragers te waarschuwen dat de dekking niet landelijk is. In mei heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van een databundel in New York (VSCAN10). Beschikbaarheid ging vanzelf. Databundel voor Zuid-Afrika zou ik iedereen afraden. Voor die enkele keren kun je ook gewoon een SMS sturen naar medereizigers tegen lokale kosten. Zo'n buitenland bundel heeft daarvoor geen toegevoegde waarde,