Skip to main content
Beantwoord

Buitenlandbundel Indonesië werkt niet. Wat nu?

• May 31, 2025
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Buitenlandbundel voor Indonesië aangeschaft, ben nu op Bali en het werkt niet. Alles wat geadviseerd wordt om aan te passen qua netwerkkeuze en instellingen of te doen al geprobeerd. En nu?

Beste antwoord door PeterG

Inderdaad. Vermoedde al dat je net één dag eerder de bundel had genomen. Dan verwacht je dit niet. Bundel gaat vergoed worden. Bij thuiskomst even bellen. 

Fijne vakantie in het geboorteland van mijn moeder. 🏖

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Onverwacht bij effect van de nieuwe, veel goedkopere, buitenland bundels per 27 mei. Op die dag vervielen de nog lopende oude bundels. 

Even een nieuwe activeren en het werkt weer.

http://kpn.com/buitenland

Over de oude bundel bij thuiskomst even bellen. Wordt dan gecrediteerd. 

Uitleg Moderator van KPN. Ander land; zelfde probleem. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/voordeelbundel-data-2000-werkt-niet-in-bosnie-635665

Fijne vakantie nog! 😀

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

Beste Peter, 

Het werkt 👍

Wel vreemd dat KPN dit zelf niet vermeldt🤔Ik had de 26 mei net een bundel aangeschaft. 

Dank je wel voor deze werkende tip. 

Groetjes Karin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Inderdaad. Vermoedde al dat je net één dag eerder de bundel had genomen. Dan verwacht je dit niet. Bundel gaat vergoed worden. Bij thuiskomst even bellen. 

Fijne vakantie in het geboorteland van mijn moeder. 🏖

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Op 27 mei zijn er inderdaad nieuwe bundels voor het buitenland geïntroduceerd. Hierbij zijn helaas de bundels die ouder waren en liepen gedeactiveerd. Na jouw vakantie kan inderdaad de klantenservice van KPN zorgen voor een vergoeding. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Ik had helaas precies dezelfde ervaringen als hierboven beschreven. Daarom daarna ook de Indonesië bundel 10 GB gekocht.

mijn vragen:

- kan ik hiermee ook voordelig bellen en sms-sen

- indien niet, hoe dan wel?

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Ik heb voor mijn bezoek aan Bali de Indonesië bundel 10 GB gekocht, welke 30 dagen geldig is.

ik vertrek na 2 weken voor 3 dagen naar Kuala Lumpur Maleisië.

moet ik voor Maleisië opnieuw een nieuwe buitenland bundel kopen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Het is alleen een data bundel. Ik had geen keus uit een bundel incl bellen en sms'en.  Bellen deed ik via whatsapp op de wifi. Normaal bellen,geveld worden en smsen kost dus (erg veel) extra. Voor elk land moet je een nieuwe bundel aanschaffen. 

Mvg Karin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 20, 2025

Hoi ​@CeesieM 

Bij heel veel landen is standaard bellen en sms niet meer in een voordeel bundel. Er wordt nog heel weinig gebruik van gemaakt. De meesten bellen hun familie via WhatsApp en dat is nog goedkoper. Dat kan ook via je mobiele bundel ​@Karin06 . 

Alleen audio 4 minuten voor 1 MB (en daarvan gaan er 1000 in een GB 😉).

Met beeld 1 minuut voor 4 MB.

Het ging (gaat) bij kpn niet meer uit om belminuten (inclusief sms) in te kopen. 

De bundels voor Indonesië zijn niet geldig in Maleisië v.v.