Skip to main content

Ik zit nu momenteel in het buitenland ( Turkije ). Ik heb een sms gestuurd naar 1266. Nu is dat geactiveerd en zie ik het ook terug in MijnKpn. Ik heb ook internationale roaming aangezet. Internet doet het echter niet. Ik zit nog 10 dagen in Turkije en wil graag gebruik maken van de Turkije bundel. Ik heb er 28 euro voor betaald.

Hallo @Vakantie2024 ,

Probeer eens een ander mobiel netwerk. Of zet de telefoon eens op 4G of 5G. 
 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron: 

 


Ik zit nu momenteel in het buitenland ( Turkije ). Ik heb een sms gestuurd naar 1266. Nu is dat geactiveerd en zie ik het ook terug in MijnKpn. Ik heb ook internationale roaming aangezet. Internet doet het echter niet. Ik zit nog 10 dagen in Turkije en wil graag gebruik maken van de Turkije bundel. Ik heb er 28 euro voor betaald.

Heb je de data roaming bescherming aan gezet? Om weer te gebruiken moet je SMS "BESCHERMING UIT” naar 1266 sturen. En idd APN instelling controleren.


Bedankt voor de antwoorden. Helaas lukt het mij niet. Kost mij ook teveel tijd tijdens de vakantie. Het verzoek aan kpn is om het bedrag terug te storten op mijn rekening.


Bedankt voor de antwoorden. Helaas lukt het mij niet. Kost mij ook teveel tijd tijdens de vakantie. Het verzoek aan kpn is om het bedrag terug te storten op mijn rekening.

Als je jouw bundel totaal niet gebruikt hebt, kun je na afloop van de geldigheid van die bundel telefonisch via 0800-0402 jouw geld terugvragen. Eerder kan niet. 


Ik begin het een hele rare gang van zaken te vinden. Ik kreeg eerder bericht dat wanneer ik mijn Turkije bundel totaal niet gebruik ik het geld na de vakantie van KPN terugkrijg. Ik kijk daarna een aantal uren later toevallig in Mijn kpn. En wat zie ik!!!  Ik zou 1 mb hebben verbruikt van de 10 bestelde 10 gig!!  Terwijl ik tot op heden geen internet in Turkije. 


Reageer