Skip to main content
Vraag

Bundel loopt niet synchroon met abonnement

• 15 maart 2025
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

• Helper
  • 35 reacties

op 28-2 nieuwe sim van kpn in gebruik genomen, maandabonnement. Op 15 maart krijg ik bericht dat nieuwe bundel ingaat. Deze bundel loopt een maand, dus tot half april. Volgens kpn-winkel zou het contract gewoon maandelijks lopen gerekend vanaf de 28e, dus eventueel opzeggen zou tegen einde van de maand kunnen, maar bundel loopt van 15e tot de 15e. Dat zou door “het systeem” komen. Ik vind dit wel raar: contract volgt kalendermaand maar bundel niet.

gebruikelijk bij abonnementen is dat kalendermaanden aangehouden worden. mijn abonnement bij kpn voor vaste telefonie en internet lopen gewoon van de 1e t/m de laatste dag van de maand, houdt dus de kalendermaand aan.

Klopt het wel dat bundels agv van “het systeem” vanaf de 15e gerekend worden? Klopt het wel dat contract gewoon de kalendermaand blijft volgen terwijl bundel loopt van 15e tot de 15e?

overigens loopt de 1e maand van het contract van de 28 februari t/m 27 maart. dus dan missen er enkele dagen van maart.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8174 reacties
  • 15 maart 2025

Beste ​@aih een kalendermaand is bij KPN niet per definitie van de 1e tot de laatste dag van de maand.

De factuurdatum is leidend.

Op 1 van mijn KPN-producten heb ik een factuurdatum van de 13e, mijn maand en bundel loopt dus van de 13e tot de 13e, bij jouw is dat blijkbaar van de 15e tot de 15e.

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 15 maart 2025

Wat is de meerwaarde om de 15e te doen als het contract de 28-2 begint . De 1e ligt meer voor de hand.   Nu onduidelijkheid, ergernis en dus klantonvriendelijkheid vanwege rommeltje door kpn. En bij overstappen weer gerommel want andere providers houden de 1 e aan. 

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 15 maart 2025

Mijn vaste telefoon en internet van kpn kunnen ook gewoon als maandkalenderabonnrment lopen. Waarom mobielabonnemwnt opeens niet?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@aih 

Ik snap dat dit voor een stuk onduidelijkheid en ergernis leidt, maar de facturatie systeem van KPN bepaalt automatisch binnen welke cyclus jouw abonnement gaat vallen, dit is mede afhankelijk op welke datum het mobiele abonnement in gaat.

In jouw geval is was dat 28 februari 2025, dan valt de facturatie datum vaak twee weken later.
In jouw geval dus de 15e van elke maand, de datum waarop je weer nieuwe bundels krijgt en je mobiele factuur wordt opgemaakt.

Hier valt niets in te wijzigen, behalve dat je wel zelf kunt kiezen op welke datum van de maand KPN het bedrag van je rekening mag afschrijven.
Maar de 15e blijft wel de datum voor je nieuwe bundels.

Hiermee spreidt KPN de maandelijks mobiele facturatie over de gehele maand, en heeft elke klant zijn eigen facturatie datum, tevens de datum waarop je de nieuwe bundels krijgt, tenzij je een Unlimited mobiel abonnement hebt bij KPN, dan geldt dat weer niet aangezien je elke dag opnieuw een dagbundel ontvangt van 20 GB, vaak in combinatie met onbeperkt bellen.

De vaste diensten lopen weer via een ander systeem bij KPN, en staan dus los van de mobiele abonnementen.

Wat andere (mobiele) providers doen, staat los van de werkwijze van KPN.
Elke provider doet het op zijn eigen manier.

Reageer