Skip to main content

Ik heb een bundel buiten eu gekocht maar toch staan er gesprekskosten op Aruba op de factuur. Hoe kan dat???

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi en van harte welkom op ons forum @Hanrietman.

Rot dat je ondanks activeren van de bundel toch kosten op je factuur ziet staan. Het kan verschillende oorzaken hebben. Zie je de buitenlandbundel ook op de factuur staan? Was de bundel al actief op het moment dat de gesprekskosten berekend zijn? Het kan ook zijn dat de bundel al opgebruikt was, aangezien de buitenlandbundels voor zowel bellen als internetten gebruikt kunnen worden. Je kunt dit allemaal terugzien op pagina 2 van je factuur, de specificatie. Deze vind je terug in MijnKPN.

Je leest hier meer over KPN Mobiel in het buitenland: 

 


De bundel was actief en tot nu nog niet opgebruikt in mijn KPN.


@Hanrietman Welke bundel heb je besteld? We hebben verschillende buitenlandbundels. Ik linkte er al naar in mijn vorige bericht. Het is belangrijk dat het de juiste bundel is, anders werkt ‘ie niet om de extra kosten in het buitenland te voorkomen. En had je de bundel al geactiveerd voordat je richting Aruba ging, of tijdens je verblijf daar? Het is belangrijk dat de bundel aan staat voordat je het mobiele netwerk in het buitenland gebruikt. Alleen op die manier voorkom je de kosten voor gebruik van bellen of internet in het buitenland.


Buiten Europa 100. En ja geactiveerd en aan staan en tot nu nog maar 30 mb gebruikt en al weer in Nl 


@Hanrietman Ah, dan is dat waar het mis gaat. Dit is helaas niet de juiste bundel voor Aruba. Als je op je bestemming zoekt op onze buitenland pagina, dan krijg je te zien dat je de ‘Supervoordeelland buiten de EU’ bundel nodig hebt. De bundel die je hebt geactiveerd, is helaas niet geldig op Aruba. Vandaar dat je belminuten niet vanuit de buitenlandbundel gebruikt zijn. Ik raad je aan om een volgende keer, voor vertrek, die pagina even te checken. Dan weet je zeker dat je goed zit.
 

 

Een stuk naar beneden, op dezelfde pagina, vind je een overzicht van alle buitenlandbundels. Je kunt ze daar openklikken om de bijbehorende bestemmingen te zien.

 


Helaas toch de goede bundel 

 


@Hanrietman Kijk, dat is goed om te weten :) 

Van wanneer tot wanneer ben je precies op Aruba geweest? En vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer? Als je me daarna hier een seintje geeft, kijk ik even met je mee.


Van 21 januari tot 11 februari 


@Hanrietman Kijk, dat is goed om te weten :) 

Van wanneer tot wanneer ben je precies op Aruba geweest? En vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer? Als je me daarna hier een seintje geeft, kijk ik even met je mee.

Heb nr ingevuld


@Hanrietman Top, dankjewel. Ik heb je gegevens erbij gepakt en de factuur en het verbruik bekeken. Je buitenlandbundel stond inderdaad ruim op tijd aan, vanaf 20 januari. Alle verbruik van internet is wel netjes uit de bundel gegaan, alleen die ene oproep niet. Die staat geregistreerd alsof je vanaf Jamaica gebeld hebt. En dat terwijl het verbruik van internet wel gewoon vanaf Aruba geregistreerd staat.

Lang verhaal kort: het klinkt als een registratiefout in dat netwerk, waarmee je op Aruba verbonden was op dat moment. En dat daardoor kosten zijn berekend voor het telefoongesprek. Ik vergoed de kosten voor je: Het uitgaande gesprek van €25,45 en het inkomende gesprek van €1,53, die beide op 27 januari zijn gedaan. Dit wordt verrekend met je abonnementskosten op de volgende factuur!