Skip to main content
Vraag

Buitenland bundel activeren voor meerdere nummers in mijn KPN account lukt niet

• July 3, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Ik heb in mijn account 4 mobielnummers (mijn eigen+man+kinderen). Als we in het buitenland zijn, wil ik niet alleen voor mijn nummer een extra buitenlands bundel activeren, maar ook voor hen. Dit lastste lukt niet, ik krijg een melding dat het niet mag of kan. Waarom? En hoe kan ik het regelen dat ook zij een buitekands bundel op hun mobiel krijgen?

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@GMFC 

Welkom op de community van KPN.

Het is uiteraard handig en verstandig om buiten de EU, een buitenland data bundel aan te schaffen om zo goedkoper te kunnen interneten op de smartphone.
Mochten jouw kinderen een Kids of Teens Sim abonnement bij KPN hebben, dan ligt het helaas anders.
Bij een Kids of Teens Sim abonnement is het NIET mogelijk om een buitenland data bundel te activeren, en is het ook niet mogelijk om data te gebruiken buiten de EU, daar zit namelijk een blokkade op.
Vandaar dat je de melding “dat het niet mag of kan” te zien krijgt op je display.

Hierbij de lijst van blokkades:

Wat kan je kind niet met een Kids of Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• Het Kids & Teens Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Mochten je kinderen dus een Kids of Teens Sim abonnement hebben, dan kunnen ze dus alleen via een WiFi netwerk het internet op, binnen een land buiten de EU.
Een andere keuze is er helaas niet.

Zover ik uit je verhaal heb begrepen, kon jij en je man wel gewoon een buitenland data bundel activeren op jullie mobiele aansluiting.