Skip to main content

Goedendag, 

Kan aub iemand mij aub helpen? Ben in het buitenland voor een tijdje op vakantie en heb data bundel buitenland aangevraagd. Eerste dag deed die het en daarna zonder reden niet meer. 2de bundel aangeschaft, dacht misschien dat dat zou helpen, niet gewerkt. Dataroaming stond wel aan.

Heb daarna maar Sim-kaart gekocht die ik dan ook gebruik. Maar moet ik nu alsnog betalen voor 2 bundels die niet werken?

Kan KPN niet bellen vanwege de kosten, via chat ook lastig, begrijpt me niet. Helaas geen mail en was blij dat ik deze forum heb gevonden. 
 

Hopelijk leest een medewerker van KPN dit om contact met me op te nemen. Ik wil mijn geld van de 2 bundels terug. 

Hoi @Amian, welkom bij ons op het forum. Als je in het buitenland geen gebruik kunt maken van de bundel die je hebt gekocht is dat vervelend natuurlijk, Als een bundel helemaal niet is gebruikt kan die vergoed worden. Van de eerste bundel is wel wat gebruikt als ik je goed begrijp.

Op je profiel staan geen gegevens, daardoor kan ik er verder nog niets over zeggen. Als je daar het bewuste 06-nummer, de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN invult en daarna een seintje geeft kan ik met je meekijken. Het is ook mogelijk om ons te bellen vanuit het buitenland, we zijn dan bereikbaar op 06-12001200.


Heb profiel inmiddels aangepast.


Dank je @Amian, in welk land ben je nu? Ik zie dat er sms'jes gestuurd zijn van Singapore en Indonesië. Bij jouw nummer zie ik de "Super Voordeellanden buiten de EU” aanstaan. Deze is geldig in Singapore, niet in Indonesië. Daar is de "Voordeellanden buiten de EU”-bundel nodig.

Op kpn.com/buitenland kan je het land invullen en zie je precies welke bundel daar van toepassing is. 


Ben terug in NL. Klantenservice gebeld en die hebben aangegeven niks te kunnen betekenen en dat mijn verhaal niet klopt. Willen ze daarmee zeggen dat ik lieg? Al jaren vaste klant en dan deze behandeling?

Ik krijg niks vergoed. Het is toch duidelijk te zien in overzicht bij eerste bundel nauwelijks gebruik gemaakt en bij 2de bundel zelfs helemaal niet.

Heb al een klacht ingediend, (nog) geen gehoor. Heb de energie niet meer om nog over dit onderwerp te hebben, ik sluit het dan ook voor mezelf af.

Maar na deze (slechte) service ben ik geneigd om naar andere provider te gaan. 
 

Ps: lieve lezers, als je kpn hebt, gebruik geen! ‘buitenbundel’ in buitenland. Het kan zijn dat niet werkt en je geen compensatie krijgt.

 


De vraag over waar je was en waar je de bundel probeert te gebruiken is nog steeds relevant @Amian. Als je de Super Voordeellanden bundel in Indonesië probeerde te gebruiken klopt het dus dat die daar niet werkte, want die bundel is niet voor dat land bedoeld.

Als een bundel helemaal niet is gebruikt kunnen we doe vergoeden. Een van beide bundels is inderdaad niet gebruikt, dus ik heb het aankoopbedrag daarvan vergoed, De eerste bundel is bijna half gebruikt, daardoor is dat daarvoor niet mogelijk.